Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.



Quartetski

Kanadyjski zespół Quartetski jest raczej mało znany w Polsce, ale od kilku lat członkowie tej grupy interpretują na nowo dzieła różnych kompozytorów. Tym razem padło na Béla Bartóka.

Formacja powstała w 2007 roku w Montrealu z inicjatywy Pierre-Yves Martela (viola da gamba,  bas elektryczny, kontrabas, syntezator, obiekty). Później dołączyli do niego tacy muzycy jak Isaiah Ceccarelli (perkusja, metalofony), Bernard Falaise (gitara elektryczna), Philippe Lauzier (klarnet basowy, saksofon sopranowy, melodyka) i Joshua Zubot (skrzypce).

Do tej pory artyści wzięli na warsztat kompozycje Igora Strawińskiego, Modesta Musorgskiego, Johna Cage’a, Tobiasa Hume’a, Erika Satiego oraz Siergieja Prokofjewa. Teraz mamy Béla Bartóka i jego monumentalne dzieło „Mikrokosmos” napisane w latach 1926-1939, na które złożyły się 153 fragmenty zaaranżowane na fortepian. Kanadyjczycy tworząc swoje wersje miniatur Bartóka nie korzystali z brzmienia tego instrumentu. Woleli podejść do utworów węgierskiego kompozytora w mniej standardowy sposób, czego możemy doświadczyć na płycie „Mikrokosmos Sz 107: Quartetski Does Bartók” (kwiecień 2016, Actuellecd)

 

Strona Quartetski »Profil na Facebooku »Strona Actuellecd »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.