Poznajcie debiutancki album japońskiej pianistki, wokalistki i improwizatorki – Rema Hasumi.
Hasumi urodziła się w 1983 roku w Fukuoka (największe miasto na wyspie Kiusiu). W 2002 roku przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie kontynuowała swoją edukację muzyczną. W 2009 roku pianistka wystąpiła w Kennedy Center w gronie finalistów Konkursu Pianistycznego im. Mary Lou Williams. Artystka współpracowała z wieloma wybitnymi muzykami, między innymi z saksofonistą Dariusem Jonesem, z którym wykonywała kompozycje Alice Coltrane. Hasumi często sięga do swoich korzeni, czyli do tradycyjnej muzyki japońskiej oraz poddaje ją własnej interpretacji.
W ubiegłym roku Rema Hasumi opublikowała swój pierwszy longplay, pt. „Utazata” nakładem nowo powstałej nowojorskiej oficyny Ruweh Records. Materiał na płytę „Utazata” Japonka stworzyła wraz z Toddem Neufeldem (gitara elektryczna i akustyczna), Thomasem Morganem (kontrabas), Billy’m Mintzem (perkusja), Benem Gersteinem (puzon) i Sergio Krakowskim (pandeiro, adufo, mbira). Artystka wzięła na warsztat kompozycje z gatunku gagaku będącego klasycznym przykładem muzyki dworskiej. Kapitalne utwory „Azuma Asobi”, „Goeika” i „Chikuzen Imayou” to doskonałe przykładny na to, w jaki sposób można odnieść się do tradycji, oczywiście nie niszcząc jej, a wręcz przeciwnie – wprowadzając ją w zupełnie nową przestrzeń, na którą składają się: subtelny głos liderki oraz jej nieszablonowe podejście do pianistyki i improwizacja w duchu spiritual jazzu. Dodam, iż brzmienie gitary Todda Neufelda powinno zachwycić miłośników Johna Scofielda.
W maju 2016 roku ukaże się druga pozycja w katalogu Ruweh Records, a będzie nią płyta projektu Sergio Krakowski Trio.
Oficjalna strona artysty »
Strona Ruweh Records »
Profil na Facebooku »