Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.



Daniel Avery – Song For Alpha (B​-​Sides & Remixes)

Brytyjskie techno w soczewce Avery’ego.

Daniel Avery po blisko rocznej przerwie od wydania ostatniego albumu „Song For Alpha”, wypuszcza materiał z b-side’ami i remiksami. Pierwsza część to materiał, który nie wszedł na zeszłoroczny krążek, zaś druga to remiksy.

Po nudnawym, przeciętnym pierwszym kawałku zatytułowanym „Think About What You Love”, dostajemy przede wszystkich techno, któremu w kolejnych trzech numerach: „Glass”, „Under The Tallest Arch” oraz „Radius” towarzyszy ambientowa energia. Techno stopa skonfrontowana z rozległymi podkładami, tworzy błogą monotonnie, którą przerywa dopiero numer piąty „Hyper Detail”. To moment w którym elektronika twardnieje, gęstnieje, robi się bardziej motoryczna. Nie trwa to jednak zbyt długo, bo już w „AQPAN6102” dostajemy stonowany, obudowany miękkimi loopami tech-house. Cała pierwsza część prezentuje się bardzo ciekawie mimo, że nie mamy tutaj do czynienia z czymś nowatorskim i odkrywczym.

Pora na remiksy. Z oczywistej przyczyny robi się od razu bardziej różnorodnie. Pojawiają się tutaj takie marki jak Jon Hopkins, Four Tet, Giant Swan, czy Surgeon. Remiks Four Teta trwa ponad 9 minut i składa się z dwóch (wyraźnie oddzielonych kilkusekundową ciszą) części. Ciekawsza jest ta druga, która rozpoczyna się w piątej minucie utworu. Remiks ten ujrzał światło dzienne już wcześniej. Znalazł się bowiem na winylowej wersji singla „Quick Eternity”, wydanego w lipcu 2018.

To co nadaje nową jakość remiksom z „Song For Alpha” to noisowa i industrialna energia. Są momenty, gdzie muzyka brzmi agresywnie i posępnie. „Citizen // Nowhere” z kolei opracował londyński producent Manni Dee, o którym nasz redakcyjny kolega pisał rok temu tutaj. Ciężkie techno kompletnie zmiażdżyło lekkość i tekturowość brzmienia oryginału w tak silny sposób, że trudno o znalezienie jakichkolwiek cech zbieżnych między nimi.

Nawet „Glitter” w remiksie Jona Hopkinsa brzmi ciężko i mrocznie, mało hopkinsowo. Nie zaskoczy nas z kolei remiks Luke’a Slatera (znanego jako Planetary Assault Systems). Tutaj dostaniemy cięższą dawkę techno podaną w formie do jakiej nas przyzwyczaił.

Daniel Avery

05.04.2019 | Phantasy Sound

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze