Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Henning Baer – Fighting The Dogs

Ryk Maszyn.

Twórca oraz czynny promotor w Grounded Theory postanowił naciągnąć techniczną membranę do granic możliwości, by sprawdzić czego jeszcze w techno nie było. W tym celu powołano do życia MANHIGH, gdzie do pierwszych eksperymentów zaproszono nieokiełznanego Blawana.

Całość otwiera „System Test (NSDXTT)”, gdzie tętniącą linię basu przewieszono na ogromnej pustyni. Wystukiwany sygnał miesza się z przepuszczonym przez wokoder wokalem a mroczne syntezatory, stalowe uderzenia i warkoty przypominają muzyczne tło z genialnego filmu Mad Max. „Fighting The Dogs” to przyspieszone uderzenia stopy, przepastne perkusyjne clapsy oraz siarczyste hi-haty. Ponownie pojawiają się podźwięki diod kontrolnych, co w połączeniu z rozedrganym bitem tworzy niebezpieczny i tajemniczy klimat. Zapętlony i zreplikowany wokal bezdusznie prawi o o uszkodzeniu maszyny oraz konieczności jej naprawienia.

Po znalezieniu ostatnich galonów z paliwem ruszamy dalej. „PAN2945 (Blawan Remix)” jest moim ulubionym numerem tej produkcji, a to co zrobił Jamie Roberts jest przykładem technicznej ambrozji. Słychać szumy oraz przepuszczone przez filtry pasma syntezatorów. Przytłumione uderzenia stopy oraz ciśnieniowy sub-bas zapowiadają kolosalne uderzenia gongów, których rezonans roznosi się po amfiteatrze piasku. W oddali słychać świst miotaczy ognia, pracę silników oraz nagłe wzbogacenie utworu rytmicznymi perkusjonaliami. To obraz szalonego wyścigu do nieistniejącego już „Zielonego Miejsca”.

W „Moving Ground” Henning Baer dodał tribalową estetykę oraz wartkie pociągnięcia skrzypiec. Dodatkowo podawane charakterystyczne clapsy oraz precyzyjnie cięte talerze utrzymują dynamizm produkcji oraz jej spójność. Plemienny charakter tego utworu przypomina moment otwarcia śluzy, z której płynie niemalże nieobecne już dobro, jakim jest woda. Obłąkańczy bieg ludzi w kierunku stromej skały świadczy o całkowitym zdominowaniu tych istot przez grupę uzurpatorów.

Wieczny Joe kończy swój byt w  krótkiej etiudzie „The Last Quarter”, gdzie słychać jego ostatnie poszatkowane wokalizy. Wraz z „Copper Skin” dynamicznie zmierzamy w stronę Cytadeli, by oddać władzę prawowitej władczyni – Cesarzowej Furiosie. Genialny rajd!

MANHIGH | 18-04-2016

Fp Henning Baer na Facebooku

Fp Grounded Theory na Facebooku

RA Grounded Theory

Fp Blawan na Facebooku

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.