Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.



Pascal Pinon

Islandzkie siostry powracają z trzecim albumem.

Bardzo dobrze pamiętam urzekający koncert Pascal Pinon (Jófríður i Ásthildur Ákadóttir), który odbył się w 2014 roku w ramach 3. edycji Halfway Festivalu (relacja). Zresztą moim zdaniem to jeden z najlepszych islandzkich zespołów, jaki widziałem w trakcie tych pięciu odsłon białostockiego festiwalu.

19 sierpnia pojawi się płyta Pascal Pinon – „Sundur”, a wyda ją niemiecka oficyna Morr Music. To będzie trzeci ich krążek, i według mnie, najważniejszy w dyskografii Islandek. Tytuł longplaya nawiązuje do islandzkiego przysłowia „sundur og saman” (w wolnym tłumaczeniu „osobno i razem”). Siostry są bardzo ze sobą zżyte, ale w ostatnim czasie każda z nich musiała ruszyć w inną stronę; Ásthildur wyjechała na studia do Holandii, a Jófríður udała się w trasę z grupą Samaris. Mimo tego przez ostatni rok wzajemnie się odwiedzały w Holandii i Islandii. W efekcie tych spotkań powstało jedenaście nowych kompozycji. Pascal Pinon tworzą piękne i minimalistyczne piosenki, choć na „Sundur” artystki zaprezentowały materiał bardziej zróżnicowany pod względem stylistycznym. Ich delikatne i wręcz „anielskie” głosy świetnie odnajdują się w towarzystwie dźwięków fortepianu, syntezatora, gitary akustycznej oraz organicznej i subtelnej elektroniki.

 

Oficjalna strona Pascal Pinon »Profil na Facebooku »Strona Morr Music »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.