Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.



Henning Baer – Fighting The Dogs

Ryk Maszyn.

Twórca oraz czynny promotor w Grounded Theory postanowił naciągnąć techniczną membranę do granic możliwości, by sprawdzić czego jeszcze w techno nie było. W tym celu powołano do życia MANHIGH, gdzie do pierwszych eksperymentów zaproszono nieokiełznanego Blawana.

Całość otwiera „System Test (NSDXTT)”, gdzie tętniącą linię basu przewieszono na ogromnej pustyni. Wystukiwany sygnał miesza się z przepuszczonym przez wokoder wokalem a mroczne syntezatory, stalowe uderzenia i warkoty przypominają muzyczne tło z genialnego filmu Mad Max. „Fighting The Dogs” to przyspieszone uderzenia stopy, przepastne perkusyjne clapsy oraz siarczyste hi-haty. Ponownie pojawiają się podźwięki diod kontrolnych, co w połączeniu z rozedrganym bitem tworzy niebezpieczny i tajemniczy klimat. Zapętlony i zreplikowany wokal bezdusznie prawi o o uszkodzeniu maszyny oraz konieczności jej naprawienia.

Po znalezieniu ostatnich galonów z paliwem ruszamy dalej. „PAN2945 (Blawan Remix)” jest moim ulubionym numerem tej produkcji, a to co zrobił Jamie Roberts jest przykładem technicznej ambrozji. Słychać szumy oraz przepuszczone przez filtry pasma syntezatorów. Przytłumione uderzenia stopy oraz ciśnieniowy sub-bas zapowiadają kolosalne uderzenia gongów, których rezonans roznosi się po amfiteatrze piasku. W oddali słychać świst miotaczy ognia, pracę silników oraz nagłe wzbogacenie utworu rytmicznymi perkusjonaliami. To obraz szalonego wyścigu do nieistniejącego już „Zielonego Miejsca”.

W „Moving Ground” Henning Baer dodał tribalową estetykę oraz wartkie pociągnięcia skrzypiec. Dodatkowo podawane charakterystyczne clapsy oraz precyzyjnie cięte talerze utrzymują dynamizm produkcji oraz jej spójność. Plemienny charakter tego utworu przypomina moment otwarcia śluzy, z której płynie niemalże nieobecne już dobro, jakim jest woda. Obłąkańczy bieg ludzi w kierunku stromej skały świadczy o całkowitym zdominowaniu tych istot przez grupę uzurpatorów.

Wieczny Joe kończy swój byt w  krótkiej etiudzie „The Last Quarter”, gdzie słychać jego ostatnie poszatkowane wokalizy. Wraz z „Copper Skin” dynamicznie zmierzamy w stronę Cytadeli, by oddać władzę prawowitej władczyni – Cesarzowej Furiosie. Genialny rajd!

MANHIGH | 18-04-2016

Fp Henning Baer na Facebooku

Fp Grounded Theory na Facebooku

RA Grounded Theory

Fp Blawan na Facebooku

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.