IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.



3 pytania – Envee

Envee – czarodziej brzmienia, producent, kompozytor. Sącząc poranną kawę opowiada o bieżących sympatiach muzycznych i uchyla rąbka tajemnicy co do występu na zbliżającym się festiwalu Tauron Nowa Muzyka w Katowicach.

Czego aktualnie słuchasz?

Jestem takim Dyziem, który ze słuchania, selekcji i inspirowania się do robienia muzyki zrobił sobie sens życia. Pytanie, czego słucha taki Dyzio, jest dziwnym wyzwaniem. Aby uniknąć chaosu, muszę pokusić się o wysypanie zawartości wszystkich cyfrowych odtwarzaczy muzyki, przegląd półki pod gramofonem i wprowadzenie czegoś na kształt systemu, chociaż ten obszar działalności związany jest z reguły z niskim poziomem systematyczności.

Zainspirowany koncertem Zbigniewa Wodeckiego z Mitch&Mitch (OFF Festival w Katowicach, przyp. red.) dobre dwa dni słuchałem debiutanckiej płyty „Zbigniew Wodecki” z 1976 roku oraz innego – trochę późniejszego „Dusze Kobiet” z 1987. Obie nakładem Polskich Nagrań.

Jakoś nie mogłem się oprzeć duchowi polskiej „estrady” epoki minionej i na półce pod gramofonem zagościły szybko albumy: Krystyna Prońko & Koman Band „Deszcz w Cisnej”, Krystyna Prońko „1980”, Aura „Aura”, a nawet „Anna Jantar”. Migrują tam też moje ostatnie zdobycze winylowe: Mark Pritchard – Heavy as Stone/Elephant dub (ja już chce ten nowy album na Warp!!!), Mount Kimbie – Cold Spring Fault Less Youth, Michał Urbaniak Group – Inactin, Mala – Changes (James Blake remix) oraz Sonnymoon (album).

Mark Pritchard – Elephant Dub

Mount Kimbie – Cold Spring Fault Less Youth

Michał Urbaniak Group – Inaction

Mala – Changes (James Blake Remix)

Sonnymoon – Sonnymoon

Mój telefon służący za odtwarzacz mobilny (również w samochodzie), wykazuje, że ostatnio dużo słuchałem (a jeżeli dużo słuchałem, to oznacza, że „były miłe dla mojego ucha”- jak w pytaniu): Quadron – Avalanche, Black Moth Super Rainbow – Eating Us, Omar – The Man, Staring Into the Sun – Ethiopian Tribal Music, The Stepkids – The Stepkids (pewnie jako przygotowanie do nowego albumu), Hiatus Kayiote – Tawk Tomahawk, Cortex – Troupeau Bleu, Porter Chops Glasper, Sophie – Bipp/ Elle, Yosi Horikawa – Vapor.

Black Moth Super Rainbow – Eating Us

Staring Into the Sun – Ethiopian Tribal Music

 Hiatus Kayiote – Tawk Tomahawk

Cortex – Troupeau Bleu

Porter Chops Glasper

 Sophie – Bipp/ Elle

Yosi Horikawa – Vapor

Nad czym obecnie pracujesz?

Obecnie mam „higieniczną” przerwę w pracy nad własnym albumem i chyba już jestem tak czysty od tej „higieny”, że nadchodzi czas, by go wreszcie skończyć. Jest już tak dopieszczony, że jak rozpuszczony dzieciak – nie ma już do mnie szacunku w ogóle. Tak czy siak – załóżmy, że kończę swój album. A przerwy higieniczne polegają na robieniu remiksów (ostatnio XXanaXX, Teielte, En2ak, Sistars, Kari Amirian), nagrywaniu artystów w studio lub miksowanie ich nagranego materiału. Obecnie mam wielką przyjemność miksować razem z Dominikiem Trębskim solowy album Izy Kowalewskiej. Pracuję również nad przygotowaniem występów live – solo i Niewinnych Czarodziejów.

Kari Amirian – Fightback (Envee Remix)

Jakie kombinacje i eksperymenty brzmienia są przewidziane na tegoroczną edycję festiwalu Tauron Nowa Muzyka w Katowicach? Czym Envee zaczaruje potencjalnie niewinną, oddaną nowej muzyce publikę?

Na Tauronie występujemy wspólnie z Maceo Wyro jako Niewinni Czarodzieje. Bardzo się z tego powodu cieszę, bo oprócz przyjaźni dzielimy z Maceo wyjątkowy opór wobec lokomotywy czasu, która uparcie stara się zaciągnąć nas na bocznicę oldboyów. Tymczasem świetny kontakt, zrozumienie i wspólne fascynacje z bardzo młodymi wykonawcami, aktywność promotorska, djska i producencka wskazują na to, że na bocznicę jeszcze się nie wybieramy. Obecność w line-upie tak świeżego festiwalu daje nam jeszcze większej pary. Wczesna godzina występu sprzyja eksperymentom i nie zawahamy się tego wykorzystać. Mamy sporo autorskiego materiału, pomysłów na improwizację, wciąż jeden z najświeższych repertuarów djskich w kraju jak mniemam, no i last but not least, spore pokłady niewinności.

Wszystko o festiwalu – www.festiwalnowamuzyka.pl

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.