The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Eksperymentalne oblicze RPA – część #22

Tym razem wędrujemy w świat południowoafrykańskiej elektroniki.

Card On SpokesCard On Spokes – „Sunwalker” (maj 2015)

Shane Cooper aka Card On Spokes lubi łączyć brzmienia żywych instrumentów z elektroniką, czego dobrym dowodem jest kompozycja „Comet Song” ze świetnymi partiami basu – trochę w stylu Thundercata. Z kolei w utworze „Sunwalker” mamy wokal Bonj Mpanzy. W trakcie pracy nad tym numerem Cooper przyznaje, że słuchał dużo Hiatusa Kaiyote z płyty „Tawk Tomahawk”. W muzyce Card On Spokes ważną rolę odgrywają syntezatory. Cooper kreuje bujne harmonie oraz często skręca w stronę muzyki techno. Na albumie „Sunwalker” gościnne pojawił się również Okmalumkoolkat, o którym pisałem w części dwudziestej pierwszej.

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »

Andy IslandsAndy Islands – „Shares A Hypnotic” (czerwiec 2015)

Kapsztadzki producent tworzy wyjątkowe beaty, co potwierdza jego czteroutworowa EP-ka „Shares A Hypnotic”. Nie są mu obce rytmy z okolic electro czy house’u. Potrafi też zbudować znakomite warstwy syntezatorowych brzmień. Co ciekawe, Andy Islands porównuje swoją muzykę, m.in. do bezglutenowego produktu w stu procentach pochodzenia organicznego. Wypada tylko dodać – smacznego!

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

Jumping Back SlashJumping Back Slash – „Put Your Fires Out” (lipiec 2015)

Artysta, ukrywający się pod aliasem Jumping Back Slash, urodził się w Wielkiej Brytanii, ale mieszka od wielu lat w RPA, a dokładnie w Kapsztadzie. EP-kę „Put Your Fires Out” (można ją pobrać za darmo na stronie Soundclouda) zrealizował w studiu Red Bulla przy pomocy zaproszonych gości: niesamowitego wokalisty Kwaai Diva aka Umlilo (jemu należy się oddzielny wpis), wspomnianego Andy’ego Islandsa czy Andre Geldenhuysa (znanego z zespołu Fantasma). EP-ka pomieściła cztery nagrania, gdzie polirytmiczne struktury, syntezatory, głębokie basy i świetne głosy tworzą razem znakomitą całość.

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »

Watermark HighWatermark High – „For Good” (maj 2015)

O twórczości Paula van der Walta aka Watermark High pisałem w ubiegłym roku w części dwunastej. Ten johannesburski artysta wystartował w 2012 roku mini-albumem „In Flux”. Od samego początku der Walt zgrabnie łączył różne gatunki elektroniki; garage, chillwave, IDM, dodając do nich instrumentalny hip-hop, electroclashowe breaki, shoegaze, nagrania terenowe i sample. Na EP-ce „For Good” raczej pozostajemy w tanecznym klimacie. Nie ma jakieś rewolucji, ale za to jest porządnie zrobiona elektronika. Płytę dopieszczał pod względem dźwiękowym Jacob Israel w swoim Benjamin Studio w Pretorii.

Profil na Facebooku »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.