Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.

Stefan Węgłowski – To co ukryte
Jarek Szczęsny:

Puszczony zza mgły.



Nowości z Gruenrekorder

Tym razem coś dla miłośników eksperymentów rozpisanych na saksofony i modułowe instalacje nawiązujące do dzieł Franza Schuberta.

GRUEN 156_Invading_Pleasures

Invading Pleasures (Nikola Lutz & Mark Lorenz Kysela) – „Infinite Jest” (styczeń 2016 | Gruenrekorder)

Nikola Lutz studiowała naukę gry na saksofonie w Bordeaux i Stuttgartcie. Podobnie Mark Lorenz Kysela. Oboje w swoich pracach skupiają się na łączeniu swobodnej improwizacji z elektroniką. Niekiedy w trakcie komponowania wykorzystują kilka saksofonów naraz. „Infinite Jest” to ich pierwsze wspólne wydawnictwo, które przynosi sześć kompozycji będących próbą interpretacji utworów, takich kompozytorów jak Uwe Rasch, Joseph Michaels, Remmy Canedo czy Malte Giesen. Duet zaskakuje mnogością użytych technik odnoście saksofonu, co w zestawieniu z muzyką komputerową daje nam postmodernistyczną tkankę zanurzoną w eksperymentach z formą, jak i brzmieniem. Luzt i Kysela nieustannie dopieszczają dysonanse, chropowatości oraz pozbawiają słuchaczy wszelki skojarzeń i prostych nawiązań. Ich myślenie na „Infinite Jest” pokazuje, że kreują swój własny świat dźwięków.

Gruen_161_Uwe_Rasch-aus_vierundzwanzig-Cover

Uwe Rasch – „aus vierundzwanzig” (styczeń 2016 | Gruenrekorder DVD)

Niemiecki kompozytor Uwe Rasch pracuje już od 2009 roku nad materiałem „aus vierundzwanzig” („Out of Twenty-Four”). A jest to współczesna adaptacja cyklu pieśni „Die Winterreise” Franza Schuberta pochodzących z 1827 roku. Próżno szukać u Rascha romantycznych zawodzeń, nawet melancholijnych mrugnięć oka w stronę tamtej epoki. Jego prace, jakie znalazły się na płycie DVD „aus vierundzwanzig”, to raczej złożony i eksperymentalny projekt składający się z modułów, które to konsekwentnie odnoszą się do takich pojęć jak marginalizacja i społeczna izolacja. Rasch woli sobie podrwić z romantyzmu, niż go gloryfikować. A robi to często na przykładzie prostych scen. Lubi też tworzyć cyniczne komentarze, np. do utworu Schuberta – „The Inn”. Istotnymi cechami twórczością Rascha są groteska, irracjonalność, surrealizm i przytomne spojrzenie na problemy współczesnego świata, które potrafi przefiltrować przez pryzmat minionych stuleci.

 

Strona Gruenrekorder »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze