Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.

Bella Boo – Once Upon a Passion
Jarek Szczęsny:

Z półprzymkniętymi oczami.

Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.



Up To Date Festival 2016

Parę dni temu białostocki festiwal dopisał do line’upu ostatnich artystów. Przypomnijmy, co ciekawego czeka nas w ostatni weekend września na Up To Date.

W tym roku Up To Date odbędzie się w dniach 23-25. września. Będzie to już 7. edycja tego nietuzinkowego wydarzenia na letniej mapie festiwalowej w naszym kraju. Nietuzinkowego, ponieważ organizatorzy zawsze dbają o wyjątkowo ciekawy multi-gatunkowy miks artystów. Usłyszymy tu nie tylko drum’n’bass, ambient i detroit techno, czy ghetto house, ale także trap i breakcore, a nawet polski rap. Jednocześnie jest to propozycja wyjątkowa pod względem geograficznym, bowiem od lat rozgrywa się w samym sercu Podlasia, jakim jest Białystok.

Poznaliśmy już pełen skład tegorocznej edycji. Zagrają dla Was:

LEGOWELT LIVE

Danny Wolfers jest artystą jedynym w swoim rodzaju – to gość, który z łatwością przekracza granice wielu różnych scen. I to w swoim własnym, unikalnym stylu, bez względu na tymczasowe trendy. Publikuje prawdziwie wyjątkowe albumy niemal co roku. Produkuje głównie jako Legowelt, ale w ilości enigmatycznych aliasów i wydawnictw mogłby się starać o wpis do księgi rekordów Guinessa. Jego unikalny styl jest efektem niesłabnącej (i bardzo słynnej już) miłości do hardware’u – nowego, starego czy nawet bliskiego złomowania. Wielogodzinne improwizacje owocują grubym i ciemnym techno, świdrującym electro, głęboką elektroniką czy dźwiękami wymykającymi się jakimkolwiek klasyfikacjom. Clone, L.I.E.S., Creme Organization, Peoples Potential Unlimited – wszyscy dobijają się prosząc o jego muzykę. Krótko mówiąc, typ jest artystą i muzyczną siłą nie do zatrzymania.

ACRONYM / DAN VICENTE LIVE

Od debiutu Acronyma w 2012 roku minęło już sporo czasu i przeżyto wiele zachwytów, ale jego fani słusznie czują, że najlepsze jeszcze przed nami. Szwedzki młodzieniec zdążył już wypracować  nie tylko charakterystyczne brzmienie, ale i renomę. Wytwórnie takie jak Northern Electronics, Semantica, Field czy Tresor wzięły go pod swoje skrzydła, a przecież to absolutna ekstraklasa nietuzinkowych techno-brzmień. Jednakże Acronym pojawi się na Up To Date Festival nie tylko z występem zorientowanym na techno. Jako Dan Vicente zagra na żywo również na Centralnym Salonie Ambientu.

I-F / INTERRFERENCE

Ojciec chrzestny sceny neo-italo wraca do Białegostoku. Jego niesłabnąca pasja, kolejne sukcesy i wspomnienia z jego świetnego występu w 2012 roku nie pozwalały nam zapomnieć. Interr-Ference to spiritus movens kultowej społeczności Cybernetic Broadcasting System, szef radia Intergalatic.fm i wpływowych wytwórni Viewlexx i Murdercapital. To postać, dzięki której rozpoczął się renesans muzyki, którą dziś już bardzo trudno jest klasyfikować: italo, electro, disco, acid i inne tworzą dziś mieszankę charakterystyczną dla haskiego brzmienia West Coast of Holland. Sety I-F’a to ukłon w stronę przeszłości, ale także zapowiedź trendów muzycznych czających się za rogiem. Legendarne nagrywki Mixed Up In The Hague zainteresowały cały świat jego osobą, a jego utwór Space Invaders Are Smoking Grass na dobre przeszedł już do kanonu tanecznej elektroniki.

EKMAN LIVE

Ekman podrabia rzeczywistość od 1981 roku. Urodził się w Holandii, ale mieszka i tworzy w głębokim niemieckim lesie.  Panzerkreuz, Berceuse Heroique, Abstract Forms, Shipwreck to tylko  niektóre z wytwórni, gdzie Ekman wydał swoje pokręcone utwory. Ich wyróżnikiem jest czasem bezlitosny przester, czasem wysublimowana rytmika, a czasem poszukiwanie zgodności pomiędzy Detroit electro a europejskim nowym techno. Dalej rozpisywać się nie będziemy, jako, że sam artysta uważa, że jego muzyka przemawia za niego najlepiej.

ANNANAN LIVE

Kim albo czym jest Annanan? Chyba nie do końca wiemy. Niektórzy twierdzą, że to władcy dziwnego house’u, ale nie wszyscy się z tym zgadzają. Słyszeliśmy też plotki o połączeniu sił zapomnianych techno-weteranów. Najpewniejsze w tym wszystkim jest to, że sercem systemu jest tętniąca życiem TR 909-tka Rolanda, wygrywająca nieortodoksyjne patterny w imię filozofii tworzenia dźwięków bez użycia komputera jako jedynej słusznej drogi poznania muzyki.

