Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



Oren Ambarchi/Stefano Pilia/Massimo Pupillo – Aithein

Tym razem Oren Ambarchi w towarzystwie dwóch włoskich muzyków.

Oren Ambarchi – australijski gitarzysta, perkusista i kompozytor to niezwykle aktywna postać na światowej scenie muzyki eksperymentalnej. Oprócz solowych wydawnictw ma na swoim koncie również dużo płyt nagranych wspólnie z innymi artystami takimi jak Keiji Haino, John Zorn, Otomo Yoshihide, Jim O’Rourke, Phil Niblock, Evan Parker czy Sunn o))).

W 2015 roku ukazał się bardzo dobry album duetu Ambarchi i O’Rourke – „Behold” (tutaj pisałem). Materiał z tegorocznego krążka „Aithein” został zarejestrowany na żywo w kwietniu zeszłego roku w Bolonii. Tym razem u boku Ambarchiego (gitara, perkusja) mamy gitarzystę Stefano Pilia (znany m.in. z tria Belfi/Grubbs/Pilia, grywał z malijską artystką Rokią Traoré, Mike’em Wattem, Davidem Tibetem, Johnem Parishem, Giusepe Ielasim) i basistę Massimo Pupillo (współzałożyciel włoskiej grupy Zu, współpracował z Matsem Gustafssonem, Lasse Marhaugiem, Peterem Brötzmannem).

Na stronie A winyla „Aithein” pojawiła się nieco wyciszona kompozycja „Burn”, wręcz momentami ocierająca się o ambient z domieszką potężnie brzmiących gitarowych dronów. Stronę B z kolei wypełnił dwudziestominutowy utwór „Shine” zagrany z większą werwą i rozmachem, głównie za sprawą perkusji Ambarchiego. Ten fragment skojarzył mi się z muzyką zupełnie innego tria, a mianowicie z ubiegłoroczną kasetą „NK012” (nasza recenzja) projektu B/B/S/ [Aidan Baker (Nadja), Andrea Belfi, Erik Skodvin (Svarte Greiner/Deaf Center]. W „Shine” Ambarchi/Pilia/Pupillo świetnie łączą noise’owy jazgot z gitarowymi pogłosami, dronami i melodiami (nawet trafimy na kilka udziwnionych fraz/akordów mających coś z pustynnego bluesa – zaczyna się w 13. minucie).

Raczej nie używam wypalonych sloganów typu „muzyczne katharsis”, a tym bardziej w kontekście takiej twórczości, jaką prezentuje trio Oren Ambarchi/Stefano Pilia/Massimo Pupillo. Tym razem zaryzykuje i przyznam, że płyta „Aithein” ma właściwości oczyszczające. Z pewnością oczyści waszą kieszeń z pieniędzy, bo warto je wydać na ten winyl.

29.04.2016 | Karlrecords

 

Strona Orena Ambarchiego »Strona Facebook Stefano Pilia »Strona Massimo Pupillo »Profil na Facebooku »Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. pol

    poszukuję osob o podobnych muzycznych zainteresowaniach