Anthony Rother – 3L3C7RO COMMANDO
Paweł Gzyl:

Wyszlifowane na wysoki połysk electro w typowo europejskiej wersji.

DJ Bone – Beyond
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Hector Oaks – As We Were Saying
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka protestu.

Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.



Piotr Figiel – Parallax EP

Trzy nowe nagrania krakowskiego producenta.

Po bardzo dobrze przyjętej EP-ce “Mental” dla wytwórni Parabola Records, Piotr Figiel powraca z kolejnym nowym  materiałem na początek 2019 roku. Najnowsze wydawnictwo ukazało się nakładem wytwórni Dirty Minds, prowadzonej przez włoskiego artystę Irregular Synth, którego międzynarodowa kariera w świecie techno rozwija się w bardzo szybkim tempie.

“Parallax” to zbiór trzech tanecznych utworów, eksplorujących hipnotyczną, a jednocześnie mocniejszą i surową stronę tego gatunku. Otwierający “Point of View” stanowi podróż przez przestrzenie kreowane przez główny motyw i mechaniczny groove przełamywany dynamicznymi hihatami. “Ulysses” to hipnotyczna, kwaśna historia z melodycznymi breakami, tworząca wewnętrzne kontrasty, których tak często brakuje w tym gatunku. Na koniec najcięższy, psychodeliczny “Cluster”, który ze swoim ciężkim bitem i modularnymi brzmieniami sprawdzi się w niejednym secie.

Piotr Figiel to producent muzyczny, live-actowiec i didżej z Krakowa. Wcześniej kojarzony ze swoich wydawnictw pod aliasami DCM i Peter Feegle, od 2014 działa pod własnym imieniem i nazwiskiem. W swojej twórczości Piotr łączy przeróżne inspiracje skupiając się na techno i IDM-ie, oryginalnym sound designie, dobrym brzmieniu i graniu hardware’owych live actów.

Jego produkcje wydawane były w wielu polskich i zagranicznych labelach, a najnowsze ukazały się nakładem wytwórni Induxtriall oraz Parabola. Piotr występował ze swoimi live actami między innymi na festiwalach takich jak Street Art Festival, Ars Cameralis, dwukrotnie na Tauron Nowa Muzyka czy na legendarnym Instytucie w Warszawie.

Od czterech lat Piotr jako dziennikarz radiowy prowadzi na antenie Off Radio Kraków audycję “Essentia Electronica”, która stała się jednym z najważniejszych źródeł informacji i promocji dla krakowskiej sceny muzyki elektronicznej.

Oprócz działalności solowej, Piotr w duecie z Dominikiem Gawrońskim tworzy projekt Krakowitz, skupiający się na syntezatorowo-melodyjnej stronie muzyki elektronicznej, przyprawionej nostalgią lat dziecięcych. Piotr zajmuje się także produkcją, miksem i masteringiem, pomagając innym artystom osiągnąć wymarzone brzmienie ich muzyki.

Więcej informacji:

www.piotrfigiel.com

www.facebook.com/piotrfigielmusic

www.facebook.com/PiotrFigielMastering

www.facebook.com/krakowitz

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze