Sampa the Great – The Return
Jarek Szczęsny:

Czas weryfikacji.

Tsvey – O
Jarek Szczęsny:

Trzy razy „bez”.

SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.



Katarzyna Borek & Vojto Monteur

Na początku czerwca został opublikowany debiutancki album „Tempus Fantasy” Katarzyny Borek i Wojciecha Orszewskiego (aka Vojto Monteur). 

Katarzyna Borek i Wojciech Orszewski podjęli współpracę artystyczną we wrześniu 2012 roku. Ich twórczość została bardzo szybko doceniona. Jedna z czołowych reżyserek teatru współczesnego – Agnieszka Olsten – zaproponowała im współpracę przy międzynarodowym projekcie teatralnym w Koszycach – Europejskiej Stolicy Kultury 2013. Spektakl z muzyką ich autorstwa został nominowany do Grand Prix najlepszego spektaklu na Słowacji i został zaprezentowany w maju tego roku podczas Międzynarodowego Festiwalu „Nowa Drama” w Bratysławie. Stworzyli także muzykę do pełnometrażowego filmu dokumentalnego „Chłopiec z Żabą”, autorstwa Braci Bartos, który pojawi się na kilku najbardziej liczących się festiwalach filmowych na świecie. Płyta duetu zatytułowana „Tempus Fantasy” została wydana 3 czerwca nakładem Warner Music Poland.

Czas podzielił muzykę na style, ale najważniejszą wartością jest jej moc, przekaz i jakość. W imię tej idei wybraliśmy się w fascynującą podróż przez różne brzmienia, od czasów starożytnych, przez średniowiecze, po współczesność. Podróż, w której wokół tematów najwybitniejszych kompozytorów, budujemy nowe, zaskakujące aranżacje. Eksperymentujemy, chcąc ukazać brzmienia muzyki klasycznej w niekonwencjonalnym zestawieniu z muzyką elektroniczną, która w XX i XXI wieku wpisała się zarówno w najbardziej awangardowe kierunki sztuki, jak i w nurt muzyki popularnej. Improwizujemy w oparciu o tematy pochodzące z oryginalnych kompozycji z użyciem zaawansowanych technologicznie instrumentów i procesorów efektowych. Album stworzony w ten sposób jest naszą osobistą wypowiedzią na fortepian i elektronikę, będącą rezultatem połączenia rożnych, pozornie kontrastujących ze sobą gatunków muzycznych. Zestawienie tych stylów nie jest jedynie formą ciekawego eksperymentu artystycznego. Naszym celem jest także przybliżenie odmiennych światów brzmieniowych odbiorcom reprezentującym różne środowiska. W swoich inspiracjach odwołujemy się do szeroko pojętej muzyki klasycznej, ambientowej i transowej – wyjaśniają Katarzyna Borek i Vojto Monteur.

Katarzyna Borek studiowała w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Hochschule fur Musik, Theater und Medien w Hannoverze oraz Royal Conservatory of Music w Brukseli. Laureatka wielu międzynarodowych konkursów muzycznych w kraju i za granicą, m.in.: Międzynarodowego Konkursu im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy, „Young New Talents” w Belgii, Międzynarodowego Konkursu im. F. Chopina w Moskwie, Szafarni i Getyndze. Jest także finalistką Międzynarodowego Konkursu im. F. Busoniego w Bolzano, słynącego jako jeden z najbardziej prestiżowych konkursów na świecie. Koncertowała w Polsce, Niemczech, Holandii, Belgii (m.in. w gmachu Parlamentu Europejskiego w Brukseli), Francji, Luksemburgu, we Włoszech, Chorwacji, Rosji, Ukrainie, Rumunii, Chinach, Singapurze, Malezji, Wietnamie, Peru i na Kubie.

Była uczestniczką wielu festiwali muzycznych, z których warto wymienić Międzynarodowy Festiwal Paderewski in Memoriam  w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal im. F. Busoniego w Bolzano, Festiwal Eurofonii w Bukareszcie, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, Festiwal „Chopin Opera Omnia” w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku oraz Festiwal „Chopin Open” w Operze Narodowej w Warszawie.

Wojciech Orszewski (aka Vojto Monteur) muzyką interesuje się od najmłodszych lat. Już w wieku szkolnym współtworzył zespoły, które brały udział w licznych festiwalach. Jest absolwentem Wrocławskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Uczestniczył w wielu warsztatach muzycznych, gdzie uczył się gry pod okiem wybitnych gitarzystów (Artur Lesicki, Martin Schaberl)

Przez osiem lat współtworzył zespół Miloopa, z którym z powodzeniem wystąpił na wielu scenach Polski i Europy. Grupa ta miała duży wkład w rozwój nowej fali muzyki klubowej i promowała polską scenę muzyki elektronicznej za granicą. Zespołowi udało się nawiązać współpracę z czołowymi twórcami muzyki elektronicznej m.in. Mc Blu Rum 13 (oneself, dj vadim). Jest także kompozytorem muzyki filmowej i teatralnej.

 

Oficjalna strona zespołu »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze