Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.



Cold Specks

Cold Specks prezentuje pierwszy utwór z nadchodzącej płyty.

Nowy album Al Spx ukrywającej się pod pseudonimem Cold Specks zatytułowany „Neuroplasticity” ukaże się 25 sierpnia w labelu Mute.

Płyta nagrana w studio Hotel2Tango w Montrealu i Revolution Recordings w Toronto, została wyprodukowana przez Jima Andersona, zmiksowana przez Andersona i Bena Hilliera (Blur, Depeche Mode). „Neuroplasticity” to następca doskonałego debiutu „Predict a Graceful Expulsion”. Poniżej kompozycja „Absisto” zapowiadająca krążek „Neuroplasticity”.

26 letnia kanadyjska wokalistka i gitarzystka, zaczęła pracę nad „Neuroplasticity” podczas zimy w 2012 roku, w miejscowości Wick. Artystka opowiada o tworzeniu materiału na płytę:

Zarys płyty powstał w chacie w Wick. Byłam tam przez trzy miesiące. Utwory „A Formal Invitation”, „Old Knives” i „Absisto” tam właśnie powstały i są to najbardziej niezwykłe piosenki na tej płycie. Być może dzięki odzwierciedleniu otoczenia, w którym przebywałam. Byłeś kiedyś w Glastonbury? To nieźle rozp**one miejsce.

Czas, w którym powstawał album był dla artystki ekscytujący, ale także ciężki i wyczerpujący. Al Spx była w trasie po Wielkiej Brytanii, Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Po raz pierwszy w życiu grałam koncerty bez przerwy. Podróżowanie było początkowo dziwne. Do tej pory wydawało mi się to ekscytujące i zabawne. Okazało się fizycznie i psychicznie wykańczające. Pomiędzy trasami próbowałam odpocząć, uspołecznić się mówi Al Spx.

Kiedy Cold Specks nie pisała nowych utworów i nie koncertowała, miotała się pomiędzy odbieraniem nagród (m.in. Juno Award i Polaris Prize), a różnymi projektami, w których brała gościnny udział (album Moby’ego, występ z Joni Mitchell na 70-tych urodzinach piosenkarki, razem z Herbie Hancockiem, pracowała przy albumie Ambrose Akinmusire i najnowszym albumie Swans „To Be Kind”). Dwa ostatnie projekty odcisnęły swój ślad na albumie „Neuroplasticity” – założyciel Swans, Michael Gira, pojawia się w „Exit Plan”, a Akinmusire w „A Season of Doubt”.

11 czerwca Cold Specks zagra specjalny koncert dla fanów w The Lexington w Londynie. Tego samego wieczora na scenie pojawi się Tim Garratt (aka Moon Zero), o którym całkiem niedawno pisałem. W sierpniu artystkę będzie można zobaczyć na festiwalu End of the Road, a we wrześniu podczas serii europejskich i brytyjskich koncertów.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.