Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Unsound wkracza na ogrody

Tego jeszcze nie było – w tym roku krakowski festiwal zagości nawet w miejscowym Ogrodzie Botanicznym.

Chris Watson to jeden z najsłynniejszych na świecie ekspertów od nagrań terenowych oraz realizacji dźwięku w filmach przyrodniczych. Oprócz wieloletniej współpracy z Davidem Attenborough’em i telewizją BBC na koncie ma wiele wydawnictw solo. „Whispering in The Leaves” to próba odtworzenia dźwiękowego krajobrazu lasów deszczowych Ameryki Środkowej i Południowej, dźwięków tamtejszych zmierzchów i świtów oraz odgłosów zamieszkujących je stworzeń. Instalację zostanie zaprezentowana w palmiarni Ogrodu Botanicznego UJ w 230. rocznicę jego powstania.

W Bunkrze Sztuki można będzie obejrzeć dwie instalacje podejmujące tematykę wojny. Ogłoszona już praca „The Enclave” Richarda Mosse’a to próba radykalnej zmiany myślenia o fotografii wojennej i odnalezienia bardziej odpowiedniego sposobu ukazania kongijskiego konfliktu, w którym zginęło niemal pięć i pół miliona ludzi. Mosse powrócił do metody filmowania typowej dla wojskowych kamer monitorujących. Tworząc kompozycję dźwiękową Ben Frost korzystał z nagrań terenowych zarejestrowanych w Kongo.

„Dead Record Office” Toby’ego Heysa i Steve’a oodmanaa to oddziałująca na wiele zmysłów instalacja, wykorzystująca kierunkowe ultradźwiękowe nadajniki i przeznaczone do noszenia SubPacki. „Dead Record Archive” stanowi spis zdarzeń, piosenek, książek, naukowców, postaci historycznych, technologii, filmów, praw etc. związanych z oddziaływaniem częstotliwości dźwięku na psychikę i fizjologię człowieka – jest jej integralną częścią.

W programie sobotniej imprezy klubowej również znalazło się kilka nowości. Pod pseudonimem Copeland wystąpi znana z duetu Hype Williams Inga Copeland. Jej niepokojący utwór „Fit”, który ukazał się niedawno w serwisie YouTube dobrze wróży występowi na Unsoundzie. Zagra również Visionist – jedna z najbardziej interesujących postaci, której pojawiły się na brytyjskiej scenie post-grime’owej.

Podczas niedzielnego after-party, zamykającego festiwal usłyszymy Beneatha, którego mroczne, szorstkie brzmienie, czerpiące z dorobku UK Funky i dubstepu, przysparza mu coraz większej sławy. Lee Gamble i Miles Whitaker w secie b2b zgłębią historię wspólnej miłości do jungle.

W ramach przeglądu wytwórni U Know Me, Recognition, S1W i The Very Polish Cut Outs wystąpią krakowscy producenci Chino, Eltron John i Daniel Drumz oraz warszawski duet Ptaki. Showcase odbędzie się podczas czwartkowego wydarzenia w Hotelu Forum, dzięki współpracy z Forum Przestrzenie. Podczas wydarzeń klubowych wystąpi również właściciel kasetowego labelu Sangoplasmo Lutto Lento, Besgaczi – czyli DJ Lenar – i Paweł Szamburski z polifonicznymi, hipnotycznymi konstrukcjami stworzonymi przy pomocy gramofonów, wzmocnionego klarnetu i maszynek loopujących oraz przedstawicielka krakowskiej sceny didżejskiej – Olivia.

Dzięki współpracy z Narodowym Starym Teatrem organizatorzy mogli zaprosić niezależne polskie wytwórnie do wzięcia udziału w targach muzycznych. O płytach będzie można osobiście porozmawiać z właścicielami i przedstawicielami AudioTong/Mathka, Bocian Records, Bołt Records, Eta Label, Eter Records, Few Quiet People/Latarnia, Instant Classic, Lado ABC, Lumberton Trading Company/Fourth Dimension Records, Mik! Musik, Monotype, Preserved Sound, Recognition, Requiem Records, S1Warsaw, Sangoplasmo Records, U Know Me i Zoharum. Targom będą towarzyszyć popołudniowe showcase’y organizowane przez wytwórnie oraz Klub Re.

W nawiązaniu do zakończonej właśnie trasy koncertowej projektu „Most”, w której brały udział zespoły twotzone przez niepełnosprawnych muzyków, organizatorzy festiwalu przedstawią „Out-Side-In” – interaktywną instalację wykorzystującą dźwięk, obraz i tekst, by dociec istoty sprawności. Podczas rezydencji artystycznej w galerii New Roman australijscy i polscy artyści wraz z członkami organizacji Realartwork stworzą kompozycję ruchomych obrazów, piosenek, dźwięków i tekstów. Instalacja nawiązuje do motywu przewodniego tegorocznego Unsoundu – kompozycją można manipulować za pomocą urządzeń i przedmiotów uruchamiających projekcje i nagrania.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.