Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!



Quartetski

Kanadyjski zespół Quartetski jest raczej mało znany w Polsce, ale od kilku lat członkowie tej grupy interpretują na nowo dzieła różnych kompozytorów. Tym razem padło na Béla Bartóka.

Formacja powstała w 2007 roku w Montrealu z inicjatywy Pierre-Yves Martela (viola da gamba,  bas elektryczny, kontrabas, syntezator, obiekty). Później dołączyli do niego tacy muzycy jak Isaiah Ceccarelli (perkusja, metalofony), Bernard Falaise (gitara elektryczna), Philippe Lauzier (klarnet basowy, saksofon sopranowy, melodyka) i Joshua Zubot (skrzypce).

Do tej pory artyści wzięli na warsztat kompozycje Igora Strawińskiego, Modesta Musorgskiego, Johna Cage’a, Tobiasa Hume’a, Erika Satiego oraz Siergieja Prokofjewa. Teraz mamy Béla Bartóka i jego monumentalne dzieło „Mikrokosmos” napisane w latach 1926-1939, na które złożyły się 153 fragmenty zaaranżowane na fortepian. Kanadyjczycy tworząc swoje wersje miniatur Bartóka nie korzystali z brzmienia tego instrumentu. Woleli podejść do utworów węgierskiego kompozytora w mniej standardowy sposób, czego możemy doświadczyć na płycie „Mikrokosmos Sz 107: Quartetski Does Bartók” (kwiecień 2016, Actuellecd)

 

Strona Quartetski »Profil na Facebooku »Strona Actuellecd »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.