Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.



Nowości z Room40

W oficynie Lawrence’a Englisha ukazały się nowe płyty Chrisa Abrahamsa (The Necks) i Normana Westberga (Swans).

RM464_front

Chris Abrahams – „Fluid To The Influence” (08.04.2016 | Room40)

Nowozelandzki pianista, od wielu lat mieszkający w Sydney i doskonale wszystkim znany z tria The Necks (w ubiegłym roku ukazał się ich świetny longplay „Vertigo” – nasza recenzja), powraca z solowym albumem „Fluid To The Influence”. To już jego czwarta płyta wydana przez Room40. Poprzedni krążek nosi tytuł „Memory Night” (2013). W 2015 roku pojawił się też wspólny album Chrisa Abrahamsa i Alessandro Bosettiego – „A Heart That Responds From Schooling” ‎(nasza recenzja).

„Fluid To The Influence” to zbiór kompozycji, w których oczywiście przewija się brzmienie fortepianu, ale konsekwentnie poddawane rozmaitym preparacjom czy to przy użyciu elektroniki, czy różnych przedmiotów. Nie zabrakło też dźwięków syntezatorów i organów. W kompozycjach Abrahamsa minimalizm przeplata się z repetycjami, co potwierdza „Trumpets Of Bindweed”. Artysta poczynił również piękny ukłon w stronę ambientu, z tym że jego spojrzenie na ten gatunek zawsze jest eksperymentalne i świeże („The Stones Continued Intermittently”). W mocno zrytmizowanym „As Tranquil As An Apple” odnajdziemy gamelanowe naleciałości. Noise’owy „1 Liter Cold Laptop” znakomicie łączy się z wyciszonym „Scale Upon The Land” utrzymanym w stylistyce The Necks. Całość zamyka niepokojący i zarazem melancholijny fragment „Rust And Comet”.

Print

Norman Westberg – „Mri” (01.04.2016 | Room40)

Norman Westberg – amerykański kompozytor oraz gitarzysta znany przede wszystkim z grupy Swans, co jakiś czas wydaje płyty pod swoim nazwiskiem. W 2015 roku nakładem Room40 ukazało się wznowienie jego albumu, pt. „13” (tutaj pisałem). Podobnie przedstawia się sytuacja z tegorocznym krążkiem „Mri”, który po raz pierwszy ukazał się w 2012 roku i wówczas posiadał dwie kompozycje. Teraz materiał został zremasterowany i uzupełniony o nowe nagranie „Lost Mine”. Historia powstawania „Mri” wiąże się z badaniem słuchu, jakiemu poddał się kilka lat temu Westberg. Artysta zauważył, iż gorzej słyszy na prawe ucho. Gitarowy ambient Westberga jest głęboko osadzony w tradycji amerykańskiego minimalizmu, a z drugiej strony zastosowane przez niego harmonie, powodują, że jego muzyka nie jest zbanalizowaną wariacją na temat drone music. Posłuchajcie choćby utworu „410 Stairs”.

Profil na Facebooku »

Strona Room40 »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.