Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.



FASRAT Compilation #1

O tej kompilacji pisaliśmy co nieco pod koniec 2015 roku, ale płyta oficjalnie pojawiła się w połowie stycznia. Sprawdzamy pierwsze wydawnictwo z Requiem For Disco!

Album „FASRAT Compilation #1” powstał w wyniku współpracy pomiędzy Father And Son Records And Tapes (oficyną prowadzoną przez Maćka Sienkiewicza) i nowym sublabelem Requiem Records, czyli wytwórnią Requiem For Disco.

Płytę, formatu singla 7”, otwiera niezwykle zjawiskowe nagranie „Hairbrush” Dax Komplex, czyli solowego projektu Marcina Łukaszewicza pochodzącego z Koszalina (w 2015 roku opublikował trzy debiutanckie EP-ki). Łukaszewicz zaproponował basowe, soundsystemowe oraz tłuste bity świetnie zestawione z melodyjnymi/rozmarzonymi syntezatorami i house’owym pulsem. Jazxing to duet z Gdańska, a ich numer „You Rock Me” to wyborny przykład cosmic disco, gdzie basowy pochód wyjęty rodem z lat 70. napędza całość. Za aliasem Naphta ukrywa się wrocławski DJ i producent. W ubiegłym roku gościł na łamach Nowej Muzyki w cyklu „3 pytania”. Jego utwór „Duke’s Archives” został nasączony etniczno-tropikalnym groovem, ale nie brakuje też wycieczek w stronę chicagowskiego house’u i sceny Detroit. Z kolei Selvy to 23-letni DJ i producent z Poznania, który w „The Trumpet” zabiera nas w rejony muzyki tanecznej silnie osadzonej w latach 70.

W „Technomania Crew” Paweł Bartnik (kIRk, Msza Święta w Altonie) aka DJ Sajko eksploruje podkwaszone i zbasowane techno (niedługo wyskoczy jego winylowa EP-ka właśnie w FASRAT, powiem, że warto czekać). Maciek Sienkiewicz – muzyk, krytyk muzyczny, DJ o jednym z najdłuższych staży w Polsce – to bardzo ważna postać, jeśli chodzi o krajową scenę muzyki elektronicznej. To m.in. on w latach 90. rozkręcał kultowe imprezy w warszawskich klubach Alfa i Hybrydy. Na składance znajdziemy dwie jego kompozycje: transowe/ciut eksperymentalne „Safety” i w stylu cosmic disco „The White Sheik” (syntezatorowy refren może kojarzyć się z Vangelisem).

„Wrony” to z kolei remiks (zapachniało nowąfalą) przygotowany przez rwetesa i DJ-a Sajko (członków kIRk-a), a oryginalnie utwór pochodzi z repertuaru zespołu Niemoc. Z mocnym bitem powraca Selvy („Toucan”), a tuż po nim pełna słońca elektroniczna smuga dźwięków w wykonaniu Babuko (solowy projekt połowy duetu Jazxing). Białogardzki producent i multiinstrumentalista nagrywający jako Mr Yo So również oscyluje bliżej melodyjnej elektroniki. Całość zamyka kawałek „Like A Fish” Dax Komplex, ale tym razem w remiksie brytyjskiego duet Coyote.

W większości materiał, tylko dwa nagrania ukazały się nieco wcześniej na winylach, został specjalnie przygotowany z myślą o składance „FASRAT Compilation #1”. Trzeba jasno powiedzieć, że nie jest to typowy składak – jakich wiele, czy coś w rodzaju „The best off”, lecz bardzo spójna propozycja przedstawiająca filozofię, która nakreśla kierunek działalności FASRAT.

15.01.2016 | Requiem For Disco

 

Strona Facebook FASRAT »Profil na BandCamp »

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.