The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



M.A.K.U. Soundsystem – Mezcla

Wędrujemy jednocześnie do Kolumbii i Nowego Jorku, gdyż stamtąd pochodzi kolektyw M.A.K.U. Soundsystem.    

Dziewięcioosobowy zespół tworzą kolumbijscy imigranci, którzy poniekąd zostali zmuszeni do opuszczenia swego kraju (kierowały nimi względy ekonomiczne i polityczne). Artyści odnaleźli swój nowym dom w Stanach Zjednoczonych, a dokładnie w Nowym Jorku.

Grupa M.A.K.U. Soundsystem powstała w 2010 roku. Do tej pory wydali kilka wydawnictw, z czego „Mezcla” to czwarty album w ich dyskografii. Muzycy pracowali nad nowymi kompozycjami ponad dwa lata, lecz jak się okazało, potrzebowali odpowiedniego producenta, czyli Quinna McCarthy’ego, aby zdołał uchwycić w studiu żywiołowy charakter twórczości M.A.K.U. Soundsystem. Udało się tego dokonać w brooklyńskim Creamery Studios. Na „Mezcla” słychać, iż przeprowadzka do USA w żadnym wypadku nie odebrała artystom wigoru, szaleństwa i pomysłowości.

Siłą formacji są rozbudowane sekcje: dęta (klarnet, saksofon, puzon) i wokalna, oraz łączenie tych elementów ze świetną sekcją rytmiczną – w tym przypadku obsługiwaną przez Andresa Jimeneza, Morisa Canate’a i Lilianę Conde. Ujmujące są też partie syntezatora Felipe Quiroza, jednoznacznie kojarzące się z kolumbijską sceną eksperymentalną, choćby z Meridian Brothers, Romperayo czy Chupame El Dedo. Członkowie M.A.K.U. Soundsystem oczywiście nie zapomnieli na czym polega cumbia, niejednokrotnie pojawiająca się w ich nagraniach, to równie swobodnie sięgają po jazz, afrobeat, muzykę klezmerską, funk i latynoskie rytmy.

Materiał z płyty „Mezcla” jest w jakimś sensie zamerykanizowaną wizją muzyki kolumbijskiej, ale mimo wszystko broniącej się pod wieloma względami.

27.05.2016 | Glitterbeat Records

 

Oficjalna strona zespołu »Profil na Facebooku »Strona Glitterbeat Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.