SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nowości z Denovali

Z nowy materiałem powracają Thomas Köner i Multicast Dynamics, a także mamy nową postać w katalogu Denovali.  

ThomasKoner_TientoDeLaLuz

Thomas Köner – „Tiento De La Luz” (05.02.2016 | Denovali)

Tiento to gatunek muzyczny zapoczątkowany w Hiszpanii w połowie XV wieku. Pod koniec kolejnego stulecia tiento było wyłącznie wykonywane na instrumentach klawiszowych, przede wszystkim na organach. Niemiecki kompozytor i producent Thomas Köner pierwszy raz zetknął się z tym gatunkiem kilka lat temu. W 2012 roku na zamówienie Frankfurter Gesellschaft für Neue Musik przygotował w oparciu o brzmienie gongów, fortepianu i elektroniki własną interpretację kompozycji „Tiento del primer tono” (1570).

Na albumie „Tiento De La Luz” Köner wykorzystał nieco inne instrumentarium, zatem oprócz elektroniki i fortepianu, mamy też perkusję i viola da gambę. Artysta twierdzi, że jedynym elementem, który jest niezależny, a z drugiej strony ma szansę wejść w dialog z resztą składowych danego utworu (rytm, linia melodyczna etc.) jest barwa dźwięku. Warto mieć w pamięci te słowa w trakcie słuchania „Tiento De La Luz”, ponieważ Niemiec najwięcej swojej uwagi poświęcił właśnie rezonującym barwom wewnątrz danej struktury dźwiękowej.

Profil na Facebooku »

OrsonHentschel_FeedTheTape

Orson Hentschel – „Feed The Tape” (26.02.2016 | Denovali)

Płyta „Feed The Tape” to debiutancki krążek niemieckiego artysty multimedialnego Orsona Hentschela pochodzącego z Düsseldorfu. Jego twórczość jest pod silnym wpływem minimal music (trzeba wspomnieć m.in. postać Steve’a Reicha). Najczęściej artysta zawiesza swoje pomysły na zapętlonych frazach czy repetycjach, korzystając przy tym z szerokiej gamy rozmaitych loopów. Przyznam, że w kilku nagraniach Niemiec zaskakuje swoimi błyskotliwymi aranżacjami; w „Feed The Tape” i „Slow-Moving” warstwa perkusyjna dobrze odnajduje się w otoczeniu partii smyków wręcz wyjętych ze świata awangardy, z kolei w „Noise Of The Light” niepokojący rytm, wspomagany niekiedy przez noise, napędza całą dramaturgię. Nieco IDM-owo zrobiło się w „Shirari”, zaś w „What’s Going On” twórca odniósł się w nieoczywisty sposób do industrialu. Z pewnością warto zapamiętać nazwisko Hentschel oraz wypatrywać kolejnych jego wydawnictw.

Profil na Facebooku »

Adobe Photoshop PDF

Multicast Dynamics – „Outer Envelopes” (26.02.2016 | Denovali)

To już trzecie spotkanie z muzyką Holendra na łamach Nowej Muzyki. Dwa poprzednie odbyły się w 2015 roku: „Scape”/ „Aquatic System” (recenzja) i „Scandinavia” (recenzja). Przypomnę, że nazwą Multicast Dynamics kryje się Samuel van Dijk (znany też jako Mohlao i VC-118A). Tegoroczny „Outer Envelopes” to czwarta i ostatnia odsłona wcześniej zapowiadanego cyklu. Artysta wciąż porusza się na styku organicznego ambientu, drone music oraz field recordingu. Biorąc pod uwagę wszystkie części, to „Outer Envelopes” wypada wśród nich najsłabiej.

Profil na Facebooku »

Na zdjęciu: Orson Hentschel

 

Strona Denovali Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Wład Palownik

    I ósmego dnia Bóg zesłał im Cubase i Abeltona, aby wszyscy mogli tworzyć. I oni zaczęli wszyscy tworzyć. I dziewiątego dnia Bóg przesłuchał to wszystko i zapłakał. Takie to bowiem było cieńkie.