Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.



Nowości z Zoharum

Trzy zupełnie odmienne płyty, które ukazały się pod koniec minionego sezonu.

Po trzech całej serii reedycji i wydawnictw archiwalnych, Rapoon powraca z nowym albumem w barwach Zoharum.”Blue Days” jest jednak nieco innym wydawnictwem od poprzednich. Podczas gdy na ostatnich trzech albumach z premierowym materiałem dominowały długie, powoli rozwijające się kompozycje, tutaj jest ich aż czternaście i najdłuższa ma niecałe osiem minut, a dwie najkrótsze zaledwie czterdzieści sekund. Jest to zapis pomysłów, szkiców, na albumie dominuje zwięzłość, choć wszystkie utwory składają się w jedna całość. Pokazują, że Robin Storey ciągle szuka nowych ścieżek artystycznych.

„Last” to najnowszy album projektu Genetic Transmission. Zarejestrowany i powielony w zaledwie kilku egzemplarzach na CD-R kilka lat temu, dopiero dzisiaj ukazuje się jako regularne wydawnictwo na nośniku CD. Ideą przyświecającą rejestracji tego materiału miało być stworzenie dźwiękowych miniatur, krótkich form powstałych z preparacji akustycznych bądź elektroakustycznych źródeł, podczas licznych eksperymentów dźwiękowych, z jakich znany był dotąd Tomasz Twardawa. „Last” to ostatni studyjny album w dyskografii Genetic Transmission.

„Funeral Musik for You and Me” Marka Machoffa to kontynuacja idei, jakie przyświecały powstaniu krążka ‘Funeral Musik fur Jenny Marchoff’. W tym jednak przypadku pozbawiony jest on osobistego pierwiastka, a stanowi raczej ogólną refleksję nad sensem życia i śmierci. Wspólnym mianownikiem dla obu krążków z pewnością jestrodzaj środków, jakimi posłużył się Marchoff podczas sesji. W trakcie nagrań wykorzystywał on również analogowe syntezatory. Tym razem do współpracy zaprosił  Toma Kalinovsky’ego. Muzyka, choć odległa od stylistyki macierzystej formacji artysty, Different State, jest równie ciekawa, intrygująca, a nawet inspirująca.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.