BNNT is Michał Kupicz – Multiversion #2
Jarek Szczęsny:

Część druga.

Coil – The Gay Man’s Guide To Safer Sex +2 OST
Ania Pietrzak:

Absolutne kuriozum!

Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.



Ben Frost ‎– Dark: Cycle 1

Słuchaj i oglądaj.

Kim tak naprawdę jest Jonas? Czy elektrownia jest punktem centralnym wszystkich cykli? Ufać bardziej Claudii czy Adamowi? Nic wam nie mówią te pytania? To znaczy, że nie oglądaliście jeszcze serialu „Dark” dostępnego na platformie Netflix, który niedawno umieścił drugi sezon. W gatunku seriali trzymających w napięciu, ten wyróżnia się krętymi ścieżkami fabularnymi i zmusza widza do uważnego śledzenia zdarzeń na ekranie. Jakiś czas temu poświęciłem cały artykuł muzyce z seriali, w którym również zwracałem już uwagę na muzykę z tego serialu. Producenci postąpili słusznie powierzając to zadanie Benowi Frostowi. Więc skoro na Unsound przyjeżdża Hildur Guðnadóttir, aby zagrać na żywo muzykę ze świetnego serialu „Czarnobyl” to znak, że muzyka serialowa (nie mówiąc już o tej w grach komputerowych) zyskuje na znaczeniu.

I nie jest to tylko pochodna samego zjawiska masowego oglądania seriali, ale efekt pracy twórczej samych kompozytorów. Skorzystam z okazji i bliżej przedstawię niedawno wydany album Bena Frosta „Dark: Cycle 1”. Już w pierwszym, jakże ważnym dla widzów serialu, utworze „Alles ist miteinander verbunden” Frost zawarł przeszywający fragment smyczkowy. Rzekłbym, z całą stanowczością, że wali po bebechach niczym motyw z „Psychozy” Alfreda Hitchcocka. Zresztą motywów zaczerpniętych z muzyki klasycznej jest tu wiele. Począwszy od „Apokalypse”, przez zderzenie smyczków z elektroniczną ścianą w „Eine Reise Durch Die Zeit”, aż po budujący napięcie „Warum Nicht Waldweg”. Artysta nie byłby sobą, gdyby nie przywalił też czymś mocno elektronicznym („Ich kann die Vergangenheit Änder” czy „Gott Gib Mir Gelassenheit”). W każdym razie można posłuchać i pooglądać, a najlepiej wszystko razem.

Invada | 2019
Bandcamp
FB
FB Invada

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze