Ansome – Hands Of The Harbour
Paweł Gzyl:

Punkowy gest.

Lapalux – Amnioverse
Ania Pietrzak:

Jak zachwyca?

Various Artists – X – Ten Years Of Artefacts
Paweł Gzyl:

Techno w swej najbardziej pomysłowej wersji.

Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.



Nowości z Midira Records

Wsłuchajcie się w trzy nowości płytowe z niemieckiej oficyny Midira Records.

N + [ B O L T ] Mouse

N (45) + [ B O L T ] (12.08.2016 | Midira)

N + [B O L T] tworzy trzech niemieckich muzyków. Za literką N ukrywa się eksperymentujący gitarzysta Hellmut Neidhardt, zaś [B O L T] to duet (Thomas i Andreas). Panowie mają na swoim koncie kilka wydawnictw. Teraz opublikowali EP-kę, na której mamy jedno nagranie N i jedno [B O L T-a]. Każdy z nich stworzył gitarowo-elektroniczny dron. Artyści proponują, żeby słuchać tych dwóch utworów z oddzielnych nośników, ale puszczonych w tym samy czasie. Więc do dzieła!

Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

Nikos Fokas

Nikos Fokas – „The Eternal Creak Of The Icebreaker” (05.08.2016 | Midira)

Nikos Fokas to grecki muzyk i kompozytor zajmujący się szeroko pojętą muzyką elektroniczną – głównie eksperymentalną i ambientową, choć pojawiają się w jego nagraniach też wątki jazzowe. „The Eternal Creak Of The Icebreaker” to muzyczna opowieść Fokasa o pierwszym rosyjskim lodołamaczu Krassin zbudowanym w 1917 roku. Grek pisząc materiał na ten krążek zaprosił do współpracy wielu innych artystów. Wspomniany jazz można odnaleźć m.in. w utworze „Folly Land”, dzięki partiom trąbki Steliosa Chatzikaleasa. Jego styl gry i brzmienie instrumentu skojarzyły mi się z Arve Henriksenem. Nie tak dawno Michał Wolski na swoim krążku „La Mer” (recenzja) przedstawiał własne wizje dotyczące różnych mórz/oceanów. Z kolei Fokas przygląda się Morzu Barentsa („Barrents Sea”). „The Eternal Creak Of The Icebreaker” jawi się jako mroczna wyprawa, nie mająca nic wspólnego z greckim słońcem i plażami.

Profil na Facebooku »

Zenjungle

Zenjungle – „We Are Not Here” (05.08.2016 | Midira)

Z tego zestawu ucieszył mnie najbardziej album ateńskiego artysty Phila Gardelisa (aka Zenjungle), jeśli w ogóle można użyć takiego określenia w stosunku do tak melancholijnej czy mało wesołej, a raczej posępnej muzyki, jaką proponuje Gardelis. Trzema podstawowymi składnikami twórczości Zenjungle są drony, ambient i dark jazz. Jeśli w takim układzie pojawia się saksofon tenorowy to nie sposób nie nawiązać do nagrań Witxes. W kompozycjach Gardelisa słychać także gitarę elektryczną, syntezatory i nagrania terenowe. Jednak to dźwięki saksofonu sprawiają, iż muzyka projektu Zenjungle nabiera wyrazistości.

Profil na Facebooku »

 

Strona Midira Records »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.