Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.



„Dziady” przełożone na nowe brzmienia

Mickiewiczowski dramat zinterpretują Christian Fennesz, William Basisnski, Robert Rich, Krzysztof Knittel oraz Pianohooligan z High Definition Quartetem.

Już wkrótce sala teatralna ICE Kraków stanie się scenerią niezwykłego spotkania dwóch muzycznych światów. W ramach projektu „Dziady” pianista jazzowy i kompozytor Piotr Orzechowski ‘Pianohooligan’ zaprasza do współpracy międzynarodowy skład wielkich osobowości muzycznej elektroniki. Wraz ze swym High Definition Quartet spotka się na scenie z Williamem Basinskim, Christianem Fenneszem, Krzysztofem Knittlem i Robertem Richem. Koncert odbędzie się 15 listopada o godz. 20:30.

Projekt „Dziady” zakłada połączenie akustycznej muzyki improwizowanej i współczesnej muzyki elektronicznej. Na zaproszenie Piotra Orzechowskiego – jednego z najbardziej twórczych pianistów młodego pokolenia – wybitni twórcy szeroko pojętego ambientu: William Basinski, Christian Fennesz, Krzysztof Knittel i Robert Rich, wraz z zespołem jazzowym High Definition Quartet, podejmą się próby muzycznej interpretacji starosłowiańskiego obrzędu Dziadów, opisanego w II części ponadczasowego dramatu Adama Mickiewicza.

Fabuła tekstu źródłowego oddana będzie w warstwie muzyki poprzez zestawienie przeciwstawnych sobie sfer: ludzkiej (improwizacja) i duchowej (elektroniczne sety). W rolę uczestników rytuału wcieli się jazzowy kwartet, a każdy z zaproszonych twórców w jedną ze zjaw. „Dziady” w ujęciu Orzechowskiego to jednak nie tylko rozmowa dwóch światów, ale również próba oddania poprzez muzykę moralnego przekazu nauk głoszonych przez przybyszy z zaświatów.

Projekt realizowany jest jako wydarzenie muzyczne OEES Open Eyes Economy Summit.

***
15 listopada 2016, godz. 20:30
ICE Kraków, sala teatralna
DZIADY – muzyczna interpretacja II części dzieła Adama Mickiewicza

PIOTR ORZECHOWSKI ‚PIANOHOOLIGAN’ (PL)
koncepcja & fortepian

WILLIAM BASINSKI (US)
CHRISTIAN FENNESZ (AUT)
KRZYSZTOF KNITTEL (PL)
ROBERT RICH (US)
feat. HIGH DEFINITION QUARTET (PL)

***

Wejściówki w cenie 50 PLN będą w sprzedaży na godzinę przed koncertem w kasach ICE Kraków (w przypadku dostępności miejsc).

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.