Rafael Anton Irisarri – Peripeteia
Jarek Szczęsny:

Ambient wagi ciężkiej.

Bouchons d’oreilles – Stray Dog with a Collar
Jarek Szczęsny:

W połowie drogi.

Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.



Oren Ambarchi/Stefano Pilia/Massimo Pupillo – Aithein

Tym razem Oren Ambarchi w towarzystwie dwóch włoskich muzyków.

Oren Ambarchi – australijski gitarzysta, perkusista i kompozytor to niezwykle aktywna postać na światowej scenie muzyki eksperymentalnej. Oprócz solowych wydawnictw ma na swoim koncie również dużo płyt nagranych wspólnie z innymi artystami takimi jak Keiji Haino, John Zorn, Otomo Yoshihide, Jim O’Rourke, Phil Niblock, Evan Parker czy Sunn o))).

W 2015 roku ukazał się bardzo dobry album duetu Ambarchi i O’Rourke – „Behold” (tutaj pisałem). Materiał z tegorocznego krążka „Aithein” został zarejestrowany na żywo w kwietniu zeszłego roku w Bolonii. Tym razem u boku Ambarchiego (gitara, perkusja) mamy gitarzystę Stefano Pilia (znany m.in. z tria Belfi/Grubbs/Pilia, grywał z malijską artystką Rokią Traoré, Mike’em Wattem, Davidem Tibetem, Johnem Parishem, Giusepe Ielasim) i basistę Massimo Pupillo (współzałożyciel włoskiej grupy Zu, współpracował z Matsem Gustafssonem, Lasse Marhaugiem, Peterem Brötzmannem).

Na stronie A winyla „Aithein” pojawiła się nieco wyciszona kompozycja „Burn”, wręcz momentami ocierająca się o ambient z domieszką potężnie brzmiących gitarowych dronów. Stronę B z kolei wypełnił dwudziestominutowy utwór „Shine” zagrany z większą werwą i rozmachem, głównie za sprawą perkusji Ambarchiego. Ten fragment skojarzył mi się z muzyką zupełnie innego tria, a mianowicie z ubiegłoroczną kasetą „NK012” (nasza recenzja) projektu B/B/S/ [Aidan Baker (Nadja), Andrea Belfi, Erik Skodvin (Svarte Greiner/Deaf Center]. W „Shine” Ambarchi/Pilia/Pupillo świetnie łączą noise’owy jazgot z gitarowymi pogłosami, dronami i melodiami (nawet trafimy na kilka udziwnionych fraz/akordów mających coś z pustynnego bluesa – zaczyna się w 13. minucie).

Raczej nie używam wypalonych sloganów typu „muzyczne katharsis”, a tym bardziej w kontekście takiej twórczości, jaką prezentuje trio Oren Ambarchi/Stefano Pilia/Massimo Pupillo. Tym razem zaryzykuje i przyznam, że płyta „Aithein” ma właściwości oczyszczające. Z pewnością oczyści waszą kieszeń z pieniędzy, bo warto je wydać na ten winyl.

29.04.2016 | Karlrecords

 

Strona Orena Ambarchiego »Strona Facebook Stefano Pilia »Strona Massimo Pupillo »Profil na Facebooku »Strona Karlrecords »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. pol

    poszukuję osob o podobnych muzycznych zainteresowaniach