Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



FOQL – Lower Your Expectations

Zaskakujący zwrot w twórczości polskiej producentki.

Pisaliśmy już pod koniec zeszłego roku o amerykańskiej oficynie Always Human Tapes, która zgodnie ze swoją nazwą specjalizuje się w publikowaniu kaset (ale też materiału w formacie cyfrowym), zawierających eksperymentalne odmiany techno i ambientu w wersji lo-fi. W ciągu czterech lat działalności mała firma z Minneapolis wydała kilkadziesiąt wydawnictw, a do jej bogatego katalogu trafił kilka dni temu najnowszy album polskiej producentki Justyny Banaszczyk ukrywającej się pod pseudonimem FOQL.

Już otwierający kolekcję utwór „Sky High Bridges Of Dreams” zwiastuje zmiany – tym razem autorka nie uderza bezpośrednią energią, tylko stawia na powoli rozwijającą się kompozycję, opartą o acidowe efekty i warczące arpeggio. I faktycznie: pozostałe osiem nagrań zaskakuje wpisaniem mocnych i brudnych dźwięków w bardziej rozbudowane kompozycje. Tak dzieje się w bliskiej rhythmic noise’owi perkusyjnej nawałnicy „Disgusting Human Being”, ale też w naszpikowanym agresywnymi akordami „Mostly Mistaken”.

Większość kompozycji z zestawu to już nie tylko eksplozje punkowej wściekłości zamienione w syntezatorowe spazmy. Tym razem Justyna wzbogaca je o niespotykane wcześniej motywy – przede wszystkim psychodeliczne modulacje wywiedzione z soundtrackowej elektroniki przełomu lat 60 i 70. To niesamowity „Disorder!”, ale też chmurny „Sad But Funny But Scary”. Te oniryczne brzmienia nie kastrują muzyki z mocnej energii – czego dowodem wystylizowany na DAF „How To Stay Warm” czy bliskie kakofonicznemu IDM-owi „Humanopolis”.

„Lower Your Expectations” to trochę na przekór ironicznemu tytułowi najciekawsze wydawnictwo w bogatym dorobku FOQL. Tym razem producentka zbliża się do bardziej awangardowej wersji house’u i techno ze szkoły Jamala Mossa lub Dirty Criminals, czy ich młodszych uczniów w rodzaju Beau Weznera lub Geslotena Cirkela. To dobrze – dzięki temu jej muzyka nabiera nowych barw i ciekawej głębi. Warto więc śledzić artystyczny rozwój artystki. Kto wie co jeszcze usłyszymy w jej wykonaniu?

Always Human Tapes 2017

www.alwayshumantapes.com

www.facebook.com/alwayshumantapes

www.facebook.com/trolololololololoFOQL

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.