DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.



Bosaina

Brytyjska Discrepant opublikowała dwie EP-ki syryjsko-egipskiej wokalistki i producentki Bosaina.  

Kilka miesięcy temu natrafiłem na muzykę Bosainy w trakcie promowania na profilu Facebookowym mojego bloga Płyty (nie)słuchane różnych artystek z Egiptu zajmujących się elektroniką. Pod koniec sierpnia tego roku zauważyłem, że wytwórnia Discrepant postanowiła wydać jej nagrania na winylu. Bardzo mnie to ucieszyło, bo jej twórczość zasługuje na szerszą prezentację niż marny żywot na serwisie Soundcloud.

Od razu dostajemy dwa minialbumy na czarnym krążku zatytułowanym „New York April – July 2013 / Two Names Upon The Shore”. Sześć pierwszych utworów pochodzi z „New York April – July 2013”, a trzy ostatnie zostały nagrane w tym roku i znalazły się na „Two Names Upon The Shore”. Bosaina na co dzień mieszka w Kairze, gdzie na przykład rejestruje nagrania terenowe, które później przetwarza i wplata do swoich elektronicznych kompozycji. Korzysta też z syntezatorów/fortepianu oraz zdarza się jej pośpiewać (np. w znakomitym „New York, April 26th 2013”). Trudno jednoznacznie sklasyfikować muzykę Bosainy, gdyż sprytnie zaciera za sobą ślady – miesza ambient z kolażem, noise’em, instrumentalnymi frazami wyjętymi z jazzu, brzmieniem żywych instrumentów oraz elektroniką. Chyba najlepiej obrazują to dwa fragmenty: „New York, June 3rd 2013” i „New York, May 25th 2013”.

EP-ka „Two Names Upon The Shore” z kolei ma coś z dokonań The Caretaker, Loscila, Jacaszka czy Iana Williama Craiga. Nie potrafię oderwać się od tego wydawnictwa, czego i wam życzę!

 

Strona Facebook Bosaina »Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.