The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.

Nihiloxica – Kaloli
Łukasz Komła:

Na wzgórzu perkusyjnych abstrakcji.

Upsammy – Zoom
Paweł Gzyl:

Zbliżenie na kruche piękno.



Król – Przez sen

Nawet śpiewając „Przez sen” można być Królem!

Błażej Król to doskonale wszystkim znany artysta z nagrań duetu UL/KR i projektu Dwutysięczny. Obecnie wraz z małżonką Iwoną Król tworzy przedsięwzięcie Lauda. Jednak teraz chciałbym skupić się na solowej karierze tego utalentowanego wokalisty, tekściarza i gitarzysty. Przypomnę, że zadebiutował w 2014 roku bardzo dobrą płytą „Nielot” (recenzja), zaś w ubiegłym roku pojawił się jego longplay „Wij”.

Król z dużą regularnością wydaje solowe albumy. Przed kilkoma dniami światło dzienne ujrzał krążek „Przez sen”, będący swego rodzaju słuchowiskiem utrzymanym w pozornie sennej aurze. Bo raczej ciężko byłoby zasnąć przy nagraniu „Jawa” nieco kojarzącym się z dynamiczną muzyką UL/KR. Choć od samego początku artysta stara się wciągnąć słuchaczy w senny nastrój płyty – „Daj się uśpić”, gdzie z powodzeniem lekko dubowy pogłos koi i rozleniwia nasze zmysły. Elektroniczna miniatura „Sen 27686” pogłębia melancholijnych dryf, po czym „Dla zabawy” biegniemy za głosem Iwony Król, a „Jedno z nas” wsłuchuje się w piękne słowa: „Teraz, kiedy siły brak., (…) nie przejmuj się będziemy się zmieniać.” Przy fragmencie „Sen 4” powieki same opadają, ale tylko na chwilę, gdyż wkrada się do naszej głowy poruszający utwór „Nie płacz” z takim oto tekstem: „Nie płacz to tylko zawalił się świat (…)”, a w tle minimalistyczny beat, ambientowe smugi, echa i gitarowe akordy. W „Za duże, za bardzo” migoczące brzmienia syntezatorów karmią naszą wyobraźnię. Senną przygodę zamyka kompozycja „Nie waż się” z kolejnym kapitalnym tekstem Króla i pulsującą dubową elektroniką.

Jak widać, „Przez sen” można tworzyć niezwykłe rzeczy.

11.03.2016 | Kayax

 

Strona facebook Króla »Strona Kayax »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.