Wpisz i kliknij enter

Attilio Novellino & Our Love Will Destroy The World – The Assault Of Heaven

Euforia nadmiaru.

Łatwo napisać, że album powstał między rokiem 2016 a 2019. Trudniej wyobrazić sobie jak praca nad nim mogła przebiegać. Jakkolwiek detale techniczne, czyli pracę na linii Włochy – Nowa Zelandia, łatwo sobie wyobrazić, tak składanie w całość rozrzuconych partii instrumentalnych już nie. Efekt pracy dwóch muzyków został zatytułowany „The Assault Of Heaven”, a za nagraniami stoją pochodzący z Włoch Attilio Novellino oraz Nowozelandczyk Our Love Will Destroy The World (Campbell Kneale). Należy jeszcze wspomnieć, że wydawcą został niestroniący od eksperymentów Opal Tapes.

Dwa utwory wchodzą w skład albumu. Oba o różnym stopniu uformowania. Oba cechuje efektowne bogactwo, którego częste zmiany, gra dodatkami, swoiste blendowanie przykuwa mocno uwagę słuchacza. Obaj twórcy zadbali o to, żeby nie można się było nudzić, ani być niezadowolonym z kompletnego braku zaskoczeń, a tych jest sporo. Przede wszystkim szalona filmowość muzyki, która nosi przecież wszelkie eksperymentalne ozdoby, a jednak potrafi intensywnie wpływać na wyobraźnię.

„Negative Theology” nie może zdecydować się na jeden punkt odniesienia. I tak w trakcie trwania pojawia się chiński instrument Guqin (Gianmaria Aprile), indyjski Dilruba (Enrico Falbo) czy cała masa instrumentów dętych i perkusji złączonej z elektroniką. Euforia nadmiaru nie jest puszczona samopas, ale silnie kontrolowana przez twórców o czym świadczy stworzenie środowiska dźwiękowego podzielonego na pięć części. Najbardziej porywające fragmenty czekają nas w drugiej połowie utworu.

„The Joy Of Destruction” jest gwałtowniejszy i to pomimo otwierającej partii gitary akustycznej (Luca Brembilla). Jak wiemy z twórczości Jakuba Ziołka szlachetne, akustyczne brzmienie śmiało może przejść w brutalny pejzaż. Zgodnie z tą zasadą (oraz tytułem utworu) tak właśnie się dzieje. Migocząca perkusja stanowi fundament elektroakustycznej symfonii, która wzbiera na naszych oczach lub uszach. Ach, jakże podoba mi się szerokość osiągana przez muzyków, kiedy już rozsądek umyka. Hulaj dusza, piekła nie ma! Gdyby ktoś chciał wiedzieć jak się wywołuje efekt twardego resetu, pownien tego posłuchać.

Opal Tapes | 2020

Bandcamp
FB Attilio Novellino
FB Opal Tapes







Jest nas ponad 15 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy

Jlin – Wywiad

„Spodziewałam się, że moja ścieżka zawodowa kiedyś zaprowadzi mnie na sztukę baletową. Nie mogłam jednak przypuszczać, że pierwszym baletem, na który pójdę będzie ten, do którego muzykę skomponowałam.”