Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.

Stefan Węgłowski – To co ukryte
Jarek Szczęsny:

Puszczony zza mgły.

Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.



Clara Engel

Kolejny raz wracam do roku 2016. Ale dla takiego głosu mógłbym cofnąć się nawet do średniowiecza.

Bohaterką tego wpisu jest kanadyjska wokalistka, gitarzystka i kompozytorka Clara Engel. Od razu powiem, że nie jest to debiutantka, choć ja odkryłem jej muzykę stosunkowo niedawno. Artystka wydaje płyty od przeszło dziesięciu lat. Muzykę Engel można spotkać w takich wytwórniach jak Backwards, Tapemancy Recordings czy Opa Loka Records.

W ubiegłym roku ukazało się kompaktowe wznowienie kasety Engel – „Visitors Are Allowed One Kiss” (przedtem Auditory Field Theory, 2015) nakładem brytyjskiej Paradigms Recordings. Na tej taśmie słyszymy, oprócz wspaniałego głosu liderki i jej gitary, instrumenty zacnych muzyków, choćby takich jak Aidan Baker, Thor Harris (Swans), Siavash Amini i Armen Ra. Już dawno nie trafiłem na tak głęboki, dojrzały, wielowymiarowy i autentyczny głos kobiety. Pięć znakomity kompozycji z „Visitors Are Allowed One Kiss” naprowadziły mnie na pewną myśl, a mianowicie taką, iż nie muszę już sięgać po indywidualne nagrania Patti Smith, Lindy Perhacs, Marianne Faithfull czy Kate Bush.

Polecam też sprawdzić wydawnictwo „Remixes” (2016) i jeszcze świeższe „Your Halo is a Swarm of Bees” (instrumentalne utwory na gitarę i elektronikę).

 

Oficjalna strona artystki »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »Strona Paradigms Recordings »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.