Pejzaż – Blues
Bartek Woynicz:

Nostalgiczna nóżka chodzi.

Jacaszek – Music For Film
Mateusz Piżyński:

To nie jest soundtrack, chociaż…

Sleeparchive – Trust
Paweł Gzyl:

Techno sprowadzone do loopów.

Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!



Anne-James Chaton / Thurston Moore / Andy Moor

Do duetu dołączył Thurston Moore!    

Współpraca francuskiego artysty Anne-Jamesa Chatona (nazywany „poète sonore” – „dźwiękowym poetą”) z gitarzystą The Ex Andy Moorem rozpoczęła się w 2004 roku. Wtedy też wydali swój pierwszy album, pt. „Le Journaliste” (Unsounds). Od samego początku łączyli słowo mówione (recytacje) z gitarowymi riffami, sprzężeniami i elektroniką. W 2013 roku – po opublikowaniu kilku 7-calowych wydawnictw – wypuścili drugi longplay – „Transfer” (recenzja). Za każdym razem warstwa tekstowa ich kompozycji składa się z zupełnie odmiennych tematów, na przykład na „Transfer” dotyczyła książki „Moby Dick” Hermana Melville’a oraz zatonięcia Titanica.

Tegoroczny krążek „Heretics” (Unsounds) nawiązuje do kilku postaci, które mogą kojarzyć się z schizmatycznym myśleniem. Artyści wymieniają naprawdę bardzo różne nazwiska i to z różnych epok: Caravaggio, William Burroughs, José Mujica (prezydent Urugwaju w latach 2010-2015), Markiza de Sade czy Johnny Rotten (lider Sex Pistols). Duet nowy materiał stworzył wraz Thurstonem Moore’em w 2014 roku podczas ich pobytu we francuskim porcie Saint-Nazaire. Tym razem Chaton nie tylko recytuje teksty w języku francuskim (czuć w tym wpływy nonkonformizmu), ale też gra na gitarze i obsługuje elektronikę. Podobnie jak Andy Moor i Thurston Moore. „Heretics” składa się z płyty kompaktowej, koncertowego DVD i książki. Muzycznie to z jednej strony awangarda, eksperyment i gitarowy noise, a z drugiej – znalazło się również miejsce na melodie oraz harmonie. Ten drugi aspekt bardziej do mnie przemawia. Na potwierdzenie proponuje wsłuchać się w trzy świetne fragmenty takie jak „Tout ce que je sais”, „Clair obcsur” czy „Coquins coquettes en cocus”.

 

Strona Unsounds »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.