Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.

Dots (Uwe Schmidt) – Dots
Ania Pietrzak:

Śladami czarów w kosmicznej otchłani.



3 pytania – 25 Grind

„Polish Juke rekomendują” młodego producenta z Szamotuł.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000 oraz Dubsknit.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.


25 Grind – „Gang Jazz”

Czego ostatnio słuchasz?
Każdy kolejny dzień to inny nastrój i inna muzyka. Staram się odkrywać cały czas nowe dźwięki i style muzyczne. Moją uwagę ostatnio przykuł Danny Scrilla z Fluxus EP dla Civil Music. Między innymi znalazły się skrajności brzmieniowe takie jak HIM, Blawan, Wiz Khalifa, Cheef Keef, bo trudno jest w moim przypadku zatrzymać się przy jednym gatunku,wykonawcy czy albumie. Dużo też śledzę wytwórnie Ninja Tune gdzie moim zdaniem wychodzi wiele ciekawych dla moich uszu bangerów. Falty DL z albumem „In The Wild” to przykład dobrej dawki nowoczesnej muzyki elektronicznej w moim guście. Nieschematyczne perkusje połączone z kombinacjami sampli i syntezatorów to ciekawe doświadczenie.

Danny Scrilla – „Fluxus EP”


Blawan – „Why They Hide Their Bodies Under My Garage?”


FaltyDL – „New Haven”

Nad czym obecnie pracujesz?
Obecnie wracam do produkcji po długiej przerwie i zaczynam zupełnie nowy epizod w moim krótkim życiu producenta.Właśnie ukończyłem projekt w stylistyce juke/jungle. To na razie początek tego co mam zamiar zaprezentować.


T.F.Grind – „Mirror”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Baltic Games w Gdańsku postarało się o świetnych artystów tego roku. Na scenie Cropp Music Stage można było usłyszeć między innymi Mack’a, Fracture czy Dub Phizix z Mc Strategy. Ekipa z Exit Records zrobiła największą furorę nie pozostawiając na mnie suchej nitki. Jeden z lepszych występów jakie zaliczyłem.


Dub Phizix and Strategy Live, Baltic Games 2014

www.facebook.com/dwadziesciapiec.grind
www.soundcloud.com/tfgrind
www.facebook.com/polishjuke

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.