Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.



Andre Kronert – WAD Remixes Part 2

Dobre kawałki rodzą dobre remiksy.

Po niezwykle dobrze przyjętej pierwszej serii remiksów z maja tego roku, przyszedł czas na spinająca całość muzyczną klamrę. Ówczesne dokonania takich producentów jak: Markus Suckut, Regal, Simon Haydo czy Blind Observatory dobitnie odcisnęły się w błonie bębenkowej europejskich słuchaczy, zaś kontynuacja dzieła stwarza możliwość dotarcia do jeszcze większej rzeszy odbiorców eksperymentalnego techno. Tutaj możecie posłuchać wcześniejsze muzyczne harce rzeczonych artystów: ODDEVEN005. Przejdźmy do odsłuchu czterech unikatowych remiksów utworu „Ain’t No Funny Music”.

Na pierwszy ogień poszedł holenderski producent Jeoren Search, gdzie wyraźnie dominująca tech house’owa maniera miesza się z acidowymi wtrąceniami. Blaszane akordy podobijają tandem stopa-werbel a zapętlany co jakiś czas zgitchowany snare zgrabnie unika laserowych wystrzałów. Filtry echa i delay’a przygotowują perkusyjny clap na efektowną eksplozję, zaś nadchodzące pochody stalowych hi-hatów zwiastują pogłos zimnych syntezatorów.

Remiks w wykonaniu Bluetrain to hołd złożony technicznym korzeniom z Detroit, gdzie klasyczny i synkopowy bit nakręcany jest przez kanonady hi-hatów i snare’ów. Konsekwentnie wybijany tępy werbel zapowiada fikuśny sampel gitary, która wprawnym ruchem nakłada na całość płaszcz z metką o nazwie groove. Naprawdę przyjemnie się tego słucha.

Nima Khak rozpoczyna swoją interpretację utworu od elektrycznych sprzężeń, seryjnie wystrzeliwanych perkusyjnych talerzy, twardej stopy oraz uciętego męskiego wokalu. Chwilę później dochodzą wbijane niczym stalowe nity werble oraz niebezpieczne acidowe pulsowanie. W połowie utworu pojawia się uwodzący rytm, który stara się zapanować nad tą niekontrolowaną eksplozją dźwięków. Fala uderzeniowa osiąga horyzont i kończy ten spektakularny remiks świetlną iluminacją na ciemnym niebie.

Jesse Jakob zaprezentował zaprawdę intrygującą wykładnię numeru „Ain’t No Funny Music”. To zawieszony gdzieś w muzycznym czyśćcu niepokorny i intrygujący przekaz. Z jednej strony mamy anielskie pady oraz przelatujące niczym komety syntezatory, z drugiej zaś ukryte głęboko pod taflą filtrów niepokojące chorały oraz alarmujący o niebezpieczeństwie acidowy akcent. Dynamiczna stopa w obłąkańczym tańcu obraca łańcuchy perkusjonaliów, zaś rosnące i spiętrzane cumulusy syntezatorów otwierają drogę naszemu catharsis. Naprawdę mocne granie!

ODD / EVEN 007 | August 2016

Andre Kronert | Discogs

Andre Kronert | Facebook

ODDEVEN | Facebook

Jeoren Search | Facebook

Nima Khak | Facebook

Jesse Jakob | Facebook

 

 

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.