Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.

Various Artists – Total 19
Paweł Gzyl:

Witamy jesień z Kompaktem.

Alessandro Cortini – Volume Massimo
Jarek Szczęsny:

Wyłapywanie wadliwych elementów.



Ben Frost ‎– Dark: Cycle 1

Słuchaj i oglądaj.

Kim tak naprawdę jest Jonas? Czy elektrownia jest punktem centralnym wszystkich cykli? Ufać bardziej Claudii czy Adamowi? Nic wam nie mówią te pytania? To znaczy, że nie oglądaliście jeszcze serialu „Dark” dostępnego na platformie Netflix, który niedawno umieścił drugi sezon. W gatunku seriali trzymających w napięciu, ten wyróżnia się krętymi ścieżkami fabularnymi i zmusza widza do uważnego śledzenia zdarzeń na ekranie. Jakiś czas temu poświęciłem cały artykuł muzyce z seriali, w którym również zwracałem już uwagę na muzykę z tego serialu. Producenci postąpili słusznie powierzając to zadanie Benowi Frostowi. Więc skoro na Unsound przyjeżdża Hildur Guðnadóttir, aby zagrać na żywo muzykę ze świetnego serialu „Czarnobyl” to znak, że muzyka serialowa (nie mówiąc już o tej w grach komputerowych) zyskuje na znaczeniu.

I nie jest to tylko pochodna samego zjawiska masowego oglądania seriali, ale efekt pracy twórczej samych kompozytorów. Skorzystam z okazji i bliżej przedstawię niedawno wydany album Bena Frosta „Dark: Cycle 1”. Już w pierwszym, jakże ważnym dla widzów serialu, utworze „Alles ist miteinander verbunden” Frost zawarł przeszywający fragment smyczkowy. Rzekłbym, z całą stanowczością, że wali po bebechach niczym motyw z „Psychozy” Alfreda Hitchcocka. Zresztą motywów zaczerpniętych z muzyki klasycznej jest tu wiele. Począwszy od „Apokalypse”, przez zderzenie smyczków z elektroniczną ścianą w „Eine Reise Durch Die Zeit”, aż po budujący napięcie „Warum Nicht Waldweg”. Artysta nie byłby sobą, gdyby nie przywalił też czymś mocno elektronicznym („Ich kann die Vergangenheit Änder” czy „Gott Gib Mir Gelassenheit”). W każdym razie można posłuchać i pooglądać, a najlepiej wszystko razem.

Invada | 2019
Bandcamp
FB
FB Invada

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze