Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Doka – Porder EP

Kurz pustyni.

Po dwóch latach Han Frissen powraca do Format Records, aby pod swoimi technicznymi skrzydłami pogodzić klasyczne brzmienia Detroit z nonszalanckim groove’m rodem z Tresora. Cztery zwarte kompozycje zaopatrzono w eksperymentalny remiks od TWR72. Zaczynamy!

„Porder” zabiera nas na środek pustyni, gdzie prowadzone są testy nad ultraszybkim samochodem. Wyniosła stopa kreśli konsekwentny rytm a przestrzenne i zachmurzone syntezatory zaznaczają swoją obecność na drugim końcu wyschniętego jeziora. Zbudowany z pietyzmem pojazd zostaje opuszczony przez nowoczesny dźwig na hi-hatowych łańcuchach. Drewniane werble – niczym promienie słoneczne odbijają się od kasku kierowcy, by chwilę później wylądować na wrzącym morzu piasku.

Remiks od duetu TWR72 zaprasza nas do kabiny tego zjawiskowego wehikułu. Funkowy bas podobija twardą stopę, zaś z tła utworu dochodzą do nas coraz bardziej charakterystyczne podźwięki przeciągniętych przez arsenał filtrów syntezatorów. Maszyna przyśpiesza, a obraz za wzmocnionymi szybami przypomina wartką rzekę elektronów. Zimne talerze chłodzą bulgoczący silnik, dzięki któremu przekroczono właśnie 1 mach. Jedziemy dalej!

„Lommer” jest zapisem przekroczenia zawrotnej prędkosci 3. machów oraz towarzyszących temu zjawisk. Gęsty jak smoła bas rozlał się na wytyczonym torze, a ze zgromadzonych nad pustynią chmur wystrzeliła spektakularna błyskawica. Instrumenty kontrolne wskazały absurdalne parametry, zaś do słuchawek kierowcy dotarł komunikat o zaprzestaniu eksperymentu. Wibrujące brzmienia modulatorów zaczęły robić percepcyjne figle naszemu śmiałkowi, by ostatecznie odrzucić przekaz kończący tę karkołomną próbę. Kolejny bieg i mamy 4 mach!

„Dam” stanowi próbę odtworzenia tego, co mogło się stać po przekroczeniu tej niepojętej prędkości. Jedną z granic pustyni są zbocza dwóch niemal stykających się gór. Posiadający szerokość 10 metrów przesmyk, stał się prawdopodobnie celem kierowcy gdyż po ustanowieniu nowego rekordu prędkości, zniknął z wszelkich elektronicznych map.

Ogłuszający i świdrujący syntezator po raz kolejny stał się przyczyną dziwnych wydarzeń na tym tajemniczym areale wyschniętego zbiornika.

Format Records | 11-07-2016

www.formatamsterdam.com

Doka discogs

FP Doka na Facebooku

FP TWR72 na Facebooku

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Wład Palownik

    Prostacki beat i zabawy filtrami przy syntezatorze…było, było. BYŁO!!