Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.

S S S S – Walls, Corridors, Baffles
Paweł Gzyl:

Power ambient z Lucerny.



Król – Przez sen

Nawet śpiewając „Przez sen” można być Królem!

Błażej Król to doskonale wszystkim znany artysta z nagrań duetu UL/KR i projektu Dwutysięczny. Obecnie wraz z małżonką Iwoną Król tworzy przedsięwzięcie Lauda. Jednak teraz chciałbym skupić się na solowej karierze tego utalentowanego wokalisty, tekściarza i gitarzysty. Przypomnę, że zadebiutował w 2014 roku bardzo dobrą płytą „Nielot” (recenzja), zaś w ubiegłym roku pojawił się jego longplay „Wij”.

Król z dużą regularnością wydaje solowe albumy. Przed kilkoma dniami światło dzienne ujrzał krążek „Przez sen”, będący swego rodzaju słuchowiskiem utrzymanym w pozornie sennej aurze. Bo raczej ciężko byłoby zasnąć przy nagraniu „Jawa” nieco kojarzącym się z dynamiczną muzyką UL/KR. Choć od samego początku artysta stara się wciągnąć słuchaczy w senny nastrój płyty – „Daj się uśpić”, gdzie z powodzeniem lekko dubowy pogłos koi i rozleniwia nasze zmysły. Elektroniczna miniatura „Sen 27686” pogłębia melancholijnych dryf, po czym „Dla zabawy” biegniemy za głosem Iwony Król, a „Jedno z nas” wsłuchuje się w piękne słowa: „Teraz, kiedy siły brak., (…) nie przejmuj się będziemy się zmieniać.” Przy fragmencie „Sen 4” powieki same opadają, ale tylko na chwilę, gdyż wkrada się do naszej głowy poruszający utwór „Nie płacz” z takim oto tekstem: „Nie płacz to tylko zawalił się świat (…)”, a w tle minimalistyczny beat, ambientowe smugi, echa i gitarowe akordy. W „Za duże, za bardzo” migoczące brzmienia syntezatorów karmią naszą wyobraźnię. Senną przygodę zamyka kompozycja „Nie waż się” z kolejnym kapitalnym tekstem Króla i pulsującą dubową elektroniką.

Jak widać, „Przez sen” można tworzyć niezwykłe rzeczy.

11.03.2016 | Kayax

 

Strona facebook Króla »Strona Kayax »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.