Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Eksperymentalne oblicze RPA – część dwudziesta druga

Tym razem wędrujemy w świat południowoafrykańskiej elektroniki.

Card On SpokesCard On Spokes – „Sunwalker” (maj 2015)

Shane Cooper aka Card On Spokes lubi łączyć brzmienia żywych instrumentów z elektroniką, czego dobrym dowodem jest kompozycja „Comet Song” ze świetnymi partiami basu – trochę w stylu Thundercata. Z kolei w utworze „Sunwalker” mamy wokal Bonj Mpanzy. W trakcie pracy nad tym numerem Cooper przyznaje, że słuchał dużo Hiatusa Kaiyote z płyty „Tawk Tomahawk”. W muzyce Card On Spokes ważną rolę odgrywają syntezatory. Cooper kreuje bujne harmonie oraz często skręca w stronę muzyki techno. Na albumie „Sunwalker” gościnne pojawił się również Okmalumkoolkat, o którym pisałem w części dwudziestej pierwszej.

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »

Andy IslandsAndy Islands – „Shares A Hypnotic” (czerwiec 2015)

Kapsztadzki producent tworzy wyjątkowe beaty, co potwierdza jego czteroutworowa EP-ka „Shares A Hypnotic”. Nie są mu obce rytmy z okolic electro czy house’u. Potrafi też zbudować znakomite warstwy syntezatorowych brzmień. Co ciekawe, Andy Islands porównuje swoją muzykę, m.in. do bezglutenowego produktu w stu procentach pochodzenia organicznego. Wypada tylko dodać – smacznego!

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

Jumping Back SlashJumping Back Slash – „Put Your Fires Out” (lipiec 2015)

Artysta, ukrywający się pod aliasem Jumping Back Slash, urodził się w Wielkiej Brytanii, ale mieszka od wielu lat w RPA, a dokładnie w Kapsztadzie. EP-kę „Put Your Fires Out” (można ją pobrać za darmo na stronie Soundclouda) zrealizował w studiu Red Bulla przy pomocy zaproszonych gości: niesamowitego wokalisty Kwaai Diva aka Umlilo (jemu należy się oddzielny wpis), wspomnianego Andy’ego Islandsa czy Andre Geldenhuysa (znanego z zespołu Fantasma). EP-ka pomieściła cztery nagrania, gdzie polirytmiczne struktury, syntezatory, głębokie basy i świetne głosy tworzą razem znakomitą całość.

Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »Profil na BandCamp »

Watermark HighWatermark High – „For Good” (maj 2015)

O twórczości Paula van der Walta aka Watermark High pisałem w ubiegłym roku w części dwunastej. Ten johannesburski artysta wystartował w 2012 roku mini-albumem „In Flux”. Od samego początku der Walt zgrabnie łączył różne gatunki elektroniki; garage, chillwave, IDM, dodając do nich instrumentalny hip-hop, electroclashowe breaki, shoegaze, nagrania terenowe i sample. Na EP-ce „For Good” raczej pozostajemy w tanecznym klimacie. Nie ma jakieś rewolucji, ale za to jest porządnie zrobiona elektronika. Płytę dopieszczał pod względem dźwiękowym Jacob Israel w swoim Benjamin Studio w Pretorii.

Profil na Facebooku »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.