The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Kim Myhr & Jenny Hval / Trondheim Jazz Orchestra

Norweska orkiestra ponownie połączyła siły z Kimem Myhrem i Jenny Hval.

W ubiegłym roku pisałem o płycie „Untitled Arpeggios And Pulses” nagranej przez Trondheim Jazz Orchestra i Christiana Wallumrøda, jak też o krążku „Tempo” tria Mural (Jim Denley, Kim Myhr, Ingar Zach). W składzie Trondheim Jazz Orchestra pojawił się m.in. Denley grający na flecie i saksofonie. Oprócz niego mamy takich muzyków jak Rhodri Davies (harfa), Kari Rønnekleiv (altówka), Michael Duch (bas), Eivind Lønning (trąbka), Espen Reinertsen (saksofon), Klaus Holm (klarnet), Martin Taxt (tuba), Morten Olsen (instrumenty perkusyjne) i Tor Haugerud (perkusja).

Kim_&_Jenny_by_Andreas_Ulvo

Jenny Hval i Kim Myhr, fot. Andreas Ulvo

Tytuł albumu „In The End His Voice Will Be The Sound Of Paper” (kwiecień 2016 | Hubro) wymyśli Kim Myhr (gitara 12-strunowa) i Jenny Hval (wokal) w trakcie rozmowy na temat starzejącego się głosu Boba Dylana. Artyści zaprezentowali wspólny materiał na Ultima Oslo Contemporary Music Festival w 2012 roku, po czym krytycy opisali ich nowy materiał jako mieszankę muzyki improwizowanej, współczesnej w stylu Mortona Feldmana, popu i słowa mówionego. Mam sporo wątpliwości co do zaakceptowania popu jako składnia utworów Myhra, który skądinąd jest pomysłodawcą wszystkich nagrań. – „Czasami czuję, że muzyka improwizowana i abstrakcyjna w rozpaczliwy sposób stara się pozbyć warstwy emocjonalnej, która nierozerwalnie kojarzy się z muzyką” – tłumaczy Hval. – „Interesuje mnie wrażliwość; muzyka musi mieć pewien rodzaj wrażliwości na odpowiednim poziomie” – dodaje Jenny.

Na „In The End His Voice Will Be The Sound Of Paper” znalazło się kilka imponujących fragmentów, choćby „Me, You, Me, You”, „Soft as Tongues” czy „Mass”, z udziałem pięknego głosu Hval i świetnych partii gitary Myhra. Oczywiście instrumentaliści z Trondheim Jazz Orchestra także stanęli na wysokości zadania.

 

Strona Facebook Kim Myhr »Strona Facebook Jenny Hval »Strona Facebook Trondheim Jazz Orchestra »Strona Hubro »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.