Robert Piotrowicz prezentuje swoje archiwalne prace.
Kreowanie struktury dźwięku, niekiedy w oparciu o bardzo odległe od siebie światy z obszaru współczesnej kultury, jest niezaprzeczalną domeną twórczości Roberta Piotrowicza – kompozytora, improwizatora, współzałożyciela Musica Genera Festival oraz wytwórni Musica Genera. Od wielu lat zajmuje się również tworzeniem słuchowisk, instalacji, muzyki teatralnej, a także współpracuje z innymi artystami przy formach audiowizualnych i spektaklach, czego potwierdzeniem jest tegoroczny longplay „Samoobrona” (Bôłt Records) – napisany wspólnie z Lukášem Jiřičką. Dodam, że w 2013 roku ukazały się dwie znakomite płyty Piotrowicza: „When Snakeboy is Dying” (recenzja) i „Lincoln Sea” (recenzja).
Niedawno pojawił się kolejny solowy album kompozytora, pt. „Stara szkoła ze złota”, a na nim dwie kompozycje („Calamitas” i „Ice Walk”), które powstały jeszcze w latach 2010 – 2011. Choć ten drugi utwór już kiedyś znalazł się, tylko w nieco zmienionej wersji, na składance „An Anthology of Noise & Electronic Music” wydanej przez belgijską oficynę Sub Rosa.
„Stara szkoła ze złota” to niespełna dwadzieścia minut muzyki wydobywającej się z wnętrza syntezatora modularnego, będącej z jednej strony żywą i masywną ścianą dźwięku (w tym sensie, że zarówno barwa, jak i natężenie dźwięku nieustannie rozbudzają w nas różne emocje), a z drugiej – układającej się w pewien rodzaj galaktyki zbudowanej z drobinek, skrawków, odkształconych form, cieni, tarć, potężnych tąpnięć harmonicznych czy dronowych zapaści (np. „Ice Walk”).
„Stara szkoła ze złota” to nie tylko mocny kopniak wymierzony w naszą percepcję, co też nie jest jakimś wielkim zaskoczeniem patrząc na dorobek Piotrowicza, lecz co ważne, daje nam możliwość jeszcze głębszego poznania warsztatu tego artysty.
25.08.2015 | Musica Genera / Bocian Records
Strona Roberta Piotrowicza »
Profil na BandCamp »
Strona Musica Genera »
Strona Bocian Records »