Ricardo Villalobos – Empirical House
Ania Pietrzak:

„It Don’t Mean a Thing If It Ain’t Got That Swing”

OONDOOD – QSTNS?
Jarek Szczęsny:

Gorączka i włócznia.

Dany Rodriguez – D’Visions
Paweł Gzyl:

Stylowe techno i electro o oldskulowej urodzie.

UMFANG – Symbolic Use Of Light
Ania Pietrzak:

Surowica krwi minimal techno.

Lewis Fautzi – The Ascension Of Mind
Paweł Gzyl:

Transowe zapętlanie.

New Cage – Wszystko jutro
Łukasz Komła:

Joanna Halszka-Sokołowska i Bartłomiej Tyciński zmierzyli się z repertuarem Johnnego Casha, dokładając też własne nagrania. Nie ma mowy o mdłych coverach!

Janek Schaefer – Glitter in my tears
Jarek Szczęsny:

Strzępy i fragmenty.

Anton Kubikov – Whatness
Paweł Gzyl:

Ciepły powiew wschodniej melancholii.

Terrence Dixon – 12.000 Miles Of Twilight
Paweł Gzyl:

Hipnotyczny puls i psychodeliczny klimat.

Nicole Mitchell – Mandorla Awakening II Emerging Worlds
Jarek Szczęsny:

Afrofuturystyczna podróż w rok 2099.

Dauwd – Theory of Colours
Ania Pietrzak:

Rozluźniający chill house o „medycznych” właściwościach.

Wild Books – 2
Jarek Szczęsny:

Jak szczelnie wypełnić jednostkę czasową.

Lake People – Phase Transition
Paweł Gzyl:

Urocza muzyka jak sprzed dwóch dekad. Ale ze współczesnym uderzeniem.

Sufjan Stevens, Bryce Dessner, Nico Muhly, James McAlister – Planetarium
Jarek Szczęsny:

Jak zachwyca, kiedy nie zachwyca?

Nowości z Gruenrekorder

Tym razem coś dla miłośników eksperymentów rozpisanych na saksofony i modułowe instalacje nawiązujące do dzieł Franza Schuberta.

GRUEN 156_Invading_Pleasures

Invading Pleasures (Nikola Lutz & Mark Lorenz Kysela) – „Infinite Jest” (styczeń 2016 | Gruenrekorder)

Nikola Lutz studiowała naukę gry na saksofonie w Bordeaux i Stuttgartcie. Podobnie Mark Lorenz Kysela. Oboje w swoich pracach skupiają się na łączeniu swobodnej improwizacji z elektroniką. Niekiedy w trakcie komponowania wykorzystują kilka saksofonów naraz. „Infinite Jest” to ich pierwsze wspólne wydawnictwo, które przynosi sześć kompozycji będących próbą interpretacji utworów, takich kompozytorów jak Uwe Rasch, Joseph Michaels, Remmy Canedo czy Malte Giesen. Duet zaskakuje mnogością użytych technik odnoście saksofonu, co w zestawieniu z muzyką komputerową daje nam postmodernistyczną tkankę zanurzoną w eksperymentach z formą, jak i brzmieniem. Luzt i Kysela nieustannie dopieszczają dysonanse, chropowatości oraz pozbawiają słuchaczy wszelki skojarzeń i prostych nawiązań. Ich myślenie na „Infinite Jest” pokazuje, że kreują swój własny świat dźwięków.

Gruen_161_Uwe_Rasch-aus_vierundzwanzig-Cover

Uwe Rasch – „aus vierundzwanzig” (styczeń 2016 | Gruenrekorder DVD)

Niemiecki kompozytor Uwe Rasch pracuje już od 2009 roku nad materiałem „aus vierundzwanzig” („Out of Twenty-Four”). A jest to współczesna adaptacja cyklu pieśni „Die Winterreise” Franza Schuberta pochodzących z 1827 roku. Próżno szukać u Rascha romantycznych zawodzeń, nawet melancholijnych mrugnięć oka w stronę tamtej epoki. Jego prace, jakie znalazły się na płycie DVD „aus vierundzwanzig”, to raczej złożony i eksperymentalny projekt składający się z modułów, które to konsekwentnie odnoszą się do takich pojęć jak marginalizacja i społeczna izolacja. Rasch woli sobie podrwić z romantyzmu, niż go gloryfikować. A robi to często na przykładzie prostych scen. Lubi też tworzyć cyniczne komentarze, np. do utworu Schuberta – „The Inn”. Istotnymi cechami twórczością Rascha są groteska, irracjonalność, surrealizm i przytomne spojrzenie na problemy współczesnego świata, które potrafi przefiltrować przez pryzmat minionych stuleci.

 

Strona Gruenrekorder »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze