Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



Piotr Figiel – Parallax EP

Trzy nowe nagrania krakowskiego producenta.

Po bardzo dobrze przyjętej EP-ce “Mental” dla wytwórni Parabola Records, Piotr Figiel powraca z kolejnym nowym  materiałem na początek 2019 roku. Najnowsze wydawnictwo ukazało się nakładem wytwórni Dirty Minds, prowadzonej przez włoskiego artystę Irregular Synth, którego międzynarodowa kariera w świecie techno rozwija się w bardzo szybkim tempie.

“Parallax” to zbiór trzech tanecznych utworów, eksplorujących hipnotyczną, a jednocześnie mocniejszą i surową stronę tego gatunku. Otwierający “Point of View” stanowi podróż przez przestrzenie kreowane przez główny motyw i mechaniczny groove przełamywany dynamicznymi hihatami. “Ulysses” to hipnotyczna, kwaśna historia z melodycznymi breakami, tworząca wewnętrzne kontrasty, których tak często brakuje w tym gatunku. Na koniec najcięższy, psychodeliczny “Cluster”, który ze swoim ciężkim bitem i modularnymi brzmieniami sprawdzi się w niejednym secie.

Piotr Figiel to producent muzyczny, live-actowiec i didżej z Krakowa. Wcześniej kojarzony ze swoich wydawnictw pod aliasami DCM i Peter Feegle, od 2014 działa pod własnym imieniem i nazwiskiem. W swojej twórczości Piotr łączy przeróżne inspiracje skupiając się na techno i IDM-ie, oryginalnym sound designie, dobrym brzmieniu i graniu hardware’owych live actów.

Jego produkcje wydawane były w wielu polskich i zagranicznych labelach, a najnowsze ukazały się nakładem wytwórni Induxtriall oraz Parabola. Piotr występował ze swoimi live actami między innymi na festiwalach takich jak Street Art Festival, Ars Cameralis, dwukrotnie na Tauron Nowa Muzyka czy na legendarnym Instytucie w Warszawie.

Od czterech lat Piotr jako dziennikarz radiowy prowadzi na antenie Off Radio Kraków audycję “Essentia Electronica”, która stała się jednym z najważniejszych źródeł informacji i promocji dla krakowskiej sceny muzyki elektronicznej.

Oprócz działalności solowej, Piotr w duecie z Dominikiem Gawrońskim tworzy projekt Krakowitz, skupiający się na syntezatorowo-melodyjnej stronie muzyki elektronicznej, przyprawionej nostalgią lat dziecięcych. Piotr zajmuje się także produkcją, miksem i masteringiem, pomagając innym artystom osiągnąć wymarzone brzmienie ich muzyki.

Więcej informacji:

www.piotrfigiel.com

www.facebook.com/piotrfigielmusic

www.facebook.com/PiotrFigielMastering

www.facebook.com/krakowitz

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze