Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Nowości z Full Spectrum Records

Kalifornijski label wypuścił nowe kasety.

cover

Dibson T. Hoffweiler – „Oakland to Sebastopol” (01.04.2016 | Full Spectrum Records)

Dibson T. Hoffweiler to gitarzysta i wokalista obecnie mieszkający w Oakland. Choć początkowo był mocno związany z rockowo-psychodeliczną sceną nowojorską. Po przeprowadzce do Kalifornii poświęcił się całkowicie tworzeniu muzyki gitarowej w duchu amerykańskiego prymitywizmu. Dopiero w 2012 roku opublikował swój pierwszy w pełni instrumentalny album „5 Am Awake In Bed”. Z kolei w ubiegłym roku poszedł za ciosem i wydał kolejną znakomity gitarową płytę „When I Went West”. Tym razem nakładem Scissor Tail Records. W kompozycjach Hoffweilera da się odnaleźć echa twórczości Johna Faheya, Jacka Rose’a, Robbie’ego Basho czy Michaela Chapmana. Słuchając nagrań Kalifornijczyka przypomniała mi się też muzyka Daniela Bachmana.

Najnowsza taśma „Oakland to Sebastopol” (Sebastopol to małe miasteczko znajdujące się w północnej Kalifornii, gdzie powstał częściowo nowy materiał) potwierdza, iż mimo młodego wieku (32 lata) Hoffweiler jest wyśmienitym i dojrzałym gitarzystą. Potrafi w urzekający sposób skomplikowane technicznie partie gitary zanurzyć w intymności, delikatności i zmysłowości.

cover

Jakob Peck – „Emptiness Smiles” (01.04.2016 | Full Spectrum Records)

„Emptiness Smiles” to już drugi album amerykańskiego improwizatora pochodzącego z Las Vegas, jaki ukazał się w katalogu Full Spectrum Records. Jakob Peck studiował na Mills College pod kierunkiem wybitnych muzyków, takich jak Fred Frith czy William Winant. Młody muzyk tworzy swoje nagrania zarówno w oparciu o fortepian, jak i gitarę akustyczną oraz elektryczną. Korzysta także z wielu technik, dzięki czemu może w swoisty sposób przyjrzeć się amerykańskiemu prymitywizmowi. Jego partie fortepianu są często minimalistycznymi formami, polegającymi na szukaniu dysonansów, kontrapunktów. Grając na gitarze Peck oszczędnie używa fingerpickingu, gdyż interesują go bardziej aspekty perkusyjne, które stara się wydobywać z tego instrumentu. Efekty swoich poszukiwań zaprezentował w świetnych fragmentach „Semblances” i „Beast’s Beloved”.

 

Strona Full Spectrum Records »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.