DJ Bone – Beyond
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Hector Oaks – As We Were Saying
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka protestu.

Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.



Nowości z Gruenrekorder

Tym razem coś dla miłośników eksperymentów rozpisanych na saksofony i modułowe instalacje nawiązujące do dzieł Franza Schuberta.

GRUEN 156_Invading_Pleasures

Invading Pleasures (Nikola Lutz & Mark Lorenz Kysela) – „Infinite Jest” (styczeń 2016 | Gruenrekorder)

Nikola Lutz studiowała naukę gry na saksofonie w Bordeaux i Stuttgartcie. Podobnie Mark Lorenz Kysela. Oboje w swoich pracach skupiają się na łączeniu swobodnej improwizacji z elektroniką. Niekiedy w trakcie komponowania wykorzystują kilka saksofonów naraz. „Infinite Jest” to ich pierwsze wspólne wydawnictwo, które przynosi sześć kompozycji będących próbą interpretacji utworów, takich kompozytorów jak Uwe Rasch, Joseph Michaels, Remmy Canedo czy Malte Giesen. Duet zaskakuje mnogością użytych technik odnoście saksofonu, co w zestawieniu z muzyką komputerową daje nam postmodernistyczną tkankę zanurzoną w eksperymentach z formą, jak i brzmieniem. Luzt i Kysela nieustannie dopieszczają dysonanse, chropowatości oraz pozbawiają słuchaczy wszelki skojarzeń i prostych nawiązań. Ich myślenie na „Infinite Jest” pokazuje, że kreują swój własny świat dźwięków.

Gruen_161_Uwe_Rasch-aus_vierundzwanzig-Cover

Uwe Rasch – „aus vierundzwanzig” (styczeń 2016 | Gruenrekorder DVD)

Niemiecki kompozytor Uwe Rasch pracuje już od 2009 roku nad materiałem „aus vierundzwanzig” („Out of Twenty-Four”). A jest to współczesna adaptacja cyklu pieśni „Die Winterreise” Franza Schuberta pochodzących z 1827 roku. Próżno szukać u Rascha romantycznych zawodzeń, nawet melancholijnych mrugnięć oka w stronę tamtej epoki. Jego prace, jakie znalazły się na płycie DVD „aus vierundzwanzig”, to raczej złożony i eksperymentalny projekt składający się z modułów, które to konsekwentnie odnoszą się do takich pojęć jak marginalizacja i społeczna izolacja. Rasch woli sobie podrwić z romantyzmu, niż go gloryfikować. A robi to często na przykładzie prostych scen. Lubi też tworzyć cyniczne komentarze, np. do utworu Schuberta – „The Inn”. Istotnymi cechami twórczością Rascha są groteska, irracjonalność, surrealizm i przytomne spojrzenie na problemy współczesnego świata, które potrafi przefiltrować przez pryzmat minionych stuleci.

 

Strona Gruenrekorder »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze