Wpisz i kliknij enter

Unsound wydaje płytę i książkę

Krakowski festiwal ogłasza premierę płyty i książki pod hasłem „Intermission”, podsumowujących jego ubiegłoroczną edycję, która odbyła się całkowicie w internecie.

– „Intermission” jest jak kapsuła czasu. Umieściliśmy w niej słowa, nagrania terenowe oraz muzykę będącą zapisem doświadczenia pandemicznego roku. Zależało nam na stworzeniu materiału interdyscyplinarnego, dlatego zebraliśmy w jednym miejscu różne narracje, gatunki oraz style, dźwięki i teksty. Niemal wszystkie wypowiedzi powstały specjalnie na okoliczność tej publikacji – mówi Mat Schulz, dyrektor artystyczny Unsoundu.

Na książkę składają się eseje, teksty teoretyczne, wiersze, wspomnienia oraz utwory prozatorskie. Łącznie 25 głosów, poruszających takie tematy jak: pandemia, lockdown, nostalgia, turystyka, ekologia, zdrowie psychiczne, teorie spiskowe, rasizm, tożsamość, prawa osób LGBTQ+ oraz niestabilne warunki pracy w branży muzycznej. Wśród autorów i autorek znaleźli się dziennikarze i dziennikarki, autorki i autorzy powieści, teoretycy i teoretyczki, kuratorzy i kuratorki oraz aktywiści i aktywistki. Premierowe wydanie dostępne jest na razie jedynie w formie papierowej oraz w języku angielskim.

Z kolei płyta „Intermission” to nie przypadkowa składanka, ale spójna i przemyślana całość, w-dana na podwójnym winylu oraz w formie cyfrowej. Raz zaprasza do medytacji i uspokaja, a kiedy indziej pobudza i wzmaga grozę. Usłyszymy na niej materiały najciekawszych współczesnych artystów i artystek z kręgu muzyki elektronicznej i eksperymentalnej. Zaproszone osoby reprezentują różne środowiska, kraje oraz centralne i peryferyjne perspektywy.

Na kompilacji znaleźli się artyści i artystki z Polski, wykonawcy związani z ugandyjskim festiwalem Nyege Nyege z Kampali oraz z szanghajskim wydawnictwem SVBKVLT. Niektórzy z nich pojawiają się w zaskakujących połączeniach: SOPHIE i Jlin, VTSS i Varg2™ oraz Agata Harz i Katarzyna Smoluk-Moczydłowska z Timem Heckerem. Na płycie będzie można też posłuchać fragmentu „Weavings”, czyli koncertu, który odbył się online w ramach Unsoundu z udziałem artystów i artystek z całego świata (USA, Polska, Palestyna, Indonezja, Meksyk, Francja), a kuratorowanego przez Nicolása Jaar.

Spoiwem całego albumu są dokonane w ubiegłym roku nagrania terenowe, a wśród nich m.in. rejestracje z nowojorskich protestów (DeForrest Brown, Jr. i James Hoff’s), dźwiękowe pejzaże z Północnej Anglii (Chris Watson, znany ze współpracy z Sir Davidem Attenborough), zapis życia w berlińskim mieszkaniu w trakcie lockdownu (zdobywczyni Oscara Hildur Guðnadóttir i Sam Slater) oraz nagrania z płonących lasów Amazonii (Ben Frost).

Album „Intermission” jest dedykowany pamięci tragicznie zmarłej SOPHIE – szkockiej producentce, wokalistce i didżejce, która zginęła w wypadku 30 stycznia 2021 roku. Wydawnictwo można kupić na oficjalnej stronie internetowej festiwalu Unsound i na jego Bandcampie.







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy