New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.

Jakub Lemiszewski – 2019
Jarek Szczęsny:

W zaczarowanym nastroju.



Epi Centrum – Shimmer EP

Jurek Przeździecki potrafi przyłożyć.

Twórczość warszawskiego producenta firmowana jego imieniem i nazwiskiem kojarzy nam się głównie z minimalową wersją tech-house’u, jaką objawił choćby na swym pamiętnym albumie sprzed pięciu lat – „Biscuit Symphony”. Ma on jednak swej dyskografii również płyty z innymi odmianami muzyki klubowej – w tym również z mocarnym techno. Takie granie firmuje pseudonimem Epi Centrum, który objawił światu w połowie minionej dekady.

Pierwszym jego autorskim wydawnictwem była jednak dopiero EP-ka zatytułowana „Raw”, którą dwa lata temu opublikowała na winylu ceniona wytwórnia Sinewave, prowadzona przez weterana gatunku – Damona Wilda. Mroczne i hipnotyczne techno o minimalowym sznycie, wsparte remiksami Functiona i Audio Injection okazało się na tyle ciekawe, że nowy krążek projektu wydała inna firma specjalizująca się w tego typu muzyce – Nachstrom Schallplatten.

Krążek otwiera oryginalny miks nagrania „Shimmer”. To nowoczesne techno o bogatym brzmieniu, w którym jest miejsce na transowe loopy, jak i zaskakujące sample, zaczerpnięte z koncertu na wiolonczelę solo Witolda Lutosławskiego. Endlec dosypuje węgla do tego pieca – i jego remiks uderza twardymi bitami i EBM-owymi efektami, nadającymi całości industrialny ton. Wspomniany Damon Wild upraszcza aranż, koncentrując się na acidowym loopie. Na finał dostajemy w pełni minimalową wersję utworu, pohukującą falującymi blachami w wersji Error Etiki.

Całość brzmi świetnie: z jednej strony czuć w tej muzyce rękę weterana, pamiętającego skąd i kiedy wzięło się techno, a z drugiej jest w niej powiew świeżości, wprowadzony choćby cytatami z muzyki poważnej. Kolejni remikserzy odsłaniają odmienne możliwości tkwiące w tytułowej kompozycji – za każdym razem jednak podporządkowane rygorom klubowego grania. „Shimmer” pokazuje zatem, że Jurek Przeździecki nadal jest w formie i jego mocna pozycja na polskiej scenie elektronicznej pozostaje niezagrożona.

Nachstrom Schallplatten 2016

www.nachtstromschallplatten.com

www.facebook.com/nachtstromschallplatten

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.