Sampa the Great – The Return
Jarek Szczęsny:

Czas weryfikacji.

Tsvey – O
Jarek Szczęsny:

Trzy razy „bez”.

SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.



Kaitlyn Aurelia Smith & Suzanne Ciani

Połączyła je wspólna pasja do syntezatora Buchla.

„Sunergy” to pierwsze wydawnictwo tych amerykańskich kompozytorek, które ukaże się 16 września nakładem RVNG Intl. Suzanne Ciani zajmuje się muzyką elektroniczną już od przeszło trzydziestu lat. W 1982 roku wydała swój debiutancki album „Seven Waves”, będący ważnym rozdziałem w historii muzyki ambient/new age. Kaitlyn Aurelia Smith to zaś artystka urodzona w latach 80. Wychowywała się w Orcas Island (stan Waszyngton), gdzie intensywnie obcowała z naturą. Dodam, że w tym roku Smith opublikowała bardzo dobrą płytę „EARS” (Western Vinyl), o której pisał Adam Mańkowski.  

Z kolei Ciani mieszka od dwudziestu czterech lat w miejscowości Bolinas (Kalifornia) otoczonej pięknymi widokami na ocean, klify itd., a z drugiej strony położonej niedaleko San Francisco. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ kompozycje z „Sunergy” powstały właśnie w Bolinas, w mieszkaniu Ciani. Ich longplay wypełniły dwa wyśmienite utwory „A New Day” i „Closed Circuit”. Ten pierwszy fragment w znacznym stopniu podkreśla swoją formą, że te cudowne miejsce, jakim jest Bolinas, jeszcze do niedawna spełniało funkcję azylu dla artysty. Teraz zmienia się gwałtownie pod wpływem negatywnych działań urbanizacyjnych, stąd też słyszymy w tym nagraniu odgłosy potężnych fal wdzierających na brzeg lądu w towarzystwie syntezatorowych mgławic wykreowanych przy pomocy choćby modelu Buchla 200 E. „Closed Circuit” to również fascynujący rozdział muzycznej opowieści w wykonaniu Ciani i Smith. „Sunergy” jawi się jako swoisty powrót do przeszłości, ale powrót w najlepszym stylu. Zresztą sami sprawdźcie!

 

Strona Kaitlyn Aurelia Smith »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Suzanne Ciani »Profil na Facebooku »Strona RVNG Intl. »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.