Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.



Shannon Hayden vs Brighter Later

Tym razem kobiecy „pojedynek” na wiolonczelę, gitarę i głos. USA vs Australia. Akademickie myślenie vs folkowo-rockowa spontaniczność.

1450199718

Shannon Hayden – „You See The World” (19.02.2016 | Self-released)

Artystka rozpoczęła swoją przygodę z graniem na wiolonczeli w wieku 7 lat. W późniejszym czasie kontynuowała naukę na studiach. Jak się okazało, Amerykankę interesuje nie tylko muzyka klasyczna, lecz także wszelakie eksperymenty z elektroniką i łączeniem jej z brzmieniem wiolonczeli (używa też gitarowych efektów). W pewnym okresie swego życia Hayden miała przyjemność również współpracować z Ezrą Laderman i Davidem Langiem.

„You See The World” to drugi jej album, który póki co – jeśli się nie mylę – nie znalazł wydawcy, choć jest dostępny na winylu. Tak czy inaczej nie jest to akurat najważniejsza rzecz. Istotna jest muzyka, jaka znalazła się na tym krążku. Na pewno bardzo ciekawe prezentują się przetworzone dźwięki wiolonczeli przy pomocy zarówno analogowych, jak i cyfrowych urządzeń, co też wyraźnie słychać w dwóch znakomitych fragmentach „Accelerator” i „Voices” – takich utworów nie powstydziłaby się Colleen. Hayden to nie tylko uzdolniona instrumentalistka, ale również wokalistka o bardzo łagodnej barwie głosu. Wydaje mi się, że kompozycje chicagowskiej wiolonczelistki powinny szczególnie zainteresować wydawców z islandzkiej Bedroom Community.

Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

BL_Cover_MIRAoutline

Brighter Later – „The Wolves” (17.11.2015 | Own Records)

Zespół Brighter Later tworzy wraz ze swoimi przyjaciółmi multiinstrumentalista i wokalistka z Melbourne Jaye Kranz. „The Wolves” to ich debiutancki longplay wydany przez luksemburską oficynę Own Records. Na nim znajdziemy zbiór intymnych oraz niespiesznych piosenek z pogranicza lo-fi, indie-folku czy dream-popu. Kranz została obdarzona wyjątkowym głosem i talentem do pisania uroczych songów, które zaskoczą niejednego fana Mazzy Star, Cat Power, Beach House, Low i Sharon Van Etten. Słuchając płyty „The Wolves” ciężko uwierzyć, że obcujemy z pierwszą pozycją w dyskografii Australijczyków.

Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.