DJ Bone – Beyond
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka detroitowego producenta nie schodzi poniżej typowego dlań poziomu.

Hector Oaks – As We Were Saying
Paweł Gzyl:

Nowa muzyka protestu.

Thomas Fehlmann – 1929 – Das Jahr Babylon
Paweł Gzyl:

Pocztówka dźwiękowa z Berlina sprzed niemal stu lat.

The 7th Plain – Chronicles II & III
Paweł Gzyl:

Luke Slater w swoich najlepszych nagraniach.

Geir Sundstøl – Brødløs
Łukasz Komła:

Żyły sobie avant-folk i ambient między Warszawą a Alabamą.

Anguish – Anguish
Jarek Szczęsny:

Coś nie pykło.

Silent Servant – Shadows Of Death And Desire
Paweł Gzyl:

Pożądanie w cieniu śmierci.

Alessandro Cortini + Lawrence English – Immediate Horizon
Jarek Szczęsny:

Bardzo popularne słowo.

D-Leria – Driving To Nowhere
Paweł Gzyl:

Hipnotycznie i różnorodnie.

Diskret – Diskret EP
Łukasz Komła:

„To tak, jakbyśmy byli połączeni (…)”. Warto nawiązać kontakt z debiutancką EP-ką szwajcarskiego duetu Diskret!  

Epi Centrum – Excrescence
Paweł Gzyl:

Weteran rodzimego techno w świetnej formie.

Neville Watson – The Midnight Orchard
Paweł Gzyl:

Soundtrackowe wspomnienie pierwotnego rave’u.

The Good, The Bad & The Queen – Merrie Land: Dwugłos
Redakcja:

Anglia tonie. Anglia odpływa.

Unknown Landscapes Vol. 6 – Mixed & Selected By Lewis Fautzi
Paweł Gzyl:

Mocno, hipnotycznie i… przewidywalnie.



James Batty

Poznajcie debiutancki album brytyjskiego kompozytora i pianisty Jamesa Batty’ego.

Batty jest wykształconym pianistą, a także laureatem wielu prestiżowych konkursów muzycznych. Nad swoją pierwszą płytą „Sanctuary (Overtones and Deviations)” – wydaną w maju 2016 roku przez moskiewską Frozen Lights (CD) i waszyngtońską Zeromoon (wersja cyfrowa) – pracował nieprzerwanie przez trzy miesiące. Ciekawe jest to, że artysta nie tylko wykorzystuje czyste, niczym niezmącone brzmienie pianina/fortepianu, ale też sięga po elektronikę, dźwięki otoczenia oraz inne akustyczne instrumenty. Batty w trakcie komponowania inspirował się malarstwem Jo Baer (jej twórczość stawia się tuż obok Marka Rothko), rzeźbą Henry’ego Moore’a i filmami Michaela Haneke. Na „Sanctuary (Overtones and Deviations)” zaskoczyły mnie przede wszystkim układy harmoniczne grane na pianinie bądź fortepianie, które swobodnie rezonują na wielu poziomach z pozostałymi składowymi, jakie Jamesa Batty umieścił w swoich elektroakustycznych kompozycjach.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Zeromoon »Profil na BandCamp »Słuchaj na Soundcloud »Strona Frozen Lights »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.