Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.

Stefan Węgłowski – To co ukryte
Jarek Szczęsny:

Puszczony zza mgły.



Alessandro Bosetti & Chris Abrahams

Bosetti i Abrahams po raz kolejny połączyli swoje siły.

50U_front

„A Heart that Responds from Schooling” to już drugi album tego włosko-australijskiego duetu Alessandro Bosetti i Chris Abrahams (pianista grupy The Necks). Poprzedni ich krążek to „We Who Had Left” (2012). Twórczość Bosettiego należy kojarzyć z eksperymentami badającymi różne aspekty komunikacji werbalnej. Na płycie „A Heart that Responds from Schooling” mamy tego potwierdzenie, gdzie muzycy stworzyli (słowa i śpiew Bosetti) własną wersję kompozycji Steve’a Lacy’ego, pt. „Esteem” (oryginał). Ten fragment w pewnym sensie przypomina ostatnie dokonania Davida Sylviana.

Głos Bosettiego słyszymy również w trakcie interpretacji utworu „Bridges” (oryginał) autorstwa brazylijskiego wokalisty, gitarzysty Miltona Nascimento i w swoistej balladzie „La Nourriture”. Największe wrażenie zrobiły jednak na mnie instrumentalne nagrania: dronowe, głębokie, zmysłowe i minimalistyczne „Eye”, repetytywne i wyciszone „Observatories” oraz bardziej rozbudowane, dynamiczne, wielowarstwowe z mocnym akcentem free jazzowym „Greenhouses”. Longplay „A Heart that Responds from Schooling” wydała holenderska oficyna Unsounds.

 

Strona Unsounds »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Uwielbiam to połączenie!