SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



UVB – nasza rozmowa | zapowiedź imprezy

Już niedługo, bo 24.04., we wrocławskim klubie Das Lokal, parkiet zamiecie, mieszkający w Berlinie i wydający dla holenderskiej wytwórni MORD, francuski DJ i producent – UVB. Postanowiliśmy zadać mu parę pytań.

Impreza organizowana jest przez katowicki kolektyw promotorsko-djski – MØDULE i już teraz, pretenduje do miana jednej z grubszych w tym sezonie. Zapoznajcie się z UVB, zanim wskoczycie na parkiet Daslo!

(for an english version scroll down)

„Mixtion” to twój najpopularniejszy numer – czy sądzisz, że odmienił losy twojej kariery? Opowiedz coś więcej o drodze powstawania takich sztosów w twoim studio.

– Myślę, że „Mixtion” po prostu znacznie przyspieszył bieg wydarzeń! Plusem tej sytuacji jest też to, że dzięki niemu, ludzie odkryli i docenili inne moje produkcje.
Nad muzyką zawsze pracuję w ten sam sposób – jam na dobry początek, a następnie skupiam się nad tym, co w techno lubię najbardziej, czyli nad energią i surowością.

Chciałabym zadać ci parę pytań, odnośnie relacji między techno, a popem – czy to po prostu dwa niezależne od siebie gatunki muzyczne? Wiem, że to może brzmieć dziwnie, ale przecież niektórzy twierdzą, że miejsce techno znajduje się w głębokim podziemiu, a pop jest największym wrogiem tej muzyki.

– Nie sądzę, żeby techno miało wrogów w postaci innych gatunków muzyki. Wrogami i techno, i wszystkich pozostałych gatunków, są ludzie z ograniczonymi horyzontami, bez otwartości na nowe doświadczenia, którzy odrzucają inność, walczą z nią. Kierowanie negatywnej energii przeciw jakiemukolwiek stylowi w muzyce jest, według mnie, po prostu złe. Nie przepadam za EDM, ale skoro niektórzy lubią to produkować lub tego słuchać, to mnie to nie rusza. Rób to, co lubisz robić, po prostu. Najważniejszą rzeczą w techno jest to, że ta muzyka musi pozostać autentyczna i prawdziwa, nieistotne czy będzie mniej, czy bardziej popularna.

Czy chciałbyś skomponować muzykę do pokazu, np. Valentino? Co sądzisz o producentach, współpracujących z projektantami mody?

– Nie mam z tym problemu, oczywiście, jeśli moda cię inspiruje. Mnie coś takiego na razie nie pociąga, dlatego nie potrafię sobie wyobrazić siebie i swojej muzyki w takiej roli. Wolałbym zrobić soundtrack do filmu czy pojedynczego obrazu. Liczy się przede wszystkim to, o czym wspomniałem już wcześniej – trzeba działać szczerze i z pasji, a nie dla kasy.

Czy gdy grasz seta zdarza ci się nie zagrać jakiegoś numeru, bo jest zbyt popularny? Znowu nietypowe pytanie, ale chyba wiesz, że niektórzy DJe, mają takie rzeczy na uwadze.

– To podchwytliwy temat! Oczywiście sięgam po wielkie klasyki, bo zwyczajnie je lubię, jednak nie gram ich po to, aby publika zdzierała gardła w okrzykach podniecenia, ale dlatego, że są piekielnie dobre. Wszystko i tak rozbija się o muzę, więc jeśli wałek mi się podoba, to zagram go nawet, jeśli jest powszechnie dobrze znany.

MORD, to skrót od słowa ‚morderstwo’, a ‚morderstwo’ to bez wątpienie polskie słowo. Przyznaj się, co MORD ma wspólnego z Polską.

– To nawiązanie to pierwszego filmu Romana Polańskiego, który opowiada historię morderstwa. To właśnie to, co łączy mnie z tą oficyną – fakt, że wszyscy uwielbiamy filmy Polańskiego.

Jeff Mills powiedział kiedyś, że techno nie zostało stworzone po to, by być muzyką taneczną, ale manifestem futuryzmu. Czy uważasz swoją muzykę za bardziej taneczną czy niosącą jakieś postulaty? Jak sądzisz dlaczego z biegiem czasu techno stało się głównie językiem parkietu?

– Techno może mieć wiele różnych celów. Po tych wszystkich latach odkryliśmy i wykreowaliśmy multum podgatunków i stylów, dzięki którym wyrażamy siebie, za pomocą bogatej palety tonów i dźwięków – dzięki temu, techno wyraża swoje cele. Podejrzewam, że to jest właśnie przyczyna, dla której lubimy tę muzykę – możemy przez nią wyrazić dosłownie wszystko.

