Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.



Subjected – Pictures From The Aftermath

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Niemiecki producent działający pod pseudonimem Subjected mocno zaznaczył swą obecność na współczesnej scenie techno. Zaczynając w 2010 roku dał się szybko poznać jako jeden z liderów industrialnej wersji gatunku. Potwierdziły to jego kolejne nagrania, których kulminacją stał się efektowny album „Zero” sprzed sześciu lat. Subjected objawił się również jako inteligentny kurator: a dowodem tego seria płyt opublikowanych przez jego wytwórnię Vault Series.

W tym roku ukazał się drugi album artysty – „Mother”. Jego nagranie zainspirowały zmiany w życiu prywatnym producenta – przede wszystkim założenie rodziny. Być może to dlatego nieco zmieniła się muzyka firmowana szyldem Subjected. To nadal było techno – ale nie industrialne, bardziej melodyjne, o mniejszej energii. Kontynuacją tego wątku w twórczości Niemca jest jego najnowsze wydawnictwo. „Pictures From The Aftermath” to kolekcja ambientowych kompozycji zrealizowana dla firmy Intimite Silence.

Pierwsza część zestawu ma mocno dronowy charakter – i słychać w niej ewidentnie echa słynnego albumu „Time Machines” grupy Coil („Unhuman Error” czy „Odysee Of Hope”). Potem muzykę zaczynają nasycać mocne basy – o niemal post-punkowym („No Man’s Land”) i dubowym charakterze („Losing Our Sense”). Więcej melodii pojawia się dopiero pod koniec płyty. Dzieje się to za sprawą epickich partii syntezatorów rozmieszczonych na drugim planie kompozycji, dzięki którym nagrania Niemca nabierają soundtrackowego oddechu („The Origin Of Life” i „Love Will Never End”).

Mimo dosyć głębokich i ciemnych dźwięków, nagrania z „Pictures From The Aftermath” nie mają jakiegoś mrocznego i depresyjnego charakteru. Przeciwnie: z utworu na utwór czuć w nich coraz bardziej pozytywne emocje, które znajdują swą kumulację w finałowych minutach. Sporo też mówią tytuły zamieszczonych na krążku kompozycji. Wszystko to sprawia, że nowe wydawnictwo Subjecteda jest jeszcze większą afirmacją życia i miłości niż poprzednie.

Intimate Silence 2019

www.intimate-silence.com

www.facebook.com/intimatesilence

www.facebook.com/subjected

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze