Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



James Batty

Poznajcie debiutancki album brytyjskiego kompozytora i pianisty Jamesa Batty’ego.

Batty jest wykształconym pianistą, a także laureatem wielu prestiżowych konkursów muzycznych. Nad swoją pierwszą płytą „Sanctuary (Overtones and Deviations)” – wydaną w maju 2016 roku przez moskiewską Frozen Lights (CD) i waszyngtońską Zeromoon (wersja cyfrowa) – pracował nieprzerwanie przez trzy miesiące. Ciekawe jest to, że artysta nie tylko wykorzystuje czyste, niczym niezmącone brzmienie pianina/fortepianu, ale też sięga po elektronikę, dźwięki otoczenia oraz inne akustyczne instrumenty. Batty w trakcie komponowania inspirował się malarstwem Jo Baer (jej twórczość stawia się tuż obok Marka Rothko), rzeźbą Henry’ego Moore’a i filmami Michaela Haneke. Na „Sanctuary (Overtones and Deviations)” zaskoczyły mnie przede wszystkim układy harmoniczne grane na pianinie bądź fortepianie, które swobodnie rezonują na wielu poziomach z pozostałymi składowymi, jakie Jamesa Batty umieścił w swoich elektroakustycznych kompozycjach.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Zeromoon »Profil na BandCamp »Słuchaj na Soundcloud »Strona Frozen Lights »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.