Datach’i – System
Maciej Kaczmarski:

Pierwszy od dekady longplay szarej eminencji owadziej elektroniki. Tym razem w ramach syntezy modularnej.

Edit Select & Antonio Ruscito – Visitors – Projection
Paweł Gzyl:

Jedno techno – dwie generacje. 

artworks-000194678733-ss87t4-t500x500
7JK – Ride The Solar Tide
Filip Roland:

Witajcie na pokładzie promu kosmicznego 7JK. Usiądźcie wygodnie w fotelach i zapnijcie pasy. Za chwilę oderwiecie się od Ziemi i wyruszycie na podbój gwiazd.

ride_the_solar
Pop Ambient 2017
Paweł Gzyl:

Historia nowoczesnego ambientu zatacza koło?

a1521371573_10
X-Navi:Et – Technosis
Łukasz Komła:

Polski producent zwraca uwagę na bardzo aktualny problem ludzi uzależnionych od nowych technologii. Oczywiście nie stworzył eseju na ten temat, woli opowiadać za pomocą dźwięków.

x-navi-et-technosis
Barker & Baumecker – Turns
Paweł Gzyl:

Monumentalne dzieło międzynarodowego duetu.

a1123801842_10
Urban Homes – Jams
Łukasz Komła:

Kolońskie trio po trzyletniej przerwie wraca z drugą płytą dla Altin Village & Mine.

avm059_urbanhomes_jams_coverartwork
Abstraxion – She Thougt She Would Last Forever
Paweł Gzyl:

Ciemne chmury zasnuły muzykę Abstraxion

a4259244528_10
Solemn Embrace – Arc
Adam Mańkowski:

Arne Weinberg konsekwentnie zmierza w kierunkach eksperymentalnych. Właśnie  zainicjował nowy projekt. 

Solemn Embrace - Arc
Harmonious Thelonious – International Dance Record
Paweł Gzyl:

Niemiecki producent wraca do (własnych) korzeni.

cs3156627-02a-big
Normal Bias – Normal Bias
Paweł Gzyl:

W medytacyjnym nastroju.

a3271378595_10
RX-101 – Like Yesterday
Paweł Gzyl:

Tęsknicie za wczesnym Aphex Twinem? To już dłużej nie musicie.

a2602588351_10
A Made Up Sound – A Made Up Sound (2009 – 2016)
Paweł Gzyl:

Machając dubstepowi na pożegnanie. 

a3395493177_10
Geir Sundstøl – Langen Ro
Łukasz Komła:

„Langen Ro” to drugi solowy krążek norweskiego gitarzysty.

hubrocd2576_front
Wilhelm Bras

Wilhelm Bras – Wordless Songs by the Electric Fire

Górnicy w przodku rytmicznie przekopują pokłady węgla. Towarzysząca im maszyna dławi się smarem, po czym drży spazmatycznie. Przez ściany kopalni przechodzą wibracje. Po chwili następuje zmiana perspektywy, wzrok wnika w strukturę węgla. Ukazuje się kotłowanina mikrocząstek. Takie sny nie dziwią, gdyż kilka ostatnich dni słuchałem albumu Wilhelma Brasa.

„Pod pseudonimem Wilhelm Bras kryje się śląski eksperymentator Paweł Kulczyński, postać szeroko znana w wąskich kręgach miłośników brzmień ekstremalnych” – czytamy w notce prasowej. Muzykę Kulczyńskiego kojarzyłem dotąd przede wszystkim z jego profilu soundcloud, na którym udostępnił interesujące nagrania na syntezator analogowy, co warto podkreślić – wykonany od podstaw samodzielnie. Rejestracja „When Attitudes Become Form” została dokonana w betonowym silosie na terenie cementowni w Będzinie, który to obiekt na ten moment sam stał się instrumentem muzycznym, służącym swymi niezwykłymi akustycznymi właściwościami. Do najbardziej znanych grup wykraczających poza studio, by badać potencjał pogłosu i echa, należy Deep Listening Band; Kulczyński kontynuuje ich strategię, jednak uzyskuje brzmienie znaczniej chropowate. Artysta ma na koncie więcej tego typu partyzanckich akcji, polegających na anektowaniu przestrzeni publicznej do prezentacji swoich potężnie brzmiących setów.

O śląskim rodowodzie twórcy przy okazji „Wordless Songs by the Electric Fire” przypomina oprawa graficzna – zdjęcia z silnie zindustrializowanych terenów, wydobywające przede wszystkim szczegół. Album wydany przez Mik Musik, dostępny na kasecie lub w szkatułkowej edycji na CD, eksploruje poetykę techno czytaną poprzez wrażliwość awangardysty. Bras zbliża się brzmieniowo do dokonań spod znaku Editions Mego – Robina Foxa czy Containera, jakkolwiek wyraźnie pobrzmiewają tu echa klasyków, takich jak Drexciya. Bada możliwości mutacji Noise i Techno, które wydają się możliwe do przeprowadzenia dzięki wspólnemu dla obu estetyk pierwiastka surowej energii.

„Angel Lust” to prawdziwa petarda zaserwowana na sam początek, po której następuje pięć nie mniej emocjonujących kompozycji. W mocarnych utworach syntezator miota i pluje bitami, zacinając się losowo. Infekcja muzycznej tkanki chaosem prowadzi do rekonfiguracji znanych skądinąd patentów. Entropia dozowana z wyczuciem wywołuje euforię, połączenie toporności z subtelnością – zdumienie. Błyskotliwe nagranie Brasa dopełnia obrazu „muzyki przyszłości”, czyli idei forsowanej w ostatnim czasie przez Mik Musik, a realizowanej z powodzeniem przez RSS B0YS czy Pawła Pesela.

Mik.Musik.! | 2013

Polecamy:

Codzienne rekomendacje na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. 08:57

    $$ Troopers

  2. Kapitalny album! U mnie na bank pojawi się w podsumowaniu tego roku.