Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”



James Batty

Poznajcie debiutancki album brytyjskiego kompozytora i pianisty Jamesa Batty’ego.

Batty jest wykształconym pianistą, a także laureatem wielu prestiżowych konkursów muzycznych. Nad swoją pierwszą płytą „Sanctuary (Overtones and Deviations)” – wydaną w maju 2016 roku przez moskiewską Frozen Lights (CD) i waszyngtońską Zeromoon (wersja cyfrowa) – pracował nieprzerwanie przez trzy miesiące. Ciekawe jest to, że artysta nie tylko wykorzystuje czyste, niczym niezmącone brzmienie pianina/fortepianu, ale też sięga po elektronikę, dźwięki otoczenia oraz inne akustyczne instrumenty. Batty w trakcie komponowania inspirował się malarstwem Jo Baer (jej twórczość stawia się tuż obok Marka Rothko), rzeźbą Henry’ego Moore’a i filmami Michaela Haneke. Na „Sanctuary (Overtones and Deviations)” zaskoczyły mnie przede wszystkim układy harmoniczne grane na pianinie bądź fortepianie, które swobodnie rezonują na wielu poziomach z pozostałymi składowymi, jakie Jamesa Batty umieścił w swoich elektroakustycznych kompozycjach.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Zeromoon »Profil na BandCamp »Słuchaj na Soundcloud »Strona Frozen Lights »Profil na BandCamp »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.