Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.



Nowości z Room40

W oficynie Lawrence’a Englisha ukazały się nowe płyty Chrisa Abrahamsa (The Necks) i Normana Westberga (Swans).

RM464_front

Chris Abrahams – „Fluid To The Influence” (08.04.2016 | Room40)

Nowozelandzki pianista, od wielu lat mieszkający w Sydney i doskonale wszystkim znany z tria The Necks (w ubiegłym roku ukazał się ich świetny longplay „Vertigo” – nasza recenzja), powraca z solowym albumem „Fluid To The Influence”. To już jego czwarta płyta wydana przez Room40. Poprzedni krążek nosi tytuł „Memory Night” (2013). W 2015 roku pojawił się też wspólny album Chrisa Abrahamsa i Alessandro Bosettiego – „A Heart That Responds From Schooling” ‎(nasza recenzja).

„Fluid To The Influence” to zbiór kompozycji, w których oczywiście przewija się brzmienie fortepianu, ale konsekwentnie poddawane rozmaitym preparacjom czy to przy użyciu elektroniki, czy różnych przedmiotów. Nie zabrakło też dźwięków syntezatorów i organów. W kompozycjach Abrahamsa minimalizm przeplata się z repetycjami, co potwierdza „Trumpets Of Bindweed”. Artysta poczynił również piękny ukłon w stronę ambientu, z tym że jego spojrzenie na ten gatunek zawsze jest eksperymentalne i świeże („The Stones Continued Intermittently”). W mocno zrytmizowanym „As Tranquil As An Apple” odnajdziemy gamelanowe naleciałości. Noise’owy „1 Liter Cold Laptop” znakomicie łączy się z wyciszonym „Scale Upon The Land” utrzymanym w stylistyce The Necks. Całość zamyka niepokojący i zarazem melancholijny fragment „Rust And Comet”.

Print

Norman Westberg – „Mri” (01.04.2016 | Room40)

Norman Westberg – amerykański kompozytor oraz gitarzysta znany przede wszystkim z grupy Swans, co jakiś czas wydaje płyty pod swoim nazwiskiem. W 2015 roku nakładem Room40 ukazało się wznowienie jego albumu, pt. „13” (tutaj pisałem). Podobnie przedstawia się sytuacja z tegorocznym krążkiem „Mri”, który po raz pierwszy ukazał się w 2012 roku i wówczas posiadał dwie kompozycje. Teraz materiał został zremasterowany i uzupełniony o nowe nagranie „Lost Mine”. Historia powstawania „Mri” wiąże się z badaniem słuchu, jakiemu poddał się kilka lat temu Westberg. Artysta zauważył, iż gorzej słyszy na prawe ucho. Gitarowy ambient Westberga jest głęboko osadzony w tradycji amerykańskiego minimalizmu, a z drugiej strony zastosowane przez niego harmonie, powodują, że jego muzyka nie jest zbanalizowaną wariacją na temat drone music. Posłuchajcie choćby utworu „410 Stairs”.

Profil na Facebooku »

Strona Room40 »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.