Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”



Nitzer Ebb i DAF na Soundedit 2019

Łódzki festiwal zaprasza na spotkania z dwoma legendami post-punkowej elektroniki.

Grupa Nitzer Ebb została założona w 1982 r. przez trzech szkolnych kolegów. Byli to: Douglas McCarthy (śpiew, syntezator), Vaughan „Bon” Harris (syntezatory i perkusja) i David Gooday (perkusja). Trio wydało demo, lecz dopiero po dwóch latach zostało dostrzeżone przez producenta Phila Hardinga. Tenże wyprodukował im debiutancki singiel (1985 r.) „Is not It Funny How Your Body Works?” oraz pomógł im założyć własną wytwórnię – Power Of Voice Communications.

Zanim muzycy podpisali umowę z Mute Records (1986 r.) wydali we własnej wytwórni trzy single: „Warsaw Ghetto”, „Warsaw Ghetto Remixes” oraz „Let Your Body Learn”. Upragniony sukces przyszedł w 1987 roku, kiedy firma Mute wydała ich debiutancki album „That Total Age”, a wieloletni przyjaciele z Depeche Mode, zaprosili, w roli zespołu supportującego, na udaną, europejską część trasy koncertowej „Music For The Masses”.

W 1989 r. David Gooday opuścił zespół i album „Belief” został nagrany w duecie. W tym okresie producentem zespołu został Mark „Flood” Ellis. Również w 1989 r. Nitzer Ebb nawiązał współpracę z Die Krupps, by ponownie wydać swój singiel z 1981 r. „Wahre Arbeit – Wahrer Lohn” tym razem zatytułowany jako „The Machineries Of Joy”.

Na następnym albumie „Showtime” muzycy sięgnęli po mniej industrialne brzmienia, a ich singiel „Fun To Be Had” zremiksowany przez George’a Clintona stał się przebojem na amerykańskiej liście utworów dance. Podczas prac nad płytą „Ebbhead” producentem obok Flooda został również Alan Wilder. Trasa koncertowa, jaką zrealizowano po tym albumie objęła prawie wszystkie kontynenty i dotarła nawet na Syberię.

Po nagraniu płyty „Big Hit” (1995 r.) zespół rozpadł się. McCarthy był stałym współpracownikiem projektu Alana Wildera – Recoil. Harris przeniósł się do Los Angeles. Dopiero w 2007 r. zespół rozpoczął prace nad nowym materiałem, filmem dokumentalnym oraz koncertami. Nie obeszło się bez zmian personalnych. W 2010 r. Nitzer Ebb wydał ostatni dotychczas album – „Industrial Complex”. Zespół pojawił się ponownie u boku Depeche Mode na trasie koncertowej odwiedzając również Polskę.

Nitzer Ebb wystąpi w łódzkim Klubie Wytwórnia 25 października (piątek) w ramach 11. edycji Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit.

DAF powstało (jako kwintet) w Niemczech, w Düsseldorfie, w 1978 r. Założycielami byli wspomniani Gabi Delgado-López (śpiew) i Robert Görl (perkusja, instrumenty perkusyjne). Początkowo grali również w innych zespołach, lecz szybko zdecydowali, by skupić się wyłącznie na działalności DAF. W 1979 r. przenieśli się do Londynu. Tam, dzięki Danielowi Millerowi podpisali umowę z wytwórnią Mute. Prawdziwym przełomem w karierze DAF było podpisanie kontraktu z Virgin Records i wydanie płyty „Alles is gut”, na którym znalazł się najbardziej znany utwór DAF – „Der Mussolini”.

DAF jest stawiane na równi z Kraftwerk, Tangerine Dream czy Can, w kategorii: prekursorzy niemieckiej muzyki elektronicznej. Nigdy jednak nie zrezygnowali ze swoich punkowych korzeni oraz eksperymentalnego podejścia do twórczości. Pozornie militarne aspekty DAF to forma zaprzeczenia, podobnie jak u Laibach, który zdecydował się nagrać cover DAF – „Alle gegen Alle”.

DAF wystąpi w łódzkim Klubie Wytwórnia 25 października (piątek) w ramach 11. edycji Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit.

Bilety na koncerty Nitzer Ebb i DAF w cenie 111 zł na jeden dzień są już dostępne i można je nabyć na stronach: ticketmaster.pl, bilety24.pl i biletomat.pl. Wejściówki można kupić również w kasie Klubu Wytwórnia (ul. Łąkowa 29, tel.: +42 639 55 55, (bilety@wytwornia.pl) oraz w sieci salonów: Empik, Media Markt, Saturn.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze