His Master’s Voice: Transmission Code by Contemplatron & Shentz „Apocryphical Soundtrack for the Book of St. Lem”
Filip Roland:

Głos Pana potężny, Głos Pana Wspaniały.

hist_masters_voice
Alpha 606 – Afro-Cuban Electronics
Paweł Gzyl:

Latynoska wersja electro.

CS608405-01A-BIG
Moon Bros. – These Stars
Łukasz Komła:

Do katalogu teksańskiej oficyny Western Vinyl trafił Moon Bros.

Moon Bros - cover
Figure-Ground – Reality Revision
Paweł Gzyl:

IDM w stylu virtual reality.

artworks-000160863726-67fyir-t500x500
Shadows – Fear Of The Imagination
Krystian Zakrzewski:

Industrialny łoskot w postnuklearnej rzeczywistości.

Leyla Records Logo
Marek Hemman – Moments
Paweł Gzyl:

Soundtrack do lata w mieście.

CS3132391-02A-BIG
Afro-Haitian Experimental Orchestra – S/T
Łukasz Komła:

Afrobeat zawędrował na Karaiby.

Afro-Haitian Experimental Orchestra - Afro-Haitian Experimental Orchestra
Doka – Porder EP
Krystian Zakrzewski:

Kurz pustyni.

FR008_-_DIGI_ARTWORK
Dirk Serries – Etched Above The Bow Grip
Adam Mańkowski:

Improwizacje dedykowane pamięci Dereka Bailey’a.

Dirk Serries - Etched Above The Bow Grip
Ketev – I Know No Weekend
Paweł Gzyl:

Dźwiękowe rzeźby.

a2723587192_10
We Are New York Haunted
Paweł Gzyl:

New York no wave? New York no house!

a3658222504_10
Blueblut – Butt Butt
Łukasz Komła:

Austriacko-brytyjskie trio Blueblut nie przestaje zaskakiwać!

Blueblut – Butt Butt
Various Artist – Black Mail VII
Krystian Zakrzewski:

Cztery etiudy z czterech stron świata.

DEADCERT023_-_Artwork
Jeff Parker – The New Breed
Łukasz Komła:

Muzyk grupy Tortoise opublikował najbardziej osobisty album w swojej karierze.   

Jeff Parker - The New Breed
Wilhelm Bras

Wilhelm Bras – Wordless Songs by the Electric Fire

Górnicy w przodku rytmicznie przekopują pokłady węgla. Towarzysząca im maszyna dławi się smarem, po czym drży spazmatycznie. Przez ściany kopalni przechodzą wibracje. Po chwili następuje zmiana perspektywy, wzrok wnika w strukturę węgla. Ukazuje się kotłowanina mikrocząstek. Takie sny nie dziwią, gdyż kilka ostatnich dni słuchałem albumu Wilhelma Brasa.

„Pod pseudonimem Wilhelm Bras kryje się śląski eksperymentator Paweł Kulczyński, postać szeroko znana w wąskich kręgach miłośników brzmień ekstremalnych” – czytamy w notce prasowej. Muzykę Kulczyńskiego kojarzyłem dotąd przede wszystkim z jego profilu soundcloud, na którym udostępnił interesujące nagrania na syntezator analogowy, co warto podkreślić – wykonany od podstaw samodzielnie. Rejestracja „When Attitudes Become Form” została dokonana w betonowym silosie na terenie cementowni w Będzinie, który to obiekt na ten moment sam stał się instrumentem muzycznym, służącym swymi niezwykłymi akustycznymi właściwościami. Do najbardziej znanych grup wykraczających poza studio, by badać potencjał pogłosu i echa, należy Deep Listening Band; Kulczyński kontynuuje ich strategię, jednak uzyskuje brzmienie znaczniej chropowate. Artysta ma na koncie więcej tego typu partyzanckich akcji, polegających na anektowaniu przestrzeni publicznej do prezentacji swoich potężnie brzmiących setów.

O śląskim rodowodzie twórcy przy okazji „Wordless Songs by the Electric Fire” przypomina oprawa graficzna – zdjęcia z silnie zindustrializowanych terenów, wydobywające przede wszystkim szczegół. Album wydany przez Mik Musik, dostępny na kasecie lub w szkatułkowej edycji na CD, eksploruje poetykę techno czytaną poprzez wrażliwość awangardysty. Bras zbliża się brzmieniowo do dokonań spod znaku Editions Mego – Robina Foxa czy Containera, jakkolwiek wyraźnie pobrzmiewają tu echa klasyków, takich jak Drexciya. Bada możliwości mutacji Noise i Techno, które wydają się możliwe do przeprowadzenia dzięki wspólnemu dla obu estetyk pierwiastka surowej energii.

„Angel Lust” to prawdziwa petarda zaserwowana na sam początek, po której następuje pięć nie mniej emocjonujących kompozycji. W mocarnych utworach syntezator miota i pluje bitami, zacinając się losowo. Infekcja muzycznej tkanki chaosem prowadzi do rekonfiguracji znanych skądinąd patentów. Entropia dozowana z wyczuciem wywołuje euforię, połączenie toporności z subtelnością – zdumienie. Błyskotliwe nagranie Brasa dopełnia obrazu „muzyki przyszłości”, czyli idei forsowanej w ostatnim czasie przez Mik Musik, a realizowanej z powodzeniem przez RSS B0YS czy Pawła Pesela.

Mik.Musik.! | 2013

Polecamy:

Codzienne rekomendacje na Facebooku:

Komentarze

Komentarzy: 2

  1. 08:57

    $$ Troopers

  2. Kapitalny album! U mnie na bank pojawi się w podsumowaniu tego roku.