Kto jest twoim największym autorytetem na scenie techno?

– Jeśli pod słowem ‚autorytet’ kryje się ‚artysta, którego szanuję najbardziej’, to powiedziałbym – Jeff Mills, Surgeon, Ruskin, Regis. Wspaniali producenci i mistrzowie djingu – zawsze się nimi mocno inspirowałem.

Opowiedz o swoim pierwszym gigu z dala od domu, o twoich uczuciach i wspomnieniach.

– Podróżowanie jest dla mnie nowością, ale śmiało mogę wymienić gig w Rotterdamie we wrześniu. Było super, bo miałem szansę poznać Basa Mooya. Co prawda, byłem trochę spięty, ale wszystko poszło gładko, a publika, wprost szalała w trakcie mojego występu.

Jakie masz plany na przyszłość?

– Nadciąga sporo nowości, niestety nie mogę oficjalnie do niczego się przyznać, ale to będą na pewno dokonania grubszego kalibru. Prócz tego, MORD objeżdża właśnie świat ze swoimi showcasami – możecie mnie złapać na jednym z nich!

 

Link do wydarzenia ——-> http://on.fb.me/1H6xkuY


_____________________________________________

„Mixtion” is truly your most popular track. Do you have a feeling that it changed your musical career in some way? Tell me more about how tracks like these are created in your studio.

– I have the feeling that ‚Mixtion’ made things happen a bit quicker than usual ! The good thing is that lot of people discovered my music with this track and enjoyed my others productions as well.
I’m always working the same way for all my productions, just a jam at the beginning and trying to focus on what i like the most in the techno music, energy and rawness.

I want to ask you a few things about how pop and techno work together – are they just separate genres? I know it sounds rather odd but some say that techno should remain underground and pop is techno’s biggest enemy.

– I don’t think techno has any enemies which are musical genres. the enemies of techno and every kind of musical genre are the people too close-minded who are denying it-fighting it. Putting energy against any kind of music is bad in my opinion. I don’t like EDM but if some people enjoy doing it and listening to it , I’m fine with it. Just do what you like to do, you know. The most important thing with techno for me is that the music has to remain true and sincere, it doesn’t matter if its underground or more popular.

Would you like to produce a track which would be used on Valentino’s runway? What do you think about techno artists that collaborate with fashion designers?

– I think its fine. I mean, if fashion inspires you ..It just doesn’t inspire me for now, thats why i can’t picture myself doing it.
I would rather do it for a movie or even a picture that i like, a theme that i like.
As i told before, the most important is to do it sincerely, and not for a paycheck .

When you play your gig do you sometimes decide that you won’t play a certain track cause it’s too popular? Again I know it’s a bit strange question but I guess you know that some DJs care for it.

– Its a tricky one !  i enjoy playing some big classics sometimes just because i really like them you know.
I don’t play them for the people to scream but just because they are fucking good tracks.
Its only about the music in the end, if this tracks fits with my set at that moment and that i love it , ill play it, even if its popular.

“Mord is a short for Morderstwo” and “morderstwo” is undoubtfully a polish word. What do you guys have in common with polish people?

– That’s a reference to the first movie of Roman Polanski, which illustrates a murder. Maybe thats what we have in common ( the fact that we love Polanski’s work 🙂 )

Jeff Mills once said that techno wasn’t supposed to be a dance music but a futurist statement. Why do you think it changed that quickly? Are you more into futurist statements or dance music or maybe both? 

– Techno music can have a lot of different purposes.
After all these years i think we discovered/ created a lot of sub genres to express ourselves differently through different sound tones and influences and techno is now serving difference purposes. Thats why we like it i suppose, you can just express whatever you want (like a paint)

Who is your greatest authority on techno scene?

If by’ authority’ you mean ‚artist that i respect the most’ i would say guys like Jeff Mills, Surgeon, Ruskin , Regis… Geniuses producers and fucking bosses as djs too, always been influenced a lot by these guys.

Tell me about your first gig far away from home, your feelings and memories.

Touring is quite new for me so i would say that it was the gig in Rotterdam in september. Great times, i met Bas for the first time back then. I was a bit nervous but the gig went well and the crowd was really into it !

Tell me about your plans for the future.

– More music coming up soon , i can’t really announce anything, but some big things should happen next ..
Gig wise, a lot of MORD showcases are already confirmed so you can catch me at one of them !

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 4

  1. F

    Super rozmowa!!

  2. Emi

    Bardzo dobry wywiad, ciekawie się czytało;)

  3. Jędrek

    brawo ! fantastycznie – dlaczego to nie jest newsem w tvn 24 🙂 ? tylko jakieś wybory ! 🙂

  4. dzony

    Świetny wywiad!