Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.



Shorelights – Ancient Lights

To, co najlepsze w dub-techno w godzinnej pigułce.

Sporo się dzisiaj mówi i pisze o scenie techno z Hiszpanii. Najczęściej pada wtedy imię i nazwisko Oscara Mulero i jego podopiecznych. Tymczasem jakby w cieniu kolektywu PoleGroup już od sześciu lat funkcjonuje w Barcelonie wytwórnia, której wydawnictwa różnią się nieco od tego, co przyzwyczailiśmy się kojarzyć z tym kręgiem artystów. Mowa tu oczywiście o wytwórni Subwax Bcn, której działalność przyciąga przede wszystkim miłośników dub-techno.

Najpierw był to sklep płytowy, którego właściciele z czasem postanowili poszerzyć swoją działalność o wytwórnię płytową i agencję bookingową. Od początku nastawili się oni nie tylko na penetrowanie lokalnego rynku, lecz również współpracę z wieloma uznani artystami z całego świata. Dziś Subwax Bcn ma w swym katalogu kilkadziesiąt wydawnictw, które opublikowała zarówno wytwórnia-matka, jak również kilka jej pododdziałów, od Detroit Dancer po Low Down Street Music.

Głównym wątkiem w dyskografii barcelońskiej tłoczni jest jak wspomnieliśmy dub-techno. To właśnie z Subwax Bcn współpracują dwa szalenie ważne dla tego nurtu projekty – Yagya i Fluxion. Teraz dołącza do niego trzeci – Shorelights. Pod nazwą tą kryje się trzech producentów: Rod Modell, Chris MacNamara i Walter Wasacz. Pisaliśmy już o ich debiutanckiej płycie z zeszłego roku, którą wydał zaprzyjaźniony z nimi Stephen Hitchell nakładem swego Echospace. Teraz czas na premierowy materiał.

O ile „Summer Cottage Soundscapes” zawierał tylko jeden utwór o ambientowym charakterze, tak „Ancient Lights” składa się ze zmiksowanych w jedną całość ośmiu nagrań. To sprawia, że płyta jest bardzo różnorodna. Jest tu miejsce na świetlisty ambient o dubowym pulsie („Lake Not Ocean”) i psychodelicznej melodyce („Ipperwash Beach”), ale też taneczne dub-techno o klaskanym rytmie („Lighthouses”) czy zredukowany minimal wypełniony studyjnymi pogłosami („Love’s Ctashing Waves”).

Wszystko to sprawia, że „Ancient Lights” to płyta, która ma znacznie większą dynamikę niż większość produkcji z kręgu DeepChord i Echocord. Jeśli chcielibyście kogoś zachęcić do poznania tego rodzaju muzyki, nowy album Shorelights będzie idealny na pierwsze przesłuchanie. To niewiele ponad godzinna pigułka tego, co najlepsze w dubowym techno i ambiencie: głębokich rytmów, skorodowanej elektroniki i mistycznego klimatu. Po tak udanym wprowadzeniu, każdy będzie miał ochotę na więcej.

Subwax Bcn 2018

www.subwaxbcn.com

www.facebook.com/Subwax

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze