Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag. Polska scena łącząca eksperymentalny neo-classical z elementami elektroniki rozwija […]

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Resina – Traces (Remixes)

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Polska scena łącząca eksperymentalny neo-classical z elementami elektroniki rozwija się i z roku na rok dostajemy prawdziwe arcydzieła.

W przypadku tej konkretnej EPki, elektronika staje się głównym filtrem, tak naprawdę dwóch kompozycji pochodzących z ubiegłorocznego albumu Resiny „Traces”. Pomimo eksperymentalnego i abstrakcyjnego charakteru zawartych tutaj brzmień, doświadczamy mantrowej wręcz harmonii.

Remiks Bena Frosta poprzez niepokojące, plemienne wręcz bębny nadaje złowrogą energię kompozycji, która przerywana jest (momentami nagle) pojedynczymi dźwiękami niczym z rozstrojonej pozytywki. Do tego dochodzą jeszcze sample z wokalizami Resiny, które tylko dopełniają atmosferę obłędu i niepokoju.


Następny na liście jest „In” – fantastycznie opracowany przez Iana Williama Craiga. To charakterystyczny dla tego artysty ambient z elementami acoustic/field recording. Wnosi to pewien pierwiastek dekonstrukcji, szumu, lo-fi, które intensyfikują się wraz z trwaniem utworu.

Najbardziej futurystyczny, połamany i IDM’owy wydaje się być przedostatni numer, zremiksowany przez Lotic. Dostajemy trochę bitowych gęstwin, rozwibrowanych loopów i przestrzennego brzęczenia, ale jednocześnie jakiś rodzaj spokoju, wyciszenia, subtelnej dostojności. Cyfrowy brutalizm nie przytłacza i wydaje się być wręcz rodzajem klejnotu, dźwiękowej błyskotki. Tak się nie dzieje w innych remiksach autorstwa Lotic. Wystarczy sięgnąć chociażby po kawałek wspomnianego wcześniej Bena Frosta („All That You Love Will Be Eviscerated”), czy „Notget” samej Björk.

Najlepsze na koniec. Ponad dziesięć minut gromadzenia i nakładania się dźwięków w misterny taniec dronowych zapętleń, zrobiony w taki sposób, że ma się wrażenie, że to nie zapętlona plama, a wręcz niekończące się, proste kontinuum, które musi kiedyś się skończyć.

Resina dostała piękny prezent.

Resina FB

31.05.2019 | 130701

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze