Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Nowości z Zoharum

Trzy zupełnie odmienne płyty, które ukazały się pod koniec minionego sezonu.

Po trzech całej serii reedycji i wydawnictw archiwalnych, Rapoon powraca z nowym albumem w barwach Zoharum.”Blue Days” jest jednak nieco innym wydawnictwem od poprzednich. Podczas gdy na ostatnich trzech albumach z premierowym materiałem dominowały długie, powoli rozwijające się kompozycje, tutaj jest ich aż czternaście i najdłuższa ma niecałe osiem minut, a dwie najkrótsze zaledwie czterdzieści sekund. Jest to zapis pomysłów, szkiców, na albumie dominuje zwięzłość, choć wszystkie utwory składają się w jedna całość. Pokazują, że Robin Storey ciągle szuka nowych ścieżek artystycznych.

„Last” to najnowszy album projektu Genetic Transmission. Zarejestrowany i powielony w zaledwie kilku egzemplarzach na CD-R kilka lat temu, dopiero dzisiaj ukazuje się jako regularne wydawnictwo na nośniku CD. Ideą przyświecającą rejestracji tego materiału miało być stworzenie dźwiękowych miniatur, krótkich form powstałych z preparacji akustycznych bądź elektroakustycznych źródeł, podczas licznych eksperymentów dźwiękowych, z jakich znany był dotąd Tomasz Twardawa. „Last” to ostatni studyjny album w dyskografii Genetic Transmission.

„Funeral Musik for You and Me” Marka Machoffa to kontynuacja idei, jakie przyświecały powstaniu krążka ‘Funeral Musik fur Jenny Marchoff’. W tym jednak przypadku pozbawiony jest on osobistego pierwiastka, a stanowi raczej ogólną refleksję nad sensem życia i śmierci. Wspólnym mianownikiem dla obu krążków z pewnością jestrodzaj środków, jakimi posłużył się Marchoff podczas sesji. W trakcie nagrań wykorzystywał on również analogowe syntezatory. Tym razem do współpracy zaprosił  Toma Kalinovsky’ego. Muzyka, choć odległa od stylistyki macierzystej formacji artysty, Different State, jest równie ciekawa, intrygująca, a nawet inspirująca.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.