BNNT is Michał Kupicz – Multiversion #2
Jarek Szczęsny:

Część druga.

Coil – The Gay Man’s Guide To Safer Sex +2 OST
Ania Pietrzak:

Absolutne kuriozum!

Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości. Niemiecki producent działający pod pseudonimem Subjected mocno zaznaczył swą obecność na współczesnej scenie techno. Zaczynając w 2010 roku dał się szybko poznać jako jeden z liderów industrialnej wersji gatunku. Potwierdziły to jego kolejne nagrania, których […]

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.



Subjected – Pictures From The Aftermath

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Niemiecki producent działający pod pseudonimem Subjected mocno zaznaczył swą obecność na współczesnej scenie techno. Zaczynając w 2010 roku dał się szybko poznać jako jeden z liderów industrialnej wersji gatunku. Potwierdziły to jego kolejne nagrania, których kulminacją stał się efektowny album „Zero” sprzed sześciu lat. Subjected objawił się również jako inteligentny kurator: a dowodem tego seria płyt opublikowanych przez jego wytwórnię Vault Series.

W tym roku ukazał się drugi album artysty – „Mother”. Jego nagranie zainspirowały zmiany w życiu prywatnym producenta – przede wszystkim założenie rodziny. Być może to dlatego nieco zmieniła się muzyka firmowana szyldem Subjected. To nadal było techno – ale nie industrialne, bardziej melodyjne, o mniejszej energii. Kontynuacją tego wątku w twórczości Niemca jest jego najnowsze wydawnictwo. „Pictures From The Aftermath” to kolekcja ambientowych kompozycji zrealizowana dla firmy Intimite Silence.

Pierwsza część zestawu ma mocno dronowy charakter – i słychać w niej ewidentnie echa słynnego albumu „Time Machines” grupy Coil („Unhuman Error” czy „Odysee Of Hope”). Potem muzykę zaczynają nasycać mocne basy – o niemal post-punkowym („No Man’s Land”) i dubowym charakterze („Losing Our Sense”). Więcej melodii pojawia się dopiero pod koniec płyty. Dzieje się to za sprawą epickich partii syntezatorów rozmieszczonych na drugim planie kompozycji, dzięki którym nagrania Niemca nabierają soundtrackowego oddechu („The Origin Of Life” i „Love Will Never End”).

Mimo dosyć głębokich i ciemnych dźwięków, nagrania z „Pictures From The Aftermath” nie mają jakiegoś mrocznego i depresyjnego charakteru. Przeciwnie: z utworu na utwór czuć w nich coraz bardziej pozytywne emocje, które znajdują swą kumulację w finałowych minutach. Sporo też mówią tytuły zamieszczonych na krążku kompozycji. Wszystko to sprawia, że nowe wydawnictwo Subjecteda jest jeszcze większą afirmacją życia i miłości niż poprzednie.

Intimate Silence 2019

www.intimate-silence.com

www.facebook.com/intimatesilence

www.facebook.com/subjected

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze