Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.



Echospace „Obmx”, „Sonorous”

Stephen Hitchell i Rod Modell w punkcie zero.

Po raz pierwszy dwa klasyczne nagrania z katalogu duetu Echospace – „Obmx” i „Sonorous” – ukazały się w 2007 roku na winylowych dwunastocalówkach nakładem brytyjskiej wytworni Fortun8, prowadzonej przez Lee Purkissa, producenta znanego z działalności pod szyldem In Sync. Rok później Stephen Hitchell opublikował te utwory w wersji cyfrowej – poszerzonej o dodatkowe miksy. Teraz otrzymujemy obie kolekcje na płytach kompaktowych.

„Obmx” najpierw rozbrzmiewa w wersji podstawowej – i jest to zwiewne dub-techno osadzone na lekkim rytmie i wypełnione ślizgającymi się odgłosami. Cv313 nadaje kompozycji większą moc, stawiając na cięższe bity i rwane akordy. Z kolei wersja zrealizowana przez projekt Intrusion zaskakuje minimalowym tonem, kojarząc się z tech-house’owymi produkcjami z tamtych czasów. Wyjątkowo efektownie wypada „Unreleased Mix” – dudniąc tribalowym pulsem zanurzonym w podwodnych szumach.

W innym ujęciu duetu Echospace, „Obmx” zamienia się w oniryczny ambient, wolno płynący łagodnym strumieniem zaszumionych klawiszy. „Live Rendition” objawia najbardziej surowe oblicze kompozycji, wpisując je w formułę twardego techno wspartego rozkołysanymi syntezatorami. Całość wieńczy kolejna wycieczka w stronę minimalistycznego ambientu – skoncentrowany na dronowych wyziewach „Variant Retake”.

„Sonorous” przynosi muzykę mocniej osadzoną w jamajskiej tradycji dubu. Już oryginalna wersja nagrania tchnie ciepłymi dźwiękami znad Karaibów, łącząc cykający bit z kumkającymi akordami, lokując się blisko miejskiej wersji reggae. Bardziej szorstki ton ma „Midst Of Something Beautiful Mix” wykonany przez cv313. Z kolei Intrusion nadaje kompozycji oniryczny charakter, nurzając ją w kaskadach studyjnych pogłosów.

„Phase90 Reshape” uderza niczym solidne techno – niesione jednak na fali rdzawych korozji o dubowej proweniencji. W „Intrusion Rewire” otrzymujemy przykład powolnej budowy narracji, rozłożonej na ponad siedemnaście minut trwania ambientowej kompozycji. „cv313’s Reshape” nosi z kolei wyraźnie odciśnięte piętno wczesnych eksperymentów DeepChord – ochrzczonych swego czasu terminem „sewer sound”. A „Variant Reduction” – to już finalowa kołysanka bujająca łagodnie analogowymi korozjami.

„Obmx” i „Sonorous” to dokument szczytowej formy Stephena Hitchella i Roda Modella. W tym samym czasie powstało przecież ich epokowe dzieło – „The Coldest Season”. Nagrania z obu omawianych zestawów noszą znamiona epickiego rozmachu, objawionego na dziele zrealizowanym dla Modern Love, ale też ciągle słuchać w nich surowość wcześniejszych preparacji DeepChord i taneczną energię dokonań Soultek. Dla wielbicieli dub-techno – wyjątkowo smakowity kąsek.

Echospace 2015

www.echospacedetroit.com

www.facebook.com/echospace

www.facebook.com/echospacedetroit

www.echospacedetroit.bandcamp.com

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.