Mech – Pearlgraphs
Jarek Szczęsny:

Lepiszcze do związania ze sobą grubych okruchów.

Craven Faults – Erratics & Unconformities
Jarek Szczęsny:

Syntezator modularny poszedł na wędrówkę.

Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.



M.A.K.U. Soundsystem – Mezcla

Wędrujemy jednocześnie do Kolumbii i Nowego Jorku, gdyż stamtąd pochodzi kolektyw M.A.K.U. Soundsystem.    

Dziewięcioosobowy zespół tworzą kolumbijscy imigranci, którzy poniekąd zostali zmuszeni do opuszczenia swego kraju (kierowały nimi względy ekonomiczne i polityczne). Artyści odnaleźli swój nowym dom w Stanach Zjednoczonych, a dokładnie w Nowym Jorku.

Grupa M.A.K.U. Soundsystem powstała w 2010 roku. Do tej pory wydali kilka wydawnictw, z czego „Mezcla” to czwarty album w ich dyskografii. Muzycy pracowali nad nowymi kompozycjami ponad dwa lata, lecz jak się okazało, potrzebowali odpowiedniego producenta, czyli Quinna McCarthy’ego, aby zdołał uchwycić w studiu żywiołowy charakter twórczości M.A.K.U. Soundsystem. Udało się tego dokonać w brooklyńskim Creamery Studios. Na „Mezcla” słychać, iż przeprowadzka do USA w żadnym wypadku nie odebrała artystom wigoru, szaleństwa i pomysłowości.

Siłą formacji są rozbudowane sekcje: dęta (klarnet, saksofon, puzon) i wokalna, oraz łączenie tych elementów ze świetną sekcją rytmiczną – w tym przypadku obsługiwaną przez Andresa Jimeneza, Morisa Canate’a i Lilianę Conde. Ujmujące są też partie syntezatora Felipe Quiroza, jednoznacznie kojarzące się z kolumbijską sceną eksperymentalną, choćby z Meridian Brothers, Romperayo czy Chupame El Dedo. Członkowie M.A.K.U. Soundsystem oczywiście nie zapomnieli na czym polega cumbia, niejednokrotnie pojawiająca się w ich nagraniach, to równie swobodnie sięgają po jazz, afrobeat, muzykę klezmerską, funk i latynoskie rytmy.

Materiał z płyty „Mezcla” jest w jakimś sensie zamerykanizowaną wizją muzyki kolumbijskiej, ale mimo wszystko broniącej się pod wieloma względami.

27.05.2016 | Glitterbeat Records

 

Oficjalna strona zespołu »Profil na Facebooku »Strona Glitterbeat Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.