Stefan Węgłowski – To co ukryte
Jarek Szczęsny:

Puszczony zza mgły.

Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.



Piotr Figiel – Parallax EP

Trzy nowe nagrania krakowskiego producenta.

Po bardzo dobrze przyjętej EP-ce “Mental” dla wytwórni Parabola Records, Piotr Figiel powraca z kolejnym nowym  materiałem na początek 2019 roku. Najnowsze wydawnictwo ukazało się nakładem wytwórni Dirty Minds, prowadzonej przez włoskiego artystę Irregular Synth, którego międzynarodowa kariera w świecie techno rozwija się w bardzo szybkim tempie.

“Parallax” to zbiór trzech tanecznych utworów, eksplorujących hipnotyczną, a jednocześnie mocniejszą i surową stronę tego gatunku. Otwierający “Point of View” stanowi podróż przez przestrzenie kreowane przez główny motyw i mechaniczny groove przełamywany dynamicznymi hihatami. “Ulysses” to hipnotyczna, kwaśna historia z melodycznymi breakami, tworząca wewnętrzne kontrasty, których tak często brakuje w tym gatunku. Na koniec najcięższy, psychodeliczny “Cluster”, który ze swoim ciężkim bitem i modularnymi brzmieniami sprawdzi się w niejednym secie.

Piotr Figiel to producent muzyczny, live-actowiec i didżej z Krakowa. Wcześniej kojarzony ze swoich wydawnictw pod aliasami DCM i Peter Feegle, od 2014 działa pod własnym imieniem i nazwiskiem. W swojej twórczości Piotr łączy przeróżne inspiracje skupiając się na techno i IDM-ie, oryginalnym sound designie, dobrym brzmieniu i graniu hardware’owych live actów.

Jego produkcje wydawane były w wielu polskich i zagranicznych labelach, a najnowsze ukazały się nakładem wytwórni Induxtriall oraz Parabola. Piotr występował ze swoimi live actami między innymi na festiwalach takich jak Street Art Festival, Ars Cameralis, dwukrotnie na Tauron Nowa Muzyka czy na legendarnym Instytucie w Warszawie.

Od czterech lat Piotr jako dziennikarz radiowy prowadzi na antenie Off Radio Kraków audycję “Essentia Electronica”, która stała się jednym z najważniejszych źródeł informacji i promocji dla krakowskiej sceny muzyki elektronicznej.

Oprócz działalności solowej, Piotr w duecie z Dominikiem Gawrońskim tworzy projekt Krakowitz, skupiający się na syntezatorowo-melodyjnej stronie muzyki elektronicznej, przyprawionej nostalgią lat dziecięcych. Piotr zajmuje się także produkcją, miksem i masteringiem, pomagając innym artystom osiągnąć wymarzone brzmienie ich muzyki.

Więcej informacji:

www.piotrfigiel.com

www.facebook.com/piotrfigielmusic

www.facebook.com/PiotrFigielMastering

www.facebook.com/krakowitz

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze