LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



Rema Hasumi

Poznajcie debiutancki album japońskiej pianistki, wokalistki i improwizatorki – Rema Hasumi.

Hasumi urodziła się w 1983 roku w Fukuoka (największe miasto na wyspie Kiusiu). W 2002 roku przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie kontynuowała swoją edukację muzyczną. W 2009 roku pianistka wystąpiła w Kennedy Center w gronie finalistów Konkursu Pianistycznego im. Mary Lou Williams. Artystka współpracowała z wieloma wybitnymi muzykami, między innymi z saksofonistą Dariusem Jonesem, z którym wykonywała kompozycje Alice Coltrane. Hasumi często sięga do swoich korzeni, czyli do tradycyjnej muzyki japońskiej oraz poddaje ją własnej interpretacji.

Rema Hasumi

W ubiegłym roku Rema Hasumi opublikowała swój pierwszy longplay, pt. „Utazata” nakładem nowo powstałej nowojorskiej oficyny Ruweh Records. Materiał na płytę „Utazata” Japonka stworzyła wraz z Toddem Neufeldem (gitara elektryczna i akustyczna), Thomasem Morganem (kontrabas), Billy’m Mintzem (perkusja), Benem Gersteinem (puzon) i Sergio Krakowskim (pandeiro, adufo, mbira). Artystka wzięła na warsztat kompozycje z gatunku gagaku będącego klasycznym przykładem muzyki dworskiej. Kapitalne utwory „Azuma Asobi”, „Goeika” i „Chikuzen Imayou” to doskonałe przykładny na to, w jaki sposób można odnieść się do tradycji, oczywiście nie niszcząc jej, a wręcz przeciwnie – wprowadzając ją w zupełnie nową przestrzeń, na którą składają się: subtelny głos liderki oraz jej nieszablonowe podejście do pianistyki i improwizacja w duchu spiritual jazzu. Dodam, iż brzmienie gitary Todda Neufelda powinno zachwycić miłośników Johna Scofielda.

W maju 2016 roku ukaże się druga pozycja w katalogu Ruweh Records, a będzie nią płyta projektu Sergio Krakowski Trio.

 

Oficjalna strona artysty »Strona Ruweh Records »Profil na Facebooku »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.