FFF

FFF to bez wątpienia weteran holenderskiej sceny breakcorowej. Już w latach 90, zainspirowany kulturą rave, brytyjskim breakbeatem i techno tworzył muzykę przy użyciu dostępnych wtedy środków, czyli pętli kasetowych, wyszperanych w okolicznych sklepach winyli czy keyboardu siostry. Na szczęście rodzice kupili mu komputer, na którym powstały pierwsze dorosłe produkcje FFF’a. Tommy de Roos dziś to amen-break okraszony gabberem, ragga, electro, chiptune, rave na wytwórniach pokroju Planet Mu, PRSPCT, Clash czy Murder Channel. Dla ludzi o mocnych nerwach!

LUKE VIBERT

Luke Vibert (lub jak wolicie: Plug, Wagon Christ, Amen Andrews, Kerrier District, Spec Hand Luke…) – to artysta, któremu od ponad dwóch dekad nie brak pomysłów i sposobów by każdym kolejnym albumem i epką wpisywać się w kanon współczesnej muzyki elektronicznej. Pochodzi z Kornwalii – tak jak Aphex Twin i Squarepusher (z którymi zresztą bardzo blisko współpracował). Pierwszy długogrający krążek wydał w 1997r. nakładem legendarnej trip-hopowej wytwórni Jamesa Lavelle’a – Mo Wax, kolejne produkcje to owoc współpracy z Ninja Tune, Planet Mu, Hypercolour, Warp Records, Rephlex, . Luke Vibert zaciera granice między stylami muzycznymi, czyniąc jego twórczość niezwykle trudną do zaszufladkowania: czuć perkusyjne ucieczki w stronę drum’n’bassu, jungle i breakbeatu, acid, techno, inspiracje kulturą rave, eksperymenty z disco i leftfield house… Niektórzy nazywają muzykę trip-hop hiphopem na kwasie, swobodnie można nazwać muzykę Viberta trip-hopem na potrójnym kwasie.

DJ DEEON

Czym jest ghetto house? Cofnijmy się do ojczyzny muzyki house – Chicago przełomu lat 80 i 90. Równolegle do kultury house prestiżowych klubów z centrum wietrznego miasta, na obrzeżach i w slumsach rozwijał się szczery, bezprecedensowy, wpleciony w klimat biedniejszych osiedli odłam – ghetto house. Jednym z pionierów tego gatunku, który do dziś kultywuje surowe, miejskie brzmienie Chicago jest DJ Deeon, filar legendarnego labelu Dance Mania.

VATICAN SHADOW LIVE

Vatican Shadow to projekt wszechstronnego artysty Dominicka Fernowa; melodyjne loopy i bojowo wyszczerbione rytmy zestawione z grzeszną, nęcącą atmosferą to znak charakterystyczny jego brzmienia.

Zaczynał w 2010 roku od twardej perkusji, soczystych synthów oraz metalicznych bębnów skomponowanych poprzez nagrywanie poszczególnych ścieżek na kasety. Przeplatając taśmy, zupełnie jak inni miksują na płytach, VS otrzymał efekt tajemniczych połamanych rytmów dostępnych jedynie w stu kopiach Byzantine Private CIA. Dziesięć kolejnych sztuk tej limitowanej edycji wydało między 2011 a 2012 Hospital Productions. Pierwszą z kaset wytłoczonych na winylu była Kneel Before Religious Icons, a wkrótce następną Iraqi Praetorian Guard, zawierająca również tajemnicze remiksy Regisa. Oba wydawnictwa spotkały się z ekstatycznym odbiorem zarówno krytyków skupionych na tematyce wydań, jak i publiczności na parkietach.

Po swoim bezkompromisowym występie na sześć taśm w Los Angeles i europejskim debiucie w Berghain, Vatican Shadow dorobił się własnego stylu poza tradycyjnym techno, jednocześnie funkcjonując w jego ramach. Na żywo VS dostarcza fizyczność i celebrację energii rzadko doświadczaną w techno, nadrabiając hipnotyczno-ambientową melodyczność swoich utworów ogłuszającym bębnowym atakiem – prawdziwym wyrazem strachu i nielękliwości które napędzają muzykę.

Oraz:

→ LTJ Bukem DJ
→ FaltyDL
→ Fracture
→ Evigt Mörker
→ Deejay Earl + Sirr Tmo & Dre
→ TOMM¥ €A$H
→ Otsochodzi
→ DJ 69Beats
→ UMWELT
→ Łona, Webber + The Pimps
→ VSHOOD

→ Architectural live
→ Reeko
→ Chino Live
→ Blazej Malinowski live
→ SHDW & Obscure Shape
→ The Gods Planet (Claudio PRC + Ness) Live
→ Phase Fatale
→ Rommek
→ No.107
→ CZELUŚĆ (JUTRØ x KOSA)
→ Ten Typ Mes + live band

Centralny Salon Ambientu:
→ Rafael Anton Irisarri Live
→ Dan Vicente (Acronym) Live
→  Markus Guentner live
→ Noordwiijk Live
→ Michał Wolski live
→ New Rome

Przedsprzedaż biletów: druga pula (23.06 – 31.08):
– 59 zł karnet na Centralny Salon Ambientu
– 89 zł karnet na Stadion Miejski
– 139 zł karnet Stadion Miejski + Centralny Salon Ambientu (FULL)

Tekst: Up To Date

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.