Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.



3 pytania – Maciek Sienkiewicz

Przygotujcie się na różnorodną i nieprzewidywalną jazdę po muzycznych rekomendacjach. Dziś na 3 pytania odpowiada Maciek Sienkiewicz z labelu Father And Son Records And Tapes.

Czego ostatnio słuchasz?

Trudne pytanie – wciąż bardzo dużo bardzo różnych rzeczy. Starego i nowego jazzu:

Starego i nowego country:

Soulu:

Dużo piosenek – muzyki pop:

Z rzeczy elektronicznych czy klubowych – ostatnio bardzo mnie wciągnęła muzyka gqom, czy „taxi kick” z Durbanu, z Południowej Afryki, szczera, imprezowa surówka:

Poza tym różne nowoczesne i chyba modne 😉 mutacje około-basowe – Batu:

Bruce:

Joe, Hodge, Simo Cell i tak dalej, bardzo kulturalna i przemyślana muzyka, do tego nawiązująca z pomysłem do, że tak powiem, tradycji irave’u, i drum’n’bass. Bardzo podoba mi się bieżący projekt Superpitchera – każdy epizod jak dotąd pierwszorzędny.

Jak zwykle zdecydowana większość wydawanych przez Optimo czy labele Ivana Smagghe. Świetny nowy Porter Ricks. I wiele innych 🙂

Nad czym obecnie pracujesz?

Wciąż nad tym samym – nad wydawniczą efektywnością i skutecznością. Przez trwające już od pewnego czasu kłopoty z brytyjskim partnerem bardzo poprzesuwało się wiele premier, musiałem nieco zweryfikować plany. Mam nadzieję, że po wakacjach uda się nadrobić trochę zaległości i wyjdą długo już oczekiwane płyty: Sarmacji, IWasHomeAnyway oraz naprawdę doskonały album Patryka Cannona.

Oprócz tego pierwsze kasety (New Rome i Mech) i płyta, powiedzmy, około-hiphopowa 😉 Na razie właśnie do sklepów na całym świecie trafia „Magnetic Soul / Magnetic Tree” Teielte, rzecz naprawdę karkołomna i bezkonkurencyjna.

W kolejce do wydania czeka około tuzina gotowych płyt, dlatego ostatnio raczej odmawiam przyjmowania nowych rzeczy, choć słucham uważnie wszystkie nadsyłane materiały (a dostaję sporo). W ciągu dwóch lat udało mi się wydać 10 winyli i dwie kompilacje na CD, chciałbym utrzymać to tempo – zobaczymy.

Gdzie będzie można posłuchać Ciebie lub artystów z FASRAT w najbliższej przyszłości?

Nie grywam jakoś super często – najpewniej można mnie spotkać w krakowskiej Bombie, gdzie grywam solo średnio co miesiąc. Marcin (Das Komplex) też raczej jest domatorem… Paweł Bartnik (DJ Sajko) koncertuje z KiRk, zaczyna też grywać solo, Teielte – wiadomo, solo czy z Sotei… Wiesz, nie ma jakiegoś super ścisłego artystów z FASRAT, raczej wielu zaprzyjaźnionych. Kilka większych, „labelowych” imprez planuję w kilku miastach jesienią.

Zajrzyjcie na stronę Father And Son Records And Tapes

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.