Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.



Nowości z Denovali

Z nowy materiałem powracają Thomas Köner i Multicast Dynamics, a także mamy nową postać w katalogu Denovali.  

ThomasKoner_TientoDeLaLuz

Thomas Köner – „Tiento De La Luz” (05.02.2016 | Denovali)

Tiento to gatunek muzyczny zapoczątkowany w Hiszpanii w połowie XV wieku. Pod koniec kolejnego stulecia tiento było wyłącznie wykonywane na instrumentach klawiszowych, przede wszystkim na organach. Niemiecki kompozytor i producent Thomas Köner pierwszy raz zetknął się z tym gatunkiem kilka lat temu. W 2012 roku na zamówienie Frankfurter Gesellschaft für Neue Musik przygotował w oparciu o brzmienie gongów, fortepianu i elektroniki własną interpretację kompozycji „Tiento del primer tono” (1570).

Na albumie „Tiento De La Luz” Köner wykorzystał nieco inne instrumentarium, zatem oprócz elektroniki i fortepianu, mamy też perkusję i viola da gambę. Artysta twierdzi, że jedynym elementem, który jest niezależny, a z drugiej strony ma szansę wejść w dialog z resztą składowych danego utworu (rytm, linia melodyczna etc.) jest barwa dźwięku. Warto mieć w pamięci te słowa w trakcie słuchania „Tiento De La Luz”, ponieważ Niemiec najwięcej swojej uwagi poświęcił właśnie rezonującym barwom wewnątrz danej struktury dźwiękowej.

Profil na Facebooku »

OrsonHentschel_FeedTheTape

Orson Hentschel – „Feed The Tape” (26.02.2016 | Denovali)

Płyta „Feed The Tape” to debiutancki krążek niemieckiego artysty multimedialnego Orsona Hentschela pochodzącego z Düsseldorfu. Jego twórczość jest pod silnym wpływem minimal music (trzeba wspomnieć m.in. postać Steve’a Reicha). Najczęściej artysta zawiesza swoje pomysły na zapętlonych frazach czy repetycjach, korzystając przy tym z szerokiej gamy rozmaitych loopów. Przyznam, że w kilku nagraniach Niemiec zaskakuje swoimi błyskotliwymi aranżacjami; w „Feed The Tape” i „Slow-Moving” warstwa perkusyjna dobrze odnajduje się w otoczeniu partii smyków wręcz wyjętych ze świata awangardy, z kolei w „Noise Of The Light” niepokojący rytm, wspomagany niekiedy przez noise, napędza całą dramaturgię. Nieco IDM-owo zrobiło się w „Shirari”, zaś w „What’s Going On” twórca odniósł się w nieoczywisty sposób do industrialu. Z pewnością warto zapamiętać nazwisko Hentschel oraz wypatrywać kolejnych jego wydawnictw.

Profil na Facebooku »

Adobe Photoshop PDF

Multicast Dynamics – „Outer Envelopes” (26.02.2016 | Denovali)

To już trzecie spotkanie z muzyką Holendra na łamach Nowej Muzyki. Dwa poprzednie odbyły się w 2015 roku: „Scape”/ „Aquatic System” (recenzja) i „Scandinavia” (recenzja). Przypomnę, że nazwą Multicast Dynamics kryje się Samuel van Dijk (znany też jako Mohlao i VC-118A). Tegoroczny „Outer Envelopes” to czwarta i ostatnia odsłona wcześniej zapowiadanego cyklu. Artysta wciąż porusza się na styku organicznego ambientu, drone music oraz field recordingu. Biorąc pod uwagę wszystkie części, to „Outer Envelopes” wypada wśród nich najsłabiej.

Profil na Facebooku »

Na zdjęciu: Orson Hentschel

 

Strona Denovali Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Wład Palownik

    I ósmego dnia Bóg zesłał im Cubase i Abeltona, aby wszyscy mogli tworzyć. I oni zaczęli wszyscy tworzyć. I dziewiątego dnia Bóg przesłuchał to wszystko i zapłakał. Takie to bowiem było cieńkie.