Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.



FASRAT Compilation #1

O tej kompilacji pisaliśmy co nieco pod koniec 2015 roku, ale płyta oficjalnie pojawiła się w połowie stycznia. Sprawdzamy pierwsze wydawnictwo z Requiem For Disco!

Album „FASRAT Compilation #1” powstał w wyniku współpracy pomiędzy Father And Son Records And Tapes (oficyną prowadzoną przez Maćka Sienkiewicza) i nowym sublabelem Requiem Records, czyli wytwórnią Requiem For Disco.

Płytę, formatu singla 7”, otwiera niezwykle zjawiskowe nagranie „Hairbrush” Dax Komplex, czyli solowego projektu Marcina Łukaszewicza pochodzącego z Koszalina (w 2015 roku opublikował trzy debiutanckie EP-ki). Łukaszewicz zaproponował basowe, soundsystemowe oraz tłuste bity świetnie zestawione z melodyjnymi/rozmarzonymi syntezatorami i house’owym pulsem. Jazxing to duet z Gdańska, a ich numer „You Rock Me” to wyborny przykład cosmic disco, gdzie basowy pochód wyjęty rodem z lat 70. napędza całość. Za aliasem Naphta ukrywa się wrocławski DJ i producent. W ubiegłym roku gościł na łamach Nowej Muzyki w cyklu „3 pytania”. Jego utwór „Duke’s Archives” został nasączony etniczno-tropikalnym groovem, ale nie brakuje też wycieczek w stronę chicagowskiego house’u i sceny Detroit. Z kolei Selvy to 23-letni DJ i producent z Poznania, który w „The Trumpet” zabiera nas w rejony muzyki tanecznej silnie osadzonej w latach 70.

W „Technomania Crew” Paweł Bartnik (kIRk, Msza Święta w Altonie) aka DJ Sajko eksploruje podkwaszone i zbasowane techno (niedługo wyskoczy jego winylowa EP-ka właśnie w FASRAT, powiem, że warto czekać). Maciek Sienkiewicz – muzyk, krytyk muzyczny, DJ o jednym z najdłuższych staży w Polsce – to bardzo ważna postać, jeśli chodzi o krajową scenę muzyki elektronicznej. To m.in. on w latach 90. rozkręcał kultowe imprezy w warszawskich klubach Alfa i Hybrydy. Na składance znajdziemy dwie jego kompozycje: transowe/ciut eksperymentalne „Safety” i w stylu cosmic disco „The White Sheik” (syntezatorowy refren może kojarzyć się z Vangelisem).

„Wrony” to z kolei remiks (zapachniało nowąfalą) przygotowany przez rwetesa i DJ-a Sajko (członków kIRk-a), a oryginalnie utwór pochodzi z repertuaru zespołu Niemoc. Z mocnym bitem powraca Selvy („Toucan”), a tuż po nim pełna słońca elektroniczna smuga dźwięków w wykonaniu Babuko (solowy projekt połowy duetu Jazxing). Białogardzki producent i multiinstrumentalista nagrywający jako Mr Yo So również oscyluje bliżej melodyjnej elektroniki. Całość zamyka kawałek „Like A Fish” Dax Komplex, ale tym razem w remiksie brytyjskiego duet Coyote.

W większości materiał, tylko dwa nagrania ukazały się nieco wcześniej na winylach, został specjalnie przygotowany z myślą o składance „FASRAT Compilation #1”. Trzeba jasno powiedzieć, że nie jest to typowy składak – jakich wiele, czy coś w rodzaju „The best off”, lecz bardzo spójna propozycja przedstawiająca filozofię, która nakreśla kierunek działalności FASRAT.

15.01.2016 | Requiem For Disco

 

Strona Facebook FASRAT »Profil na BandCamp »